|

بازگشت کانگوروها به جام با شکست تونس

نخستین بازی امروز (شنبه پنجم آذر) در جام جهانی 2022 قطر بین تونس و استرالیا ساعت 13:30 آغاز شد. نهایتا این بازی با نتیجه یک بر صفر به نفع استرالیا به پایان رسید.

بازگشت کانگوروها به جام با شکست تونس

به گزارش شبکه شرق، دو تیم تونس و استرالیا در جریان رقابت‌های گروه D مسابقات جام جهانی قطر ظهر امروز در ورزشگاه الجنوب این کشور به مصاف هم رفتند.

تونس با ترکیب ایمن دحمان، محمد دراگر، دیلان برون، یاسین مریاح، منتصر الطالبی، علی العابدی، الیاس صخیری، عیسی العیدونی، عصام الجبالی، نعیم سلیتی و یوسف المساکنی پا به این مسابقه گذاشته است.

گراهام آرنولد سرمربی تیم ملی استرالیا نیز متئو رایان (دروازه‌بان)، کای راولس،‌ فران کراچیچ، هری سوتار، عزیز بهیچ، آرون موی، ریلی مک‌گری، جکسون ایرواین، متئو لکی، میچل دوک و کرگ گودوین را برای دیدار با تونس انتخاب کرده است که به عنوان نفرات اصلی به میدان بروند.

قضاوت این دیدار بر عهده دنیل سیبرت داور آلمانی است که سوت آغاز این بازی را در ساعت 13:30 دقیقه به صدا درآورد.

دومین دیدار در گروه D در حالی آغاز شده که تونس در بازی نخست خود مقابل دانمارک قرار گرفت و نهایتا به تساوی بدون گل دست یافت. اما استرالیا با باخت 4 بر یک مقابل فرانسه وضعیت خوبی برای ادامه جام ندارد.

در این گروه فرانسه با سه امتیاز اول و تیم‌های تونس و دانمارک به لطف تساوی که در مقابل یکدیگر کسب کردند، با یک امتیاز به صورت مشترک در جایگاه دوم جدول قرار دارند و استرالیا بدون امتیاز قعرنشین گروه D است.

نیمه اول 

محمد دراغر در دقیقه ۲۱ از فاصله‌ای تقریبا ۳۰ متری دروازه استرالیا را هدف قرار داد اما شلیک او با اختلاف از بالای دروازه ترنر بیرون رفت.

در دقیقه 24 ارسال بلند کرگ گودوین از سمت چپ روی دروازه تونس پس از برخورد به مدافع این تیم روی سر میچل دوک نشست و او نیز با ضربه سری دقیق دروازه تونس را گشود.

دوک مهاجم استرالیا

بازیکنان تونس در دقیقه 40 با یک پرتاب توانستند برای خود موقعیت گل ایجاد کنند و عصام الجبالی پس از نفوذ به محوطه جریمه توپ را به المساکنی سپرد و او نیز با یک پاس کوتاه به سمت راست دراغر را صاحب توپ کرد اما ضربه نهایی این بازیکن پس از برخورد به مدافع استرالیا به کرنر رفت.

در دقیقه ۴۳ استرالیایی‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی در میانه‌های میدان شدند و ارسال بلند بازیکن این تیم روی سر دوک نشست اما این بار ایمن دحمان مانع گلزنی آن‌ها شد.

تونس و استرالیا

نفوذ الجبالی در دقیقه ۴۵+۲ از سمت راست و پاس زمینی او به داخل محوطه جریمه به المساکنی رسید اما ضربه این بازیکن با اختلافی ناچیز از کنار دروازه ترنر به بیرون رفت.

نیمه دوم

 

در دقایق ابتدایی این نیمه، بازی با فشار و حملات تونسی‌ها آغاز شد. شوت هافبک تونسی‌ها از زاویه بسته با واکنش رایان دفع شد.

استرالیایی‌ها باز هم توپ را به سمت چپ جایی که گودوین حضور داشت، بردند و او در دقیقه 55 بازی با یک پاس عرضی قصد داشت دوک را دو گله کند اما توپ از جلوی پای این بازیکن عبور کرد و به بیرون رفت.

در دقیقه 70 ضربه یوسف مساکنی در محوطه جریمه با واکنش رایان دفع شد.

در دقیقه 71 همکاری خوب گودین و مک لارن در سمت چپ منجر به نفوذ بازیکن تازه‌وارد استرالیا شد اما پاس عرضی زیبای مک لارن به متئو لکی نرسید و توپ به اوت رفت.

آرون موی در دقیقه 74 از پشت محوطه جریمه دروازه تونس را هدف قرار داد اما شلیک او با اختلافی ناچیز بیرون رفت.

شوت منتصر الطالبی در دقیقه 84 از پشت محوطه جریمه در دستان متئو رایان قرار گرفت.

در دقیقه 87 کچریدا با نفوذ از سمت راست یک پاس عرضی برای خزری ساخت اما ضربه این بازیکن را سنگربان استرالیا مهار کرد.

وهبی خضری تونس

نهایتا استرالیا با شکست تونس در جایگاه دوم جدول گروه D قرار گرفتند تا کانگوروها به صعود به مرحله بعدی جام جهانی 2022 قطر امیدوارتر باشند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها