|

صدرنشینی نماینده آسیا با شایستگی

سامورایی‌ها شگفتی‌ را تکمیل کردند؛ ژاپن 2 – اسپانیا 1

آخرین بازی دو تیم ژاپن و اسپانیا در گروه E رقابت‌های جام جهانی قطر مقابل یکدیگر آغاز شده است تا تکلیف این گروه امشب روشن شود. نهایتا، بازی با نتیجه دو بر یک به سود ژاپن به پایان رسید.

سامورایی‌ها شگفتی‌ را تکمیل کردند؛ ژاپن 2 – اسپانیا 1

به گزارش شبکه شرق، ژاپن و اسپانیا آخرین بازی‌شان در مرحله گروهی جام جهانی قطر را امشب همزمان با دیگر بازی گروه E آغاز کردند تا تکلیف این چهار تیم برای صعود به مرحله بعدی مشخص شود.

شوئیجی گوندا (دروازه‌بان)، شوگو تانیگوچی، کو اتاکورا، یوتو ناگاتومو، تاکفوسا کوبو، هیدماسا موریتا، یونیا ایتو، دائیچی کامادا، آئو تاناکا، مایا یوشیدا و دایزن مائدا 11 نفر تیم ملی ژاپن هستند که در ابتدای این بازی وارد زمین شده‌اند.

اونای سیمون (دروازه‌بان)،‌ پائو تورس، رودری، سسار آسپلیکوئتا،‌ آلخاندرو بالده، سرخیو بوسکتس، پدری، گاوی، دنی اولمو، آلوارو موراتا و نیکو ویلیامز ترکیب اصلی تیم ملی اسپانیا است که برای بازی پایانی این مرحله از جام مقابل ژاپن قرار گرفته است.

تیم ملی ژاپن در بازی نخست مقابل آلمان دو بر یک به پیروزی رسید. در بازی دوم مقابل کاستاریکا یک بر صفر شکست خورد تا با سه امتیاز در جایگاه دوم جدول گروه E قرار گیرد.

در مقابل تیم ملی اسپانیا در بازی نخست با نتیجه هفت بر صفر مقابل کاستاریکا به تساوی رسید و در بازی دوم اما با نتیجه صفر - صفر مقابل آلمان به تساوی رسید تا با کسب چهار امتیاز در جایگاه نخست جدول این گروه باشد.

این بازی امشب در ساعت 22:30 دقیقه در ورزشگاه بین المللی خلیفه قطر برگزار شده است و ویکتور گومس اهل آفریقای جنوبی برزیلی سوت آغاز این بازی را به صدا درآورد.

نیمه اول 

در دقیقه شش شوت سرخیو بوسکتس از بالای دروازه گوندا به بیرون رفت.

در دقیقه هشت شوت ایتو در محوطه جریمه به تور کنار دروازه اونای سیمون برخورد کرد و بی ثمر بود.

ارسال بلند اولمو در دقیقه 9 از سمت چپ روی سر موراتا فرود آمد اما ضربه سر این بازیکن در اختیار سنگربان ژاپن قرار گرفت.

موراتا اسپانیا

همکاری عالی نکو ویلیامز و سزار آزپلیکوئتا در سمت راست منجر به ارسال سزار  شد و ضربه سر زیبای آلوارو موراتا در دقیقه 12 دروازه ژاپن را خیلی زود باز کرد.

در دقیقه 22 نیز پاس عمقی گاوی به موراتا رسید و او نیز بی‌درنگ دروازه ژاپن را هدف قرار داد اما گوندا در دو ضرب توپ را مهار کرد.

باز هم اشتباه بوسکتس در قلب خط دفاع در دقیقه 26 هنگام پاس دادن می‌رفت که دروازه لاروخا را تهدید کند که توپ از پای بازیکن ژاپن جدا شد

در دقیقه 33 حرکت خطرناک سیمون در نگه داشتن توپ درون دروازه اسپانیا می‌رفت که منجر به گل اول ژاپنی‌ها شود اما در لحظه آخر سیمون توپ را دور کرد.

نهایتا این دیدار در نیمه اول با پیروزی یک بر صفر اسپانیا به پایان رسید.

نیمه دوم 

در نیمه دوم ژاپنی‌ها دست به تعویض زدند که از قضا این تعویض طلایی از کار درآمد و ریتسو دوآن  در دقیقه 49 موفق شد با پاس جونیا ایتو دروازه اسپانیا را باز کند.

ژاپن و اسپانیا

البته دو دقیقه بعد ژاپن با افزایش فشار روی دروازه اسپانیا موفق شدند که به گل دوم برسند. ژاپنی‌ها با سانتر و در نهایت ضربه آئو تاناکا در مقابل دروازه اونای سیمون وارد دروازه اسپانیایی‌ها شد تا ژاپن کامبک بزند و از حریف خود پیش بیفتد.

اما داور بازی را متوقف کرد تا مطمئن شود پاس این گل از خط کنار دروازه عبور کرده است یا خیر. پس از چک کردن صحنه به ثمر رسیدن گل دوم سامورایی‌ها، VAR  این گل را تایید کرد.

ژاپنی‌ها که کاملا عقب نشینی کرده‌اند با یک ضد حمله تند و تیز در دقیقه 70 به دروازه اسپانیا رسیدند اما ضربه آسانو به بیرون رفت.

در دقیقه ۸۳ ضربه سر ایتاکورا در دستان سیمون جای گرفت.

دقیقه 6+90 دنی اولمو از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت زنی کرد اما ضربه او با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

حملات اسپانیا برای جبران گل خورده بی ثمر بود تا در نهایت بازی با پیروزی دو بر یک سامورایی‌ها به پایان رسید.

ژاپن با این پیروزی شش امتیازی و صدرنشین شد و به مرحله بعدی صعود کرد. اسپانیا نیز چهار امتیازی باقی ماند و به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی صعود کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها