|

سنگین‌ترین شکست ایران در ادوار جام جهانی/ ایران 2- انگلیس 6

ایران و انگلیس در دومین روز رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر امروز (دوشنبه 30 آبان) در ساعت 16:30 دفیقه به مصاف هم رفتند. نهایتا انگلیس با نتیجه شش بر دو مقابل ایران برنده این دیدار شد.

سنگین‌ترین شکست ایران در ادوار جام جهانی/ ایران 2- انگلیس 6

به گزارش شبکه شرق، دومین روز رقابت‌های جام جهانی قطر با بازی ایران و انگلیس در گروه B آغاز شد. این دیدار در ورزشگاه خلیفه در حال برگزاری است.

ترکیب تیم ملی ایران برای اولین دیدارش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل انگلیس اعلام شد.

بر همین اساس علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی، میلاد محمدی، صادق محرمی، احسان حاج‌صفی، روزبه چشمی، علیرضا جهانبخش، علی کریمی، احمد نوراللهی و مهدی طارمی برای تقابل با شاگردان گرت ساوت‌گیت وارد زمین خواهند شد.

گرت ساوت گیت نیز ۱۱ بازیکن تیمش را برای تقابل با ایران در اولین دیدار این تیم در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اعلام کرد.

بر همین اساس جردن پیکفورد، کیرن تریبپر، هری مگوایر، جان استونز، لوک شاو، دکلان رایس، جود بلینگهام، میسن مونت، بوکایو ساکا، رحیم استرلینگ و هری کین بازیکنان اصلی این تیم برای تقابل با شاگردان کی‌روش خواهند بود.

نیمه اول

روی یک ضربه ایستگاهی، شروع ناگهانی بازی توسط تریپیه این فرصت را به وجود آورد تا هری کین توپ را به دهانه دروازه ارسال کند که پس از خروج ناموفق بیرانوند، هری مگوایر موفق به استفاده از موقعیت نشد و توپ به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی ایران در دقایق ابتدایی بازی در برخوردی که با مجید حسینی داشت، دچار مصدومیت شدیدی شد از بازی خارج شد.

سید حسین حسینی، در دقیقه ۱۸ به جای بیرانوند به زمین آمد و به این ترتیب نخستین تعویض اجباری جام جهانی قطر سهم کی‌روش شد.

علیرضا جهانبخش به دلیل خطای شدید روی لوک شاو، در بیست و چهارمین دقیقه مسابقه با کارت زرد داور مواجه شد.

روی  یک ضدحمله بازیکنان انگلیس توسط ساکا پشت محوطه ایران صاحب توپ شدند که ضربه فنی این بازیکن با پای چپ در دقیقه 27 بازی توسط حسینی مهار شد.

کار ترکیبی فوق‌العاده بازیکنان انگلیس در دقیقه 30 بازی یک فرصت گلزنی عالی برای انگلیس به وجود آورد اما ضربه ماونت از روی خط شش قدم با اختلافی کم از کنار تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

روی چندمین ارسال لوک شاو به محوطه جریمه، بلینگهام که از مرکز زمین خودش را به دهانه دروازه ایران رسانده بود، با یک ضربه سر دقیق دروازه حسینی را باز کرد تا نخستین گل بازی به ثمر برسد.

روی ارسال دقیقه 43 لوک شاو، هری مگوایر با یک ضربه سر توپ برا برای باکایو ساکا آماده کرد و ضربه والی این بازیکن پس از برخورد با طارمی به زیر طاق دروازه رفت تا حسینی برای دومین بار توپ را از درون دروازه خارج کند.

درحالی که به وضوح شیرازه بازی ایران از هم پاشیده، روی سلسله‌ای از اشتباهات فردی هری کین با ارسال یک پاس عرضی، رحیم استرلینگ را در مقابل دروازه با حسینی تک به تک کرد تا این بازیکن با ضربه‌ای سرضرب گل سوم را وارد دروازه ایران کند.

نیمه دوم 

با شروع نیمه دوم، چشمی، علیرضا جهانبخش و علی کریمی جای خود را به کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده و سعید عزت‌الهی دادند.

در دقیقه 55 بازی روی توپ‌گیری مگوایر و در ادامه یک دو استرلینگ با هری کین، وینگر چلسی و زننده گل سوم بازی می‌توانست با حسینی تک به تک شود که مجید حسینی با یک تکل عالی توپ را دفع کرد.

در دقیقه شصت بازی سعید عزت الهی با یک شوت از راه دور قصد تهدید دروازه پیکفورد را داشت که توپش با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

بوکایو ساکا در دقیقه 62 بازی بعد از چندبار سر توپ زدن در محوطه جریمه با یک ضربه زمینی دروازه ایران را برای چهارمین بار باز کرد.

مهدی طارمی در شصت و پنجمین دقیقه مسابقه توانست روی حرکت ترکیبی خوبی که از سمت راست و توسط محرمی آغاز شده بود، روی پاس علی قلی‌زاده دروازه پیکفورد را با یک ضربه زیرطاقی باز کند.

مارکوس رشفورد که در دقیقه 71 بازی به همراه فودن و گریلیش وارد زمین شدند، توانست روی پاس عرضی هری کین با اولین لمس توپش دروازه ایران را برای پنجمین بار باز کند.

سردار آزمون در دقیقه 77 مسابقه به جای احمد نورالهی وارد زمین شد. با توجه به مصدومیت بیرانوند از ناحیه سر، تعویض این بازیکن جزو فرصت‌های پنج‌گانه تغییر محسوب نمی‌شود.

حرکت قطری رشفورد در زمین ایران یک فرصت گلزنی مناسب برای او فراهم کرد اما ضربه این بازیکن به دفاع ایران برخورد کرد.

در حالی که در ده دقیقه پایانی بازی به سر می‌بریم، گزارشگر بازی برای چندمین بار ابراز امیدواری کرد که بازی هرچه سریع‌تر به پایان برسد!

روی پاس خوب مهدی ترابی، سردار آزمون در نود و هفتمین دقیقه بازی با پیکفورد تک به تک شد اما ضربه مهاجم محبوب ایران بعد از برخورد به دستان پیکفورد، به تیر دروازه برخورد کرد.

مهدی طارمی بعد از اعلام خطای پنالتی روی مرتضی پورعلی‌گنجی پس از بازبینی ویدیویی تصویر، با گل کردن توپ به اولین دوگله تاریخ ایران در جام های جهانی تبدیل شد.

بدین ترتیب سنگین‌ترین شکست تاریخ ایران در جام‌های جهانی در عصر تلخ دوشنبه سی ام آبان هزار و چهارصد و یک مقابل انگلیس به ثبت رسید.

این خبر به روز رسانی می‌شود...

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها