|

مربی محبوبی که وعده رفتن داد...

میروسلاو بلاژویچ؛ با انتشار پستی احساسی در صفحه فیس بوکش مدعی شد که پیش از این به دو سرطان مبتلا بوده و حالا سومین سرطان نیز گریبانگیر او شده است.

مربی محبوبی که وعده رفتن داد...

سپهر خرمى- میروسلاو بلاژویچ؛ با انتشار پستی احساسی در صفحه فیس بوکش مدعی شد که پیش از این به دو سرطان مبتلا بوده  و حالا سومین سرطان نیز گریبانگیر او شده است. من همیشه به این موضوع فکر می‌کنم که دوران من به سر آمده است و آرام آرام در حال ترک این دنیا هستم. دوستانم، بازیکنان هم نسل من همگی مدت‌ها پیش از دنیا رفته‌اند. فقط من زنده هستم.

 

چرا بلاژویچ برای ما ایرانی‌ها کاراکتر جذابی است؟

پیش از شروع جام‌جهانی ۱۹۹۸، ایران و کرواسی دیداری تدارکاتی برگزار کردند که با برتری ۲_۰ کروات‌ها تمام شد. بلاژوویچ سرمربی آن دوران کرواسی بعد از پایان مسابقه گفت:" اگر ایران به یوگوسلاوی ببازد یک توپ فوتبال را می‌بلعم"

سه سال بعد از این نقل قول تاریخی؛ بلاژوویچ سرمربی تیم ملی ایران شد؛ البته با افتخار ِ کسب مقام سوم جام‌جهانی با کرواسی.

 

 اولین چالش با خداداد عزیزی

خداداد عزیزی می‌گوید ذهن بلاژ را علیه من خراب کرده بودند و فکر میکرد شماره ۱۱ تیم‌ملی بازیکن یاغی و معترضی است بخاطر همین شماره ۱۱ من را به رحمان رضایی داد و به من شماره دیگری رسید! ماجرا کش پیدا کرد...

 

پایان راه خداداد به مدت ۵ سال!

خداداد بعد از دیدار دوستانه تیم‌ملی، به بلاژ گفت نمیتوانم با شما کار کنم و رفت! بلاژ در ابتدا مخالفت کرد و بعد از آن گفت باشه با شماره ۱۱ برو! 

 

دومین چالش؛ پاکسازی تیم‌ملی از سرخابی‌ها

بلاژوویچ بعد از حدود سه دهه برای اولین بار بازیکنانی را به تیم‌ملی دعوت کرد که نه پرسپولیسی بودند و نه استقلالی. شاکله تیم.ملی با بلاژ، فولادی‌های اهواز بودند که باید تیم را راهی ج‌ج می‌کردند.

 

سومین چالش؛ پیروزی مقابل عربستان و حذف از انتخابی جام‌جهانی

باوجودی که ایران مقابل عربستان در ۲ مسابقه موفق به کسب ۴ امتیاز شد اما با شکست مقابل بحرین در منامه به دیدار پلی‌آف رفت که با برد مقابل امارات و شکست مقابل ایرلند جنوبی، حذف شد...

 

چهارمین چالش؛ تنش با رسانه‌ها : پوست کروکودیل باید داشته باشم!

بلاژوویچ در آذر ۱۳۸۰ با حضور در برنامه ۹۰ اعلام کرد برای مربیگری در ایران باید سه مولفه داشته باشد: باید قلب شیر و صبر ایوب و همچنین پوست کروکودیل داشته باشد!"

 

 سخنان سیاسی بلاژ: ۱۱ سپتامبر، تابوی امریکا را شکست!

بلاژویچ دقیقا ۱۰ سال پیش در چنین روزی در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌های ایران گفت:" ۱۱ سپتامبر باعث شد تا تابوی امریکا  شکسته شود. 

 

انرژی هسته‌ای حق مسلم شما است!

سرمربی سابق تیم‌ملی ایران در اظهارنظر  دیگری گفته بود، اگر امریکا به ایران حمله کند در حمایت از مردم ایران، در خط مقدم خواهم جنگید! همچنین انرژی هسته‌ای و استفاده صلح‌آمیز از آن حق  مردم ایران است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها