|

مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی؛

نتایج 5 وزن امروز کشتی فرنگی؛ 2 فینالیست و 3 شانس برنز

مسابقات پنج وزن دوم رقابت های کشتی فرنگی بازی های کشورهای اسلامی از ساعت 11:30 امروز (به وقت محلی) در شهر قونیه ترکیه در حال برگزاری است و تا اینجا دو نماینده کشورمان فینالست شده‌اند و سه نماینده دیگر به رده بندی راه یافته‌اند و می بایست برای مدال برنز کشتی بگیرند.

نتایج 5 وزن امروز کشتی فرنگی؛ 2 فینالیست و 3 شانس برنز

به گزارش شبکه شرق، در پایان مسابقات صبح، رامین طاهری در وزن 87 کیلوگرم و علی اکبر یوسفی در وزن 130 کیلوگرم به مسابقه نهایی راه یافتند و امید آرامی در وزن 60 کیلوگرم، محمدجواد رضایی در وزن 67 کیلوگرم و امین کاویانی نژاد در وزن 77 کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شدند.

نتایج کشتی‌گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 60 کیلوگرم امید آرامی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر فواد فاجاری از مراکش را مغلوب کرد، در دور سوم مقابل ژولامان شارشنبکوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قرقیزستان با نتیجه 5 بر 1 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. آرامی در این دیدار به مصاف محمدکودیر یوسوپوف از ازبکستان می رود.

در وزن 67 کیلوگرم محمدجواد رضایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 10 بر 3 مغلوب حسرت جعفراف دارنده مدال طلای زیر 23 سال جهان از آذربایجان شد و با توجه به راه‌یابی این کشتی گیر به دیدار فینال، نماینده کشورمان به دیدار رده بندی رفت. رضایی در این دیدار به مصاف نوبت اف از ترکمنستان می رود.

در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 4 بر صفر مغلوب سانان سلیمان‌اف دارنده مدال نقره جهان از آذربایجان مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وی نیز به دیدار رده بندی رفت. کاویانی نژاد برای کسب مدال برنز به مصاف برنده کشتی گیران قطر و تونس می رود.

در وزن 87 کیلوگرم که با حضور 7 نفر و در دو گروه 4 و 3 نفره به صورت دوره ای برگزار می شود، امین طاهری در دور اول با نتیجه 8 بر صفر شیحازبردی اولکوف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 6 بر صفر از سد  مهمت کوجوک عثمان از ترکیه گذشت. طاهری در دور سوم با نتیجه 5 بر 5 مغلوب جالگاسبای بردیموراتوف دارنده مدال برنز جهان و قهرمانی آسیا از ازبکستان شد و بعنوان نفر دوم این گروه به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این دیدار مقابل آتابک عزیزبیکوف دارنده مدال نقره آسیا با نتیجه 1 بر 1 به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. طاهری برای کسب مدال طلا به مصاف جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان می رود.

در وزن 130 کیلوگرم که با حضور 6 نفر و دو گروه 3 نفره و به صورت دوره ای برگزار می شود، علی اکبر یوسفی با نتیجه 9 بر 3 از سد عثمان ایلدیریم از ترکیه گذشت. وی در دور بعد با نتیجه 6 بر 4 از سد رومان کیم از قرقیزستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یوسفی در این دیدار مقابل آنتون ساونکو از قزاقستان با نتیجه 9 بر 1 به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی به مصاف عثمان ایلدیریم از ترکیه می رود.

لازم به ذکر است رقابت های رده بندی و فینال اوزان فوق امشب برگزار خواهد شد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها