|

ساوتگیت: در دقایق پایانی عصبانی شدم/ شروع عالی برای ما رقم خورد

سرمربی تیم ملی انگلیس از نمایش عالی برابر ایران تمجید کرد، ولی عنوان کرد تیمش نباید در این دیدار دو گل دریافت می‌کرد.

ساوتگیت: در دقایق پایانی عصبانی شدم/ شروع عالی برای ما رقم خورد

به گزارش شبکه شرق، به نقل از تلگراف، گرت ساوتگیت سرمربی تیم ملی انگلیس بعد از بازی با ایران گفت: راستش را بخواهید من از دقایق پایانی بازی عصبانی شده‌ام اما خیلی جلوتر بودیم. نیمه اول سخت بود چون توقف‌های زیادی داشت اما در این مرحله از بازی نباید دو گل دریافت می‌کردیم. این عالی است، شروعی عالی برای ما رقم خورد اما باید مقابل ایالات متحده بهتر باشیم.

 

او در ادامه گفت: ۲۴ دقیقه زمان اضافه شده زمان زیادی برای حفظ تمرکز است. هم دکلان و هم جود در این دیدار عالی بودند، مهاجمان ما بسیار خوب بودند و دفاع در کنترل کامل بود. من حرکت کالوم ویلسون را در گل آخر خیلی دوست داشتم. او می‌توانست خودخواه باشد اما تیم را در اولویت قرار داد و پاس داد.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس در نشست خبری بعد از بازی نیز در واکنش به اینکه تیم ملی ایران را از ۱۰ سال گذشته تا امروز چطور می بیند؟ گفت: شرایط سختی برای کی‌روش بود. او سه، چهار بازی همراه تیم ملی ایران بود. البته تجربه همکاری را داشت. لازم است که مربی اطلاعات بیشتری درباره هر بازیکن داشته باشد. اطمینان دارم که ایران رقیب سختی برای آمریکا و ولز است و نباید احساس بدی نسبت به بازی امروز داشته باشد. ایران تیم با افتخار و مغروری است و کی‌روش نتیجه لازم را کسب می‌کند.

 

وی درباره اینکه گریلیش بعد از گلزنی در بازی امروز به شکل ویژه‌ای به خوشحالی پرداخت گفت: او یک انسان دوست داشتنی است و وضعیت خود را با خواهرش دارد. (گریلیش به یک کودک مبتلا به فلج عصبی قول داده بود که اگر گل بزند این گل را با حرکتی به او تقدیم کند. خواهر گریلیش هم به این بیماری مبتلاست.) معنای این مساله این است که از قدرت خود آگاه است و طبیعتا او فردی بسیار مهربان است. خوشحالیم که با گروهی از بازیکنان سر و کار داریم که تشنه پیروزی و بازی هستند و در عین حال به فکر دیگران هستند و تواضع دارند. ما گروهی داریم که بسیار عالی هستند. تعجب نمی‌کنم که امروز اینقدر خوب بازی کردیم. از زمانی که گرد هم آمده‌ایم، این امر دیده می‌شود.

 

گرت ساوت گیت درباره بازوبند وان لاو و وضعیت هری کین  گفت: فکر می‌کنم حال هری خوب است و به اینت خاطر او را از زمین خارج کردیم. بحث بازوبند مساله ای نیست که به آن بپردازیم. بحث‌ها بین چندین ملت اروپایی و فیفا ادامه دارد. فیفا با وضعیتی که دارد یک جرو سابقه ای را ایجاد می کند. فکر می‌کنم در یک دنیای ایده‌ال در گذشته وضعیت روشنی بود و این امر باعث نمی‌شود حواسمان منحرف شود. لازم بود روی آموزش خودمان و تمرینات متمرکز باشیم و برای بازیکنان لازم است که درباره بازی متمرکز باشند و اگر بتوانیم تفاوتی در یک موضوع ایجاد کنیم، خوشحال می‌شویم. باید انرژی خودمان را در جهت صحیح هدایت کنیم.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال انگلستان درباره بازوبند "وان لاو" و صحبت‌هایش با سرمربی تیم ملی دانمارک درباره این مساله گفت: من کسپر هیولمند را به خوبی می‌شناسم اما با او در تماس نبودم. او فرد خوبی است. چند ماه پیش درباره مسائل زیادی بحث کردیم اما درباره این مساله حرف نزدیم. همه مربیان این حق را دارند که روی فوتبال متمرکز باشند. مسائل زیادی است که مردم می‌خواهند ما درباره آن حرف بزنیم اما این جام جهانی است. بخش عمده انرژی من باید در جهت آماده‌سازی تیم ملی صرف شود. دیگر افراد در فدراسیون هم باید این کار را کنند.

 

سرمربی انگلیس در واکنش به اینکه پیش از این گفته می‌شد انگلیس "حوصله سر بر" بازی می کند گفت: من و بازیکنان خیلی حرف زدیم که شرایط خوبی را ایجاد کنیم. در نقاط حمله خیلی خوب بودیم. باید به همین ترتیب تیم را جلو می‌بردیم و به صورت ترکیبی کار می‌کردیم. این نقطه شروع خوبی بود. سکوی خوبی بود. لازم است در برخی جنبه‌ها بهتر باشیم.

 

وی درباره اینکه زانو زدن بازیکنان این تیم برای حمایت از مردم ایران بوده یا برای مقابله با تبعیض نژادی؟ گفت: چیز خاصی درباره ایران نیست که بگویم. از ایران اطلاع کافی نداریم. برای ما و کی‌روش و بازیکنان مهم است که آنها درباره این مساله صحبت کنند. موضع یکی است چون اعتقاد داریم می‌توانیم تفاوتی را در کشور خودمان و سراسر جهان ایجاد کنیم. می‌خواهیم کیفیت را بالا ببریم و همه در یک مجموعه باشند. چیزی نیست که به اندازه کافی دانش داشته باشیم و صحبت کنیم. ما از مردم حمایت می‌کنیم، اگر بخواهند ما حامی آن ها باشیم. ما فکر می‌کنیم که برای مردم جوان در کشورمان و سراسر جهان مهم است که بازیکنان بحث مناسبی را شروع کنند و این بتواند تفاوتی را برای نسل‌های آینده ایجاد کند.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها