|

هفته داغ نقل و انتقالات در فوتبال ایران؛

سپاهان در صدر اخبار

سرانجام ژوزه مورایس دستیار سابق خوزه مورینیو و مربی که مورد توجه استقلالی ها نیز بود به سپاهان رسید.

سپاهان در صدر اخبار

شقایق آسیایی-  سرانجام ژوزه مورایس دستیار سابق خوزه مورینیو و مربی که مورد توجه استقلالی ها نیز بود به سپاهان رسید.

مورایس گزینه جدی دیگر سپاهانی‌ها پس از ماگات بود که در هفته گذشته سفری دو روزه به ایران داشت و از تمامی امکانات باشگاه سپاهان دیدن کرد،  بر سر جزئیات قرارداد با مسئولان باشگاه به توافق رسید و یک روز پس از اعلام رسمی باشگاه استقلال، بمب نقل و انتقالات در سپاهان اصفهام منفجر شد.

 

مورایس با کارنامه موفق 

 این مربی ۵۷ ساله پرتغالی که دوران بازیِ قابل توجهی ندارد، از آخرین سال دهه نود میلادی کارش را به‌عنوان سرمربی تیم دوم بنفیکا آغاز کرد و سپس طی ۲۰ سال گذشته شانس حضور در کشورهای مختلفی نظیر آلمان، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، یونان، ترکیه، تونس، سوئد، عربستان و کره‌جنوبی را پیدا کرده است. جالب اینکه این مربی که تجربه بالایی از کار مربیگری و دستیاری در کشورهای مختلف و به خصوص ژوزه مورینیو را دارد در الهلال عربستان و چونبوک موتورز کره‌جنوبی توانسته به مقام قهرمانی هم دست پیدا کند؛ این امر می‌تواند خبر خوبی برای هواداران سپاهان باشد که امیدوارند با این مربی به ششمین قهرمانی تاریخ لیگ برتر دست پیدا کنند.

 

فرصت کم سپاهان

در مدتی که مسئولان  سپاهان در حال مذاکره برای جذب سرمربی بودند، چهار بازیکن کلیدی این تیم سجاد شهبازاده، سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی‌فر، گیورگی گولسیانی، محمد نژاد مهدی و میلاد جهانی جذب سایر تیمهای لیگ مخصوصا سرخابی های پایتخت شدند. مورایس در زمان کم باقیمانده باید در بسیاری خطوط بازیکن بگیرد، همین موضوع و آماده کردن تیمی متعادل اولین چالش مورایس در سپاهان خواهد بود که باید دید چگونه از پس آن بر می آید.

 

خدابنده لو در سیرجان

گلگهر سیرجان با مربیگری قلعه نویی در نقل و انتقالات مختصر مفید عمل کرد. این تیم با محمد خدابنده لو بازیکن سابق ذوب آهن که مورد مذاکره پرسپولیسى ها هم بود، به توافق رسید. در حال حاضر  مسوولین باشگاه با ایمان سلیمی مشغول مذاکره هستند. گل گهری ها با تعدادی از بازیکنان فصل گذشته خود یعنی  امین پورعلی، علی اصغر عاشوری، محسن فروزان، علیرضا علیزاده، یونس شاکری، تمدید کردند.

 

فولاد پر بار با نکونام

جواد نکونام پس از آنکه چند بار به استقلالی ها نه گفت، تمرکزش را برای بستن تیم فولاد گذاشت و بازیکنانی خوبی را هم به اهواز برد.

تا این لحظه سعید آقایی، مجید علیاری، احسان پهلوان، حسین ابراهیمی، سید مهران موسوی، احمد گوهری، سینا شاه عباسی به فولاد پیوستند.

 گفتنی است این تیم در حال مذاکره با علی قربانی، اشکان دژاکه و پیام نیازمند برای فصل آینده است.

 

بردیف در تبریز 

باشگاه تراکتور سکان هدایش را به قربان بردیف روس سپرد. بردیف سرمربی شناخته شده فوتبال روسیه که در کارنامه خود مربیگری روبین کازان و روستوف را برعهده  داشت با باشگاه تراکتور قرارداد امضا کرد تا سرمربی این تیم در فصل جدید لیگ ایران شود.

تا این لحظه مسوولین تراکتور با محمد خانزاده، سعید عزت الهی، ایمان سلیمی و کریم انصاری فرد مذاکراتی را انجام داده اند که هنوز نهایی نشده است و تنها اکبر ایمانی از تراکتور جدا شده است.

 

ذوب بی صدا با تارتار

در ذوب آهن با هدایت مهدی تارتار تا این لحظه آرمان اکوام و شهرام سالاری قراداد بسته اند و مذاکرات با امیر حسین رنگرز نیز ادامه دارد. ضمن اینکه امیر شبانی، حسین ابراهیمی، رضا خالقی فر، علی خدادادی، محمد خدابنده لو و عارف غلامی نیز در لیست خروج قرار گرفتند.

 

مس مختصر و مفید 

مس رفسنجان با حامد لک، لوسیانو پریرا و ایمان سلیمی قراردادش را به مرحله نهایی رسانده است. ضمن اینکه شاهین توکلی، مجید علیاری، فراز امامعلی و محسن آذرباد در لیست خروج این تیم قرار گرفته اند.

 

الهامی در هوادار

تیم هوادار در هفته گذشته با ساکت الهامی مربی فصل گذشته نساجی به توافق رسید و هنوز لیست بازیکنان ورودی و  خروجی این تیم مشخص نشده است

 

بی خبری در آبادان

 در آبادان هنوز خبری از سرمربی و لیست ورود و خروج تیم نیست باید دید هواداران فوتبال دوست آبادانى تا کجا این روش را تاب می آورند.

 

نفت با سه خروجی

 تیم نفت مسجد سلیمان با هدایت رضا مهاجری در فصل جدید نیز به کار خودش ادامه می دهد. تا این لحظه این تیم با بازیکن جدیدی به توافق نرسیده است، ولی احمد الجبوری، محمدمهدی احمدی و مسعود پورمحمد در لیست خروج قرار گرفته اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها