|

توقف نایب قهرمان جهان در نخستین بازی جام

نخستین بازی امروز در جریان رقابت‌های جام جهانی قطر، بین دو تیم مراکش و کرواسی آغاز شد و نهایتا با تساوی بدون گل به پایان رسید.

توقف نایب قهرمان جهان در نخستین بازی جام

به گزارش شبکه شرق، مراکش و کرواسی امروز چهارشنبه (دوم آذر ماه) از ساعت ۱۳:۳۰ دیدار نخست خود را در جام جهانی ۲۰۲۲ را  در گروه F این دوره از مسابقات برگزار خواهند کرد.

ولید الرکراکی، سرمربی تیم ملی مراکش نفرات اصلی این تیم در بازی اول این تیم برابر کرواسی در جام جهانی را مشخص کرد. بر این اساس یاسین بونو، اشرف حکیمی، نصیر مزراوی، سوفیان آمرابات، حکیم زیاش، سوفیان بوفال، یوسف ان نصیری، رومن سایس، عزالدین اوناهی، سلیم املاح و نایف آگرد ۱۱ بازیکن اصلی مراکش برای دیدار برابر کرواسی هستند.

 

ترکیب تیم ملی کرواسی نیز برای دیدار اول این تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ برابر مراکش مشخص شد. لیواکوویچ، ایوان پریشیچ، دژان لوورن، متئو کواچیچ، آندری کراماریچ، لوکا مودریچ، مارسلو بروزوویچ، برنا سوسا، ژوسکو گواردیول، ژوزف ژورانوویچ و نیکولا ولاسیچ بازیکنان ابتدایی تیم ملی مراکش برای دیدار نخست خود در جام جهانی هستند.

این بازی در استادیوم البیث الخور قطر برگزار شده و فرناندو راپالینی داور آرژانتینی سوت آغاز این دیدار را راس ساعت به صدا درآورد.

کرواسی و مراکش

نیمه اول

در دقیقه  5کرنر ارسالی مودریچ پس از چند رفت و برگشت در محوطه جریمه سرانجام توسط بازیکنان این تیم دور شد.

در دقیقه 6 تکل بلند و صحیح آمراباط روی پای بازیکن کرواسی باعث تشویق شدید مراکشی‌های حاضر در استادیوم شد.

در دقیقه 12 اشرف حکیمی در سمت راست زمین صاحب توپ شد و پس از نفوذ از این جناح ضربه‌ی آرامی به سمت دروازه کرواسی شلیک کرد که توسط لیواکوویچ مهار شد.

دقیقه 16 دفاع مراکش با ارسال یک پاس اشتباه پریشیچ را صاحب توپ کرد و او هم از جلو آمدن بونو استفاده کرد و ضربه‌اش را به سمت دروازه مراکش شلیک کرد که با اختلافی ناچیز از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 18 اور خطای مودریچ روی حکیمی را اعلام کرد که با اعتراض دسته جمعی کروات‌ها مواجه شد.

در دقیقه 29 خطای مودریچ به روی آمراباط با اعتراض شدید هواداران مراکش رو به رو شد.

در دقیقه 40 این بازی، مودریچ دوباره برای باز پس‌گیری توپ از حکیمی مجبور به انجام خطا شد که پس از این اتفاق اشرف رو به هواداران مراکش از آن‌ها خواست به تشویق‌های خود ادامه دهند.

یکی ازاتفاقات این بازی توقف بازی به دلیل مصدومیت ولاسیچ در دقیقه 42  بود که سبب شد این بازیکن روی زمین افتاد و همین امر باعث شد بازی برای دقایقی متوقف شد.

بازیکنان کرواسی در دقیقه ۴۵ یک حمله را از سمت چپ ترتیب دادند که ارسال آن‌ها از سمت چپ را ولاسیچ به خوبی برید اما یاسین بونو با یک سوپر واکنش دروازه مراکش را نجات داد.

در دقیقه 45+1 نیز شلیک خطرناک مودریچ از پشت محوطه جریمه با اختلافی اندک از بالای دروازه بونو به بیرون رفت.

نیمه دوم

شلیک سفیان بوفال در دقیقه 50 از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به مدافع کرواسی در مقابل نصیر المزراوی قرار گرفت که ضربه سر او را لیواکوویچ به سختی مهار کرد.

در دقیقه 52 نیز کرنر ارسالی مودریچ را بونو به سختی دور کرد اما توپ مقابل لوورن قرار گرفت و ضربه مدافع کرواسی را آمراباط از روی خط برگرداند.

بازی به دلیل مصدومیت نصیر المزراوی در دقیقه ۵۳  متوقف شد. البته این بازیکن پس از اجازه داور به زمین بازگشت.

در دقیقه 58 نصیر مزراوی که دقایقی قبل مصدوم شده بود اما به زمین برگشته بود، قادر به ادامه بازی نشد و به دلیل مصدومیت از زمین بیرون رفت.

در دقیقه 60 مراکشی‌ها از راست و چپ روی دروازه کرواسی ارسال‌های خطرناکی داشتند که یکبار مدافعین و دفعه بعدی دروازه‌بان کرواسی مانع گلزنی مراکشی‌ها شد.

در دقیقه 64 مراکشی‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند که ضربه خطرناک و دیدنی حکیمی را سنگربان کرواسی دور کرد.

در دقیقه 70 بازیکنان کرواسی صاحب یک ضربه کاشته شدند که ارسال خطرناک مودریچ را النصیری به قصد دور کردن توپ از بالای دروازه خودی با اختلافی اندک به بیرون فرستاد.

در دقیقه 80 عبدالصمد ازلزولی با یک دریبل زیبا دو بازیکن کرواسی را از پیش رو برداشت اما سرنگون شد و داور این صحنه را خطا تشخیص نداد. صحنه‌ای که واکنش تند هوادادان مراکشی حاضر در ورزشگاه را به همراه داشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها