|

نخستین تساوی جام جهانی قطر؛ دانمارک 0 – تونس 0

بازی دانمارک و تونس در سومین روز جام جهانی 2022 قطر، ساعت 16:30 دقیقه آغاز شد. نهایتا دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

نخستین تساوی جام جهانی قطر؛ دانمارک 0 – تونس 0

به گزارش شبکه شرق، تیم ملی دانمارک بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه یکم آذر) در ورزشگاه اجوکیشن سیتی شهر دوحه قطر نخستین بازی خود را مقابل تونس آغاز کرد. دیدار این دو تیم در گروه D این دوره از رقابت‌ها به مصاف هم رفتند.

تیم ملی فوتبال دانمارک با ترکیب کسپر اشمایکل، اندرسن، سیمون کیائر، آندریاس کریستنسن، یواکیم مله، توماس دلینی، کریستین اریکسن، راسموس کریستنسن، پیر امیل هوبرگ، آندریاس اسکوف اولسن و کسپر دلبرگ به مصاف عربستان می‌رود.

همچنین تونس نیز ایمن دحمان، محمد دراغر، دیلان برون، یاسین مریاح، منتصر الطالبی، علی العابدی، الیاس صخیری، انیس بن سلیمان، عیسی العیدونی، عصام الجبالی و یوسف المساکنی را به عنوان ترکیب اولیه و ثابت برای این بازی معرفی کرد.

سزار آرتورو راموس داور مکزیکی این بازی سوت آغاز بازی را در ساعت 16:30 دقیقه به وقت ایران به صدا درآورد.

نیمه اول

در دقیقه ۲ بازی عیسی العیدونی بعد از تکل خوب و زدن توپ اریکسن با هیجان از هواداران خواست تونس را تشویق کنند

در دقیقه ۳ بازی شوت المساکنی به صورت کریستنسن برخورد کرد و بازی برای رسیدگی به وضعیت او برای لحظاتی متوقف شد

در دقیقه یازده حرکت پا به توپ و در عرض المساکنی و پاس او برای انیس بن سلیمان و حرکت و ضربه او به سمت دروازه دانمارک از پشت محوطه جریمه با برخورد به مدافعان دانمارک به کرنر رفت. ضربه کرنر کوتاه به تیر اول و روی سر المساکنی هم بی اثر از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 23 پاس طولی بلند تکضرب پشت مدافعان برای عصام الجبالی او را با کاسپر اشمایکل تک به تک کرد و این بازیکن تونسی با یک ضربه نوک پای راست توپ را از زیر بدن او عبور داد و دروازه دانمارک را باز کرد اما کمک داور بازی پرچم را به نشانه آفساید بالا برد تا شادی هواداران تونسی کوتاه شود.

در دقیقه 33 ضربه قوس دار و پرقدرت امیل هویبرگ از راه دور مقابل دروازه تونس به زمین خورد ولی ایمن دحمان دروازه‌بان این تیم مشکلی برای در اختیار گرفتن توپ نداشت.

عیسی العیدونی در گوشه محوطه برخوردی با امیل هویبرگ در دقیقه 41 داشت ولی داور به اعتراض او توجهی نکرد و دستور به ادامه بازی داد.

در دقیقه 42 روی یک ضربه شروع مجدد و پرتاب اوت المساکنی صاحب توپ شد و با یک پاس در عمق توپ را به الجبالی رساند و او با یک ضربه چیپ چیزی نمانده بود که دروازه دانمارک را باز کند اما کسپر اشمایکل در نقش ناجی دروازه ظاهر شد و با دست راست توپ را به کرنر فرستاد. ضربه کرنر هم به پشت محوطه دانمارک رسید و ضربه بازیکنان تونس از بالای دروازه به بیرون رفت.

توماس دیلینی هافبک دانمارک بعد از برخورد در میانه‌های میدان در اواخر نیمه اول قادر به ادامه بازی نبود و قبل از سوت پایان در دقیقه ۴۵ از زمین مسابقه خارج شد.

نیمه دوم

پاس درون محوطه تونس در دقیقه 55 دامسگارد را صاحب توپ کرد ولی ضربه او توسط ایمن دحمان دفع شد. در برگشت اولسن توپ را به گوشه دروازه رساند ولی داور با بالا بردن دست به نشانه آفساید، دانمارکی‌ها را ناامید کرد.

اخطار‌ها در این بازی به راسموس کریسنتسن و ماتیاس ینسن از دانمارک وطه یاسین الخنیسی از تونس رسید.

ضربه دیدنی و روی پای اریکسن در دقیقه ۶۹ با واکنش دیدنی دحمان و با دست مخالف به کرنر رفت. .

 

در دقیقه ۷۰ ضربه کرنر اریکسن برای تیر دوم روی سر اندرسن فرود آمد و  ضربه او در دهانه دروازه به تیر دروازه برخورد کرد ولی کورنلیوس بازیکن تازه وارد نتوانست در دهانه دروازه  آن را باز کند.

 

روی ارسال درون محوطه تونس در دقیقه ۹۳ این بازی توپ بعد از برخورد با بدن یاسین مریاح مدافع این تیم به دست او برخورد کرد. داور به کنار زمین رفت و با بررسی صحنه، خطای بازیکنان دانمارک را پیش از برخورد توپ با دست مدافع تونس اعلام کرد و خیال بازیکنان تونس و هوادارانش را راحت کرد.

نهایتا این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید و نخستین بازی جام جهانی قطر با این نتیجه رقم خورد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها