|

خط و نشان خروس‌ها برای مدعیان با دبل امباپه؛ فرانسه 2 – دانمارک 1

دومین بازی گروه D جام جهانی 2022 قطر امروز بین فرانسه و دانمارک برگزار شد. نهایتا این بازی با نتیجه دو بر یک به سود فرانسه به پایان رسید.

خط و نشان خروس‌ها برای مدعیان با دبل امباپه؛ فرانسه 2 – دانمارک 1

به گزارش شبکه شرق، دو تیم فرانسه و دانمارک در جریان رقابت‌های گروه D مسابقات جام جهانی قطر امشب در ورزشگاه استادیوم راس ابو عبود یا ورزشگاه 974 قطر در مقابل یکدیگر قرار گرفتند.

فرانسه دانمارک

در این میان هوگو لوریس (دروازه‌بان)، ژول کونده، رافائل واران، دایوت اوپامکانو، تئو هرناندز، شوامنی، آدرین ربیو، آنتوان گریزمان، عثمان دمبله، کیلیان ام‌باپه و اولیویه ژیرو را به عنوان ترکیب اصلی در این مسابقه معرفی کرده است.

و از سوی دانمارک نیز با ترکیب کسپر اشمایکل (دروازه‌بان)، یواخیم اندرسون، آدرس کریستیانسن،‌ ویکتور نلسن، یواکیم مله، کریستین اریکسن، راسموس کریستیانسن، مایکل دامسکارد و آندریاس کورنلیوس به عنوان نفرات اصلی به میدان رفته‌اند.

قضاوت این دیدار بر عهده ژیمون مارسینیاک داور لهستانی است که سوت او این بازی در ساعت 19:30 دقیقه آغاز شد.

در این گروه فرانسه با برد چهار بر یک استرالیا در بازی نخست، صدرنشین گروه شده است. اما دانمارک با یک تساوی بدون گل در بازی با تونس آخرین تیم‌های این گروه هستند.

نیمه اول

ارسال بلند هرناندز در دقیقه 10 برای تیر دورتر به رابیو رسید و او با سر توپ را مقابل ژیرو کاشت اما اولیویه در زدن ضربه ناکام بود و مدافعان دانمارک توپ را دور کردند.

در دقیقه 19 یخ بازی بالاخره با یک پاس بلند و در عمق از زمین خودی از گریزمان شکست. پاس او امباپه را در بین سه بازیکن راهی دروازه دانمارک کرد اما پیش از رسیدن توپ به امباپه، کریستنسن یک کارت زرد را به جان خرید و امباپه را سرنگون کرد.

شروع مجدد ضربه خطا به وسیله گریزمان در دقیقه 20 و پاس او برای دمبله که در سمت راست محوطه دانمارک به او رسید. دمبله توپ را به داخل محوطه ارسال کرد و رابیو خودش را به توپ رساند و با یک ضربه سر دقیق توپ را به سمت دروازه دانمارک فرستاد اما اشمایکل با یک شیرجه دو دست، توپ را دور کرد.

در دقیقه 21 فرانسه فرصت داشت تا بازی را پیش بکشد؛ ارسال دمبله از سمت راست با ضربه سر محکم ربیو همراه شد که کسپر اشمایکل به زیبایی واکنش نشان داد و توپ را برگشت داد.

ارسال امباپه در دقیقه 30 از سمت چپ به کونده رسید و ضربه این بازیکن را در آستانه ورود به دروازه مدافع دانمارک برگشت داد و در ادامه اشمایکل توپ را جمع کرد.

فرانسه دانمارک

یک و دو بین گریزمان و ژیرو در دقیقه 33 گریزمان را از جناح چپ وارد محوطه کرد و او با نفوذ به محوطه و یک ضربه پای چپ، دروازه اشمایکل را هدف گرفت اما دروازه‌بان دانمارک توپ را با پای چپ دور کرد.

ضدحمله بازیکنان دانمارک در دقیقه 35 توپ را به کورنلیوس رساند که شوت محکم این بازیکن از کنار دروازه هوگو لوریس به بیرون رفت.

در دقیقه 40 نفوذ دمبله از سمت راست با پس کات بک این بازیکن به امباپه همراه شد که این بازیکن از رو نقطه پنالتی توپ را به بیرون زد.

شوامنی در دقیقه 41 از جناح راست دمبله را راه انداخت و او با سرعت بالای خود به محوطه دانمارک نزدیک شد و پاس خود را به محوطه فرستاد جایی که امباپه انتظار توپ را می‌کشید اما شوت سر ضرب این بازیکن فضای بالای دروازه را شکافت و به بیرون رفت.

نیمه دوم 

امباپه در دقیقه 53 همزمان با کنترل توپ روی خط نیمه به خوبی اندرسن را جا گذاشت و با یک استارت انفجاری به سمت دروازه دانمارک نفوذ کرد. کیلیان از نزدیکی‌های خط محوطه ضربه پای چپ سنگین خود را به سمت دروازه دانمارک شلیک کرد اما اشمایکل با جاگیری مناسب توپ را به بیرون فرستاد.

امباپه در دقیقه 57 روی یک حرکت انفرادی خود را به محوطه جریمه دانمارک رساند که شوت محکم این بازیکن را اشمایکل به کرنر فرستاد.

آنتوان گریزمان در دقیقه 60  با فرار در عمق دفاع دانمارک، با کنترل سینه مدافع حریف را جا گذاشت اما در حالت تک به تک با اشمایکل توپ را به آسمان زد.

باز هم کیلیان امباپه فوق‌ستاره جوان فرانسوی در دقیقه 61 برای تیمش گلزنی کرد. حرکت پا به توپ در جناح چپ از تئو هرناندز  با ورود به محوطه دانمارک تبدیل به یک و دو بین او و امباپه شد و کیلیان در نهایت از روی خط شش قدم دروازه را باز و بلاخره اشمایکل را تسلیم کرد.

در دقیقه 68 کرنر ارسالی اریکسن روی دروازه با اثر بازیکن دانمارک به کریستینسن رسید تا مدافع دانمارکی‌ها گل تساوی بازی را با اشتباه فرانسوی‌ها وارد دروازه حریف کند.

دانمارک در دقیقه 81 می توانست از قهرمان جهان پیش بیافتد اما ضربه خطرناک مارتین برتویت از کنار دروازه خروس‌ها به اوت رفت.

فرانسه دانمارک

بالاخره فرانسوی‌ها توانستند در دقیقه 86 به گل دوم برسند، سانتر دقیق گریزمان از سمت چپ دروازه دانمارک روی تیر دو و نفوذ امباپه سبب شد تا اشمایکل مغلوب شود.

در ۶ دقیقه وقت تلف شده اتفاق خاصی روی دروازه‌ها رخ ندهد و فرانسه با ۶ امتیاز صدرنشین گروه چهارم شود و صعودش را به مرحله حذفی قطعی کند. در این گروه استرالیا با ۳ امتیاز صدرنشین است و دانمارک و تونس با یک امتیاز در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها