|

برد تاریخی مراکش صعود به عنوان صدرنشین

آخرین بازی دو تیم کانادا و مراکش در گروه F رقابت‌های جام جهانی قطر مقابل یکدیگر آغاز شده است تا تکلیف این گروه امشب روشن شودنهایتا این بازی با نتیجه دو بر صفر به سود مراکش به پایان رسید تا این تیم به عناون صدرنشین به مرحله بعدی صعود کند و کانادا هم حذف شد.

برد تاریخی مراکش صعود به عنوان صدرنشین

به گزارش شبکه شرق، کانادا و مراکش آخرین بازی‌شان در مرحله گروهی جام جهانی قطر را امشب همزمان با دیگر بازی گروه F آغاز کردند تا تکلیف این چهار تیم برای صعود به مرحله بعدی مشخص شود.

میلان بوریان (دروازه‌بان)، آلیستیر جانستون، سم آدکوگبه ، کمال میلیر، استیون ویکتوریا، جونیور هویلت، تایون بیوکانان، مارک آنتونی کایه، کایل لانین، آلفونسو دیویس و جاناتان اوسوریو 11 نفر تیم ملی کانادا هستند که در ابتدای این بازی وارد زمین شده‌اند.

 

یاسین بونو (دروازه‌بان)، اشرف حکیمی، نصیر مزراوی، سفیان آمرابات، نایف آگرد، رومن سایس، حکیم زیاش، عزدین اوناهی، عبدالحمید سدیری، سفیان بوفال و یوسف النصیری ترکیب اصلی تیم ملی مراکش است که برای بازی پایانی این مرحله از جام مقابل کانادا قرار گرفته است.

 

تیم ملی کانادا در بازی نخست مقابل بلژیک یک بر صفر و در بازی دوم مقابل کرواسی چهار بر یک شکست خورد تا با بدون امتیاز در قعر جدول گروه F قرار گیرد.

 

در مقابل تیم ملی مراکش در بازی نخست با نتیجه صفر - صفر مقابل کرواسی به تساوی رسید و در بازی دوم اما با نتیجه دو بر صفر مقابل مراکش به پیروزی رسید تا با کسب چهار امتیاز در جایگاه دوم جدول این گروه باشد.

 

این بازی امشب در ساعت 18:30 دقیقه در ورزشگاه الثمامه قطر برگزار شده است و رافائل کلاوس داور برزیلی سوت آغاز این بازی را به صدا درآورد.

نیمه اول

مراکش که قبل از شروع دیدارهای دور سوم، با چهار امتیاز در صدر جدول گروه F قرار داشت بازی را برابر کانادایی که از قبل حذفش از جام جهانی مسجل شده بود، بهتر آغاز کرد.

در دقیقه چهار ، میلان بوریان، دروازه‌بان کانادا برای دور کردن توپ از محوطه جریمه خارج شد اما پاس او به حکیم زیاش رسید تا بازیکن مراکش بلافاصله دروازه خالی کانادا را باز کند.

در 10 دقیقه ابتدایی، مراکش بهتر از حریف خود بود اما بعد از آن کانادا بازی را در دست گرفت.

پاس بلند حکیمی در دقیقه 10 با فرار یوسف النصیری همراه شد و این بازیکن با شوتی محکم توپ را از زیر دستان بوریان عبور داد تا تبدیل به نخستین بازیکن تاریخ مراکش باشد که در دو جام جهانی گلزنی کرده است.

در دقیقه 42 کانادا توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند. حرکت آدکوگبه از سمت چپ با ارسال زمینی این بازیکن همراه شد که نایف آگرد به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. این اولین گل خورده مراکش در جام جهانی 2022 قطر بود.

در وقت‌های تلف شده مراکش بار دیگر توسط النصیری به گل رسید اما داور به دلیل مزاحمت بازیکن مراکش موقع شوت النصیری، این گل را مردود اعلام کرد تا دو تیم با همان نتیجه دو بر یک به رختکن بروند.

نیمه دوم 

کانادا این نیمه را بهتر از حریف خود آغاز کرد و سعی در به تساوی کشاندن بازی داشت.

اشتباهات دو تیم در خط هافبک و موقعیت سازی باعث شده بود تا دو تیم تا دقیقه 65 نتوانند خطر جدی را روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند.

در دقیقه 73 کرنر ارسالی روی دروازه مراکش با ضربه هاتچینسون همراه شد که توپ به تیر خورد و روی خط دروازه فرود آمد و در ریباند ضربه سر جانستون از بالای دروازه به بیرون رفت.

داور در این دیدار چهار دقیقه وقت اضافه اعلام کرد که دو تیم موفق به ثمر رساندن گل نشدند تا مراکش هفتامتیازی شود و به عنوان تیم نخست صعود کند. در این گروه کانادا بدون امتیاز در رده چهارم قرار گرفت.

این خبر به روز رسانی می شود...

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها