|

برزیل 2 - صربستان 0

برد برزیل با گل‌های تماشایی ریچارلیسون

دو تیم برزیل و صربستان در آخرین بازی امشب در مقابل هم قرار گرفته‌اند و بازی با سوت داور ایرانی آغاز شد. نهایتا این بازی، نتیجه دو بر صفر به سود برزیل به پایان رسید.

برد برزیل با گل‌های تماشایی ریچارلیسون

به گزارش شبکه شرق، برزیل و صربستان نخستین بازی خود در جام جهانی قطر مقابل یکدیگر آغاز کردند. این بازی نکته‌های جالبی دارد که مهمترین آن برای ایرانی‌ها، قضاوت علیرضا فغانی داور بین‌المللی ایرانی است.

 ترکیب تیم ملی برزیل برای دیدار اول این تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ برابر صربستان مشخص شد که بر این اساس آلیسون بکر (دروازه‌بان)، مارکینیوش، تیاگو سیلوا، دنیلو،‌ آلکس ساندرو، کاسمیرو، لوکاس پاکتا، رافینیا، نیمار، وینیسیوس جونیور و ریچارلیسون یازده نفر پر افتخارترین تیم در ادوار جام جهانی در این بازی است.

اتو آدو، سرمربی تیم ملی صربستان نفرات اصلی این تیم در بازی اول این تیم برابر برزیل در جام جهانی را مشخص کرد. بر این اساس وانیا میلینکوویچ ساویچ (دروازه‌بان)، میلوش ولیکوویچ، نیکولا میلنکوویچ، استراهینیا پاولوویچ، آندریا زیوکوویچ، ساسا لوکیچ، نمانیا گادلیه، سرژ میلینکوویچ ساویچ، فیلیپ ملادنوویچ، دوشان تادیچ و آلکسادر میتروویچ بازیکنان اصلی صربستان برای دیدار برابر برزیل هستند.

سوت این بازی راس ساعت 22:30 دقیقه در ورزشگاه ملی لوسیل قطر به صدا درآمد.

نیمه اول

وینی با حرکات انفجاری خود در دقیقه ۱۲  از سمت چپ به داخل محوطه جریمه نفوذ کرد و هواداران را به وجد آورد اما مدافعان صربستان توپ را به کرنر فرستادند.

در دقیقه ۱۳ نیمار پشت ضربه کرنر ایستاد اما او مستقیما دروازه صربستان را هدف قرار داد و در آخرین لحظه سنگربان صربستانی‌ها توانست توپ را مشت کند و دوباره به کرنر بفرستد.

شلیک سهمگین کاسمیرو در دقیقه ۲۱  از پشت محوطه جریمه را سنگربان صربستان در دو ضرب مهار کرد.

در دقیقه ۲۵ ضد حمله صرب‌ها با رهبری تادیچ شکل گرفت و ارسال بلند او قبل از رسیدن به میتروویچ توسط آلیسون مهار شد.

برزیل صربستان

پاس عمقی سیلوا در دقیقه ۲۷  وینیسیوس را در موقعیتی تک به تک قرار داد اما سنگربان صربستان با خروجی به موقع مانع گلزنی فوق ستاره مادریدی‌ها شد.

در دقیقه ۳۴ همکاری فوق العاده پاکتا و رافینیا و یک و دوی زیبای این دو نتیجه بخش بود اما ضربه نهایی رافینیا در اختیار سنگربان صرب‌ها قرار گرفت.

در دقیقه ۴۱ ارسال بلند پاکتا پشت دفاع صربستان یه وینیسیوس رسید اما ضربه او توسط مدافعان بلاک شد.

نیمه دوم

با اشتباه بازیکنان صربستان در دفع توپ رافینیا در دقیقه 46 صاحب توپ شد اما ساویچ، سنگربان صرب‌ها باز هم مقابل برزیلی‌ها مقاومت کرد.

در دقیقه ۵۵ نفوذ وینی از سمت چپ و پاس عرضی او که به نیمار رسید اما ضربه نیمار با اختلافی اندک به بیرون رفت.

شلیک ناگهانی ساندرو در دقیقه ۵۹ از پشت محوطه جریمه به تیر دروازه صرب‌ها برخورد کرد.

در دقیقه 62 نیمار پس از بهم ریختن دفاع صربستان وارد محوطه جریمه شد و در همین حین وینیسیوس با یک ضربه دقیق دروازه ساویچ را هدف قرار داد اما باز هم او مقاومت کرد و در برگشت ریچارلیسون سرانجام اولین گل سلسائو در این جام را به نام خودش ثبت کرد.

برزیل  صربستان

باز هم ریچارلیسون در دقیقه 73 موفق شد با پاس زیبای وینیسیوس جونیور گل تماشایی را به ثمر رساند تا خودش و تیمش را دو گله کرد و البته بدون شک یکی از زیباترین گل‌های جام جهانی قطر را تا کنون را وارد دروازه صربستان کرد.

کاسمیرو در دقیقه 80 از پشت محوطه جریمه با یک ضربه فنی دروازه صرب‌ها را هدف قرار داد اما ضربه او به تیر دروازه اصابت کرد.

در دقیقه 81 شلیک رودریگو از سمت چپ محوطه جریمه را ساویچ با دست مخالف دفع کرد.

یک دقیقه بعد فرد از میانه‌های زمین درولزه صربستان را تهدید کرد اما باز هم ساویچ مقاومت کرد و توپ را دور کرد.

آنتونی در دقیقه 86 پس از یک دریبل زیبا و جا گذاشتن دو مدافع صربستان توپ را در اختیار رودریگو قرار داد اما شوت ستاره رئالی‌ها با اختلافی ناچیز به بیرون رفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها