|

بلژیک با یک گل پیروز شد

بازی بلژیک و کانادا امشب در جریان رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر آغاز شد و در نهایت بلژیک با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید.

 بلژیک با یک گل پیروز شد

به گزارش شبکه شرق، بلژیک و کانادا امشب ساعت 22:30 در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه در مقابل هم قرار گرفتند.

روبرتو مارتینس، سرمربی تیم ملی بلژیک، نفرات اصلی این تیم در بازی اول این تیم برابر کانادا در جام جهانی را مشخص کرد. بر این اساس تیبو کورتوآ (دروازه‌بان)، دندانکر، توبی آلدروایرلد، یان فرتونگن، تیموتی کاستاین، اکسل ویتسل، یوری تیلمانس،‌ یانی کاراسکو، کوین دی‌بروین، ادن هازارد و میچی باتشوایی ۱۱ بازیکن اصلی بلژیک برای دیدار برابر کانادا هستند.

ترکیب تیم ملی کانادا نیز  برای دیدار اول این تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ برابر بلژیک مشخص شد. میلان بورخان (دروازه‌بان)، آتیبا هاچینسون، آلیستر جانسون، کمال میلر، استیون ویتوریا،‌ استفان استاکیو، جونیور هویلت، تایون بوچانان، آلفونسو دیویس،‌ جاناتان دیوید و ریچی لاریه‌آ بازیکنان ابتدایی تیم ملی کانادا برای دیدار نخست خود در جام جهانی هستند.

جانی سیکازوه داور اهل زامبیا قضاوت این دیدار را بر عهده دارد که راس ساعت سوت شروع این مسابقه را به صدا درآورد.

نیمه اول

در دقیقه 7 بوکانان کرنر ارسالی بازیکنان کانادا را با شلیکی روی پا به سمت دروازه بلژیک فرستاد که توپ پس از برخورد به کاراسکو برگشت داده شد.

در دقیقه 8 توپی که در محوطه جریمه به کاراسکو برخورد کرده بود توسط var بازبینی شد که داور نقطه پنالتی را نشان داد.

در دقیقه 10 آلفونسو دیویس ستاره بایرن مونیخ پشت ضربه پنالتی ایستاد اما کورتوآ مسیر توپ را به درستی تشخیص داد و توپ به گل تبدیل نشد.

 

بلٰژیک کانادا

در دقیقه ۱۵ هویلت فرصت داشت تا کانادا را پیش بیاندازد اما ضربه او از سمت راست محوطه جریمه با اختلافی ناچیز به بیرون رفت.

در دقیقه 23 ضد حمله خطرناک بلژیک با مثلث هازارد، دی بروینه و بتشوآیی شکل گرفت اما ضربه نهایی بتشوآیی را میلر، مدافع کانادا بلاک کرد.

در دقیقه ۲۹ نفوذ کانادایی‌ها از سمت راست باز هم جواب داد و جانستون در موقعیتی مناسب به سمت دروازه کورتوآ شلیک خطرناکی کرد که سنگربان رئال به خوبی توانست این توپ را مهار کند.

در دقیقه ۳۰ ضربه دیوید، مهاجم کانادا از داخل محوطه جریمه پس از برخورد به آلدروایلد به کورتوآ رسید.

در دقیقه ۳۸ اکسل ویتسل تعادل مهاجم کانادا را در محوطه جریمه بلژیک بر هم زد اما درخواست داور از var با استعلام منفی رو به رو شد و بازی پس از دقایقی به جریان افتاد.

میچی باتشوایی در دقیقه 44 با پاس توبی آلدرویرلد گل نخست بلژیک را وارد دروازه کانادا کرد. مدافعان بلژیک پس از رد و بدل کردن چند پاس کوتاه عمق دفاع کانادا را نشانه گرفتند و با ارسالی بلند توپ را به بتشوایی سپردند و او هم برخلاف جریان بازی موفق شد اولین گل بازی را به ثمر برساند.

در دقیقه ۴۵ + ۲ ارسال زمینی جاناتان دیوید از سمت راست به داخل محوطه جریمه را بیوکانن به موقع برید اما ضربه‌اش با اختلافی اندک به بیرون رفت.

در دقیقه 45+4 اوستاکیو از پشت محوطه جریمه شلیک سنگینی را روانه دروازه بلژیکی‌ها کرد اما توپ پس از برخورد به مدافعان بلژیک برگشت داده شد. کانادایی‌ها باز هم اعتقاد داشتند توپ به دست مدافع بلژیک خورده اما داور چنین نظری نداشت.

نیمه دوم 

در دقیقه 48 اوستاکیو پس از دریبل دی بروینه توپ را روی دروازه بلژیک ارسال کرد که ضربه سر دیوید با اختلافی کم به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۷، دی بروینه ضد حمله خطرناکی را ترتیب داد و با یک پاس زیبا از سمت راست توپ را به بتشوایی سپرد اما ضربه او را مدافع کانادا بلاک کرد و توپ به کرنر رفت.

در دقیقه 80 بازیکنان کانادا از سمت راست ارسال بلندی روی دروازه بلژیک انجام دادند که توپ روی سر لارین فرود آمد و ضربه سر زیبای او را کورتوا با یک سوپر واکنش مهار کرد.

تیبو کورتوا سنگربان شماره یک رئال مادرید و تیم ملی بلژیک امشب توانست نقش موثری در پیروزی تیمش ایفا کند. او علاوه بر مهار ضربه پنالتی آلفونسو دیویس، ۳ مرتبه ناجی بلژیکی‌ها شد و مانع فروپاشی دروازه تیمش بود. شاید اگر امشب دروازه‌بانی جز کورتوا در دروازه بلژیک بود این ۳ امتیاز برای شیاطین سرخ از دست می‌رفت.

این خبر به‌روز رسانی می‌شود...

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها