|

اسکوچیچ ماندنی شد

پس از کش و قوس‌های فراوان پیرامون سرنوشت نیمکت سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال، با تصمیم هیات رئیسه و کمیته فنی فدراسیون فوتبال، دراگان اسکوچیچ در سمتش ابقا شد.

اسکوچیچ ماندنی شد

به گزارش شبکه شرق، هفته قبل اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال به اتفاق آرا صلاحیت فنی دراگان اسکوچیچ را برای ادامه کار به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران رد کردند اما تصمیم نهایی درباره این مربی کروات به جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال موکول شد.

 

جلسه اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال در خصوص وضعیت نیمکت تیم‌ملی، امروز (یکشنبه) در محل مرکز ملی فوتبال ایران برگزار شد و اعضای آن در نهایت به جمع بندی رسیدند. بر همین اساس دراگان اسکوچیچ، مربی کروات تیم ملی در این سمت ماندنی شد.

 

این اتفاق در حالی افتاده است که پیش از این از گزینه‌هایی همچون امیر قلعه‌نویی، علی دایی و کارلوس کی‌روش به عنوان گزینه سرمربیگری تیم ملی یاد می‌شد.

 

احسان اصولی بعد از جلسه هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال با اعضای کمیته فنی این فدراسیون که درباره تعیین تکلیف سرمربی تیم‌ملی برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه امروز به شکل مشترک با کمیته فنی صحبت کردیم و نقطه نظرات عزیزان گرفته شد، بعد از آن اعضای هیات رئیسه بر اساس مولفه‌ها گفت‌وگو کردند و قرار شد آقای اسکوچیچ به کارش ادامه بدهد و ما با توجه به قراردادی که داریم به کار ادامه خواهیم داد.

 

وی درباره این که چرا برخی از اعضای هیات رئیسه در میانه‌های جلسه خارج شدند و دوباره بازگشتند، گفت: جلسه چون طولانی شده بود برخی برای رفع خستگی بیرون رفتند و بحث ناراحتی نبود. بحث شد و از جهات مختلف موضوع  مورد گفت‌وگو قرار گرفت. ما در حسن سابقه دوستان کمیته فنی هیچ تردیدی نداریم و بسیار از آنها سپاسگزاریم که نکاتی را گفتند. این موضوع زوایای مختلفی مثل مسائل فنی داشت و بحث شد و نتیجه این شد.

 

او در ادامه درباره مصاحبه مهدی طارمی که درباره تیم ملی صحبت کرده بود هم گفت: ما تصمیم گرفتیم و من اعلام کردم. من قرار نیست مسائل را تحلیل کنم. ما تصمیم قاطع خودمان را اعلام کردیم. اسکوچیچ تا پایان جام ملت‌های ۲۰۲۳ با ایران قرارداد دارد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا فارغ از هر نتیجه‌ای اسکوچیچ تا پایان جام ملت‌های آسیا سرمربی ایران خواهد بود؟ گفت: بحث این موضوع جدا است. مهم‌ترین مولفه ایجاد وفاق و همدلی و پرهیز از جوسازی است. هیات‌رئیسه بیانیه خواهد داد و با هر کسی در هر سطحی که بخواهد در این نظم، اخلال ایجاد کند که تمرکز تیم ملی به هم بریزد، قطعا بر اساس قوانین برخورد خواهد شد و از همه عزیزان و بازیکنان و تیم ملی و پیشکسوتان تقاضا داریم که همکاری کنند. هدف مشترک همه ما اعتلای پرچم تیم ملی است و همه باید پشت تیم ملی باشند.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا هیات رئیسه مسئولیت نتایج تیم ملی در جام‌جهانی را قبول می‌کند یا خیر؟ هم گفت: اگر به غیر اسکوچیچ فرد دیگری هم سرمربی باشد، هیات رئیسه باید مسئولیت بپذیرد. مسئولیت با هیات‌رئیسه خواهد بود.

 

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال اضافه کرد: این انتخاب نتیجه بررسی‌های مختلف است. بارها آقای ماجدی هم اعلام کرده بود که آقای اسکوچیچ سرمربی تیم ملی خواهد بود. بازیکن سرباز تیم ملی است و هر کدام از ما وظیفه مشخصی داریم. باید در چارچوب و نقش تعریف شده عمل کنیم. اگر کسی بخواهد از این چارچوب خارج شود یا اخلالی ایجاد کند، راه‌های قانونی برخورد با آن وجود دارد. این تهدید نیست و به نمایندگی از اعضای هیات رییسه تذکر می‌دهم.

 

او ادامه داد: اصل حواشی از فضای مجازی آغاز شد و به تیم انتقال داده شد. هیات رییسه فدراسیون با دقت همه جوانب موضوع را بررسی کرد و این تأمل و دقت با وسواس صورت گرفت. به هیچ وجه بحث اختلاف بین اعضای هیات رییسه وجود ندارد. از اول هم تمام صحبت ما این بود که از تمام ظرفیت‌های فکری استفاده شود و این تأمل ما را به این تصمیم رساند.

 

اصولی با بیان این‌که جایگاه سرمربی در تیم ملی بسیار روشن و مشخص است، گفت: این سرمربی است که بازیکن را انتخاب می‌کند. انضباط دادن به تیم برای ما مهم است. اسکوچیچ در جام جهانی سرمربی تیم ملی ایران است و تا پایان جام ملت‌های آسیا با ما قرارداد دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها