|

دی ۱۳۸۶ تا دی ۱۳۹۸؛

دوره ده ساله ریاست به سبک پوتین و مدودوف!

علی کفاشیان که اشرافی از فوتبال نداشت کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال شد و توانست نظر اعضای مجمع فدراسیون فوتبال را جلب کند و از ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۵ ریاست این فدراسیون را برعهده بگیرد.

دوره ده ساله ریاست به سبک پوتین و مدودوف!

سپهر خرمی- علی کفاشیان که اشرافی از فوتبال نداشت کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال شد و توانست نظر اعضای مجمع فدراسیون فوتبال را جلب کند و از ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۵ ریاست این فدراسیون را برعهده بگیرد. 

 

وقتی نایب‌رییس، جای رییس را گرفت

علی کفاشیان که اشرافی از فوتبال نداشت کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال شد و توانست نظر اعضای مجمع فدراسیون فوتبال را جلب کند و از ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۵ ریاست این فدراسیون را برعهده بگیرد. بعد از او، مهدی تاج نایب رییس ِ کفاشیان کاندیدا شد و توانست رای لازم را کسب کند.

انتقادها در دوره تاج آنقدر بالا گرفت تا او در نهایت بخاطر مشکل قلبی از سمت خود استعفا و کنار رفت.

قرارداد عجیب و باورنکردنی با مارک ویلموتس یکی از جنجالی‌ترین قراردادهایی است که با امضای تاج، نهایی شد و فدراسیون فوتبال به پرداخت ۳ میلیون یورو + ۵ درصد سود سالیانه محکوم شده. همچنین پیشتر فدراسیون مبلغ ۲ میلیون یورو به ویلموتس پرداخت کرده بود.

 وقتی تخلف ۵ میلیون یورویی، پیروزی اعلام می‌شود!

صفی الله فغانپور رئیس پیشین دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال اما در حمایت از مهدی تاج اعلام کرد "برای اولین بار در دادگاه عالی ورزش به پیروزی و موفقیت رسیدیم". درحالی که فدراسیون فوتبال ایران به پرداخت ۳ میلیون یوروی دیگر معادل ۱۰۰ میلیارد تومان محکوم شده است!

 

دقیقه اى ٣٠٠  میلیون تومان

مارک ویلمونس مجموعا شش مسابقه روی نیمکت مربیگری ایران قرار داشت و ۵.۵ میلیون یورو دریافت خواهد کرد. معادل هر بازی ۹۰۰ هزار یورو ! یا به عبارتی دقیقه‌ای ۳۰۰ میلیون تومان

 

نقل قول روز؛

مهدی تاج: از قرارداد ویلموتس دفاع و حمایت میکنم و معتقدم قرارداد خیلی خوبی بسته شد.

 

نظرات مخالف ِ تایید صلاحیت مهدی تاج

صادق رییسی‌کیا (‌حقوق‌دان ورزشی): مهدی تاج طبق بند هشت ماده سی و سه نمی تواند در این دوره شرکت کند چون این دوره به دوره قبل متصل است. چیزی یه نام عطف بما سبق در اینجا قابلیت استناد ندارد.

نادر فریاد شیران (پسشکسوت فوتبال): آقای تاج شما بخاطر مشکل و بیماری قلبی، وسط ریاست در فدراسیون استعفا کردی؛ الان مشکل قبلی شما حل شد که برگشتی؟

توییت نصرالله پژمان‌فر ( رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس):

تا زمانی که پرونده فساد قرارداد ویلموتس تعیین تکلیف نشده و افراد از اتهاماتی که متوجهشون هست تبرئه نشدن حضورشان در انتخابات، قانونی نیست

احسان قاضی‌زاده هاشمی ( نماینده سابق مجلس): افرادی که ویلموتس را آوردند باید از اموال و دارایی شخصی‌شان پول ویلموتس را بدهند.

کنایه مجتبی جباری: تاج می‌آید تا مشکلات مهدی تاج را برطرف کند؟! کسی که خودش مشکلات زیادی در فوتبال بوجود آورد حالا می‌آید تا سوءمدیریت خودش را حل کند؟

 

صلاحیتی که تایید نشد

چهار نهاد نظارتی اما هنوز صلاحیت مهدی تاج را برای انتخابات فدراسیون فوتبال تایید نکردند بلکه صرفا مدارک تاج برای حضور در انتخابات تایید شده است که همین مساله نیز خلاف اساسنامه فدراسیون فوتبال است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها