|

نقاط ضعف و قوت استقلال و پرسپولیس

به گزارش فوتبال 360؛ استقلال و پرسپولیس این فصل در ورزشگاه آزادی باختی نداشته‌اند. این دو تیم، اولین و دومین تیم برتر لیگ در شش هفته اخیر بودند. پرسپولیس در پنج مسابقه که گل اول را خورد، هر دو باخت فصلش را تجربه کرد و هیچ بردی نداشت. استقلال هم در 14 بازی از 16 مسابقه فصل، بعد از زدن گل اول، موفق به حفظ بردش شد. پرسپولیس در دقایق 61 تا 75 بیشتر از همه تیم‌های لیگ گل زده است.

نقاط  ضعف  و  قوت استقلال  و پرسپولیس

به گزارش فوتبال 360؛ استقلال و پرسپولیس این فصل در ورزشگاه آزادی باختی نداشته‌اند. این دو تیم، اولین و دومین تیم برتر لیگ در شش هفته اخیر بودند. پرسپولیس در پنج مسابقه که گل اول را خورد، هر دو باخت فصلش را تجربه کرد و هیچ بردی نداشت. استقلال هم در 14 بازی از 16 مسابقه فصل، بعد از زدن گل اول، موفق به حفظ بردش شد. پرسپولیس در دقایق 61 تا 75 بیشتر از همه تیم‌های لیگ گل زده است.

نیمه  دوم  دربی  گل  دارد؟

گل‌های خورده و زده استقلال و پرسپولیس در این فصل آمار قابل تحلیلی را ارائه نمی‌دهد. مثلا پرسپولیس دقیقا نیمی از گل‌های خورده‌اش در نیمه اول و نیمی دیگر در نیمه دوم بوده است. یا اینکه 16 گل از مجموع 29 گل استقلال در نیمه دوم به ثمر رسیده است. اما اگر این فیلتر فقط برای بازی‌هایی که در ورزشگاه آزادی داشتند اعمال شود، به آماری جالب می‌رسیم. آماری که نشان می‌دهد در نیمه دوم دربی باید منتظر گل باشیم. پرسپولیس این فصل در ورزشگاه آزادی 18 گل زده که به غیر از پنج گل، مابقی آنها همگی در نیمه دوم زده شد. استقلال هم در نیمه اول فقط چهار گل زد و دو برابر این تعداد، در نیمه دوم بازی‌های خانگی‌اش گل زده است. این دو تیم در نیمه دوم راحت‌تر هم گل می‌خورند. استقلال این فصل در ورزشگاه آزادی فقط یک گل در نیمه اول خورده است.

شانس گل‌زنی استقلال در کدام دقایق بالاتر است؟

اگر 90 دقیقه زمان مسابقه فوتبال به شش بازه 15 دقیقه‌ای تقسیم شود؛ خطرناک‌ترین استقلال فصل، در شروع نیمه دوم است. هیچ تیمی در شروع نیمه دوم به اندازه استقلال گل نزده است. هشت گل این فصل استقلال در دقایق 46 تا 60 به ثمر رسیده است. این بازه، دقایقی است که پرسپولیس هم عملکرد خوبی نداشته است. پرسپولیس در این 15 دقیقه، دو برابر استقلال گل خورده و نصف استقلال گل زده است.

شانس گل‌زنی پرسپولیس در کدام دقایق بالاتر است؟

پرسپولیس اگر در 15 دقیقه نخست نیمه دوم مقاومت کند و دروازه‌اش را بسته نگه ‌دارد، شانس گل‌زنی در 15 دقیقه بعدی را دارد. در دقایق 61 تا 75 این فصل، هیچ تیمی به اندازه پرسپولیس گل نزده است. پرسپولیس هم در هیچ بازه 15 دقیقه‌ای به این اندازه گل نزده است. پرسپولیس در این دقایق 9 گل به حریفانش زده که بهترین عملکرد یک تیم در بازه‌ای از دقایق مسابقات این فصل است. البته در آن سمت، استقلالِ لیگ بیست‌ویکم هیچ گلی در این دقایق نخورده است. استقلال مجموعا در دو بازی گلی نخورده که هر دو هم به دقایق 15 تا 30 هر نیمه برمی‌گردد. دومین 15 دقیقه‌ای که موتور گل‌زنی پرسپولیس خوب کار می‌کند، 15 دقیقه پایانی مسابقات است. استقلال هم بیشترین گلش را در همین دقایق خورده است.

فرم  6  بازی  اخیر

بعد از تعطیلات نیم‌فصل، استقلال بهترین فرم را بین همه تیم‌ها داشته است. شاگردان مجیدی پنج برد و یک تساوی کسب کردند. در شش بازی اخیر، استقلال در هر بازی به طور متوسط یک گل زد و مجموعا یک گل خورد. دومین تیمی که در این شش هفته بیشتر از بقیه روی فرم بوده، پرسپولیس است. شاگردان گل‌محمدی یکی از دو باخت فصل‌شان را در این بازه تجربه کردند، اما با چهار برد و یک تساوی، به طور متوسط بیش از دو امتیاز از هر مسابقه کسب کردند. نکته جالب این شش هفته این است که پرسپولیس به خاطر اشتباهات دروازه‌بان‌هایش شش برابر استقلال گل خورد، اما به اندازه‌ای گل زد که تفاضل گلش با استقلال برابر بوده است.

زدن  و  خوردن  گل  اول

آمار این فصل پرسپولیس نشان می‌دهد که استقلال اگر در دربی گل اول را بزند، به خواسته‌اش می‌رسد. هر دو باخت فصل پرسپولیس در شرایطی رقم خورد که گل اول بازی را دریافت کرد. پرسپولیس از پنج مسابقه‌ای که این فصل گل اول را خورد، دو شکست و سه تساوی کسب کرد. استقلال 16 مرتبه گل اول بازی را زده که در 14 بازی، موفق به حفظ برد شده است. در آن سمت پرسپولیس هم آمار عجیبی دارد؛ 13 برد و دو تساوی از 15 مسابقه‌ای که گل اول را زد. استقلال در این فصل فقط در یک بازی گل اول را خورد که آن را هم جبران کرد. نفت آبادان در دقیقه هشت بازی رفت مقابل استقلال گل زده بود که نیم‌ساعت بعد، آبی‌ها گل تساوی را زدند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها