|

بازی های همبستگی کشورهای اسلامی – قونیه 2021؛

صعود والیبال زنان ایران به عنوان تیم دوم

تیم ملی والیبال زنان کشورمان در مرحله گروهی امشب در قوینه به مصاف ترکیه رفت که در پایان با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد اما به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله نیمه نهایی شد تا با آذربایجان بازی کند.

صعود والیبال زنان ایران به عنوان تیم دوم

به گزارش شبکه شرق و به نقل از کمیته ملی المپیک، در ادامه رقابت های مرحله‌ گروه والیبال زنان در قونیه ملی پوشان کشورمان در حالی به مصاف میزبان رفتند که هر دو تیم تا قبل از این بازی۳ امتیازی بودند و تیم ازبکستان بدون امتیاز در انتهای جدول قرار داشت و‌ این بازی برای تعیین سرگروه از حساسیت بالایی برخوردار بود.

سالن محل برگزاری این دیدار مملو از تماشاگران میزبان بود اما ملی پوشان کشورمان بازی  پایاپایی را مقابل ترکیه انجام دادند و تیم میزبان را به دردسر انداختند  اما در نهایت در امتیاز ۲۰ متوقف شدند و تیم‌ میزبان با حمایت تماشاگران دست اول را ۲۵ بر ۲۰پیروز شد.

در دست دوم تیم میزبان عملکرد بهتری ارائه کرد و در پایان به برتری 25 بر 15 دست یافت.

در دست سوم بانوان والیبالیست ایران نمایش به مراتب بهتری ارائه دادند و حتی در زمان هایی از بازی از حریف پیش افتادند اما در نهایت این دست را نیز 25 بر 17 باختند و در مجموع با نتیجه 3 بر صفر مغلوب ترکیه میزبان شدند.

تیم ملی والیبال بانوان ایران برای نخستین بار در این مسابقات شرکت می‌کند.

تیم ملی بانوان کشورمان با ترکیب مائده برهانی، مهسا صابری، نگار کیانی، پوران زارع، الهه پورصالح، شبنم علیخانی، محدثه محشتاقی، تهمینه درگزنی، حانیه محتشمی، زهرا مغانی، فاطمه امینی، ریحانه کریمی، آیتک سلامت و مهسا کدخدا در مسابقات والیبال بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی حضور دارند.

صدیقه اسلامی به عنوان سرپرست، الساندرا کمپدلی (سرمربی)، فاطمه رشیدی و مهسا آراسته (مربیان)، زینب گیوه (مربی بدنساز) و محمد مخدومی به عنوان آنالیزور، تیم ملی والیبال زنان را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

مسابقات والیبال زنان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با حضور هفت تیم در دو گروه مقدماتی به رقابت می پردازند و شاگردان الساندرا کمپدلی در گروه الف با تیم‌های ازبکستان و ترکیه همگروه هستند.

در گروه ب زنان نیز والیبالیست‌های افغانستان، سنگال، کامرون و جمهوری آذربایجان حضور دارند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها