|

قیمت بلیت دیدارهای ایران در جام جهانی 2022 اعلام شد

مرحله نخست ثبت‌نام قرعه‌کشی بلیت‌های جام جهانی 2022 قطر در حالی به سرانجام رسید که قرار است 17 اسفند نتایج این قرعه‌کشی اعلام شود.

قیمت بلیت دیدارهای ایران در جام جهانی 2022 اعلام شد

طرفداران ایرانی با هزینه حدود 18 میلیون تومانی می‌توانند سه بازی تیم ملی در جام جهانی قطر را تماشا کنند.

به گزارش ورزش سه، مرحله نخست ثبت‌نام قرعه‌کشی بلیت‌های جام جهانی 2022 قطر در حالی به سرانجام رسید که قرار است 17 اسفند نتایج این قرعه‌کشی اعلام شود. در همین حال کمیته برگزاری جام جهانی از قیمت بلیت‌ها رونمایی کرده تا مشخص شود طرفداران فوتبال برای تماشای بازیهای جام جهانی چه هزینه‌ای را باید متقبل شوند.

* بلیت‌های جام جهانی در چهار رده عرضه خواهد شد که مربوط به جایگاه تماشاگران داخل ورزشگاه خواهد بود و بهترین بلیت مربوط به قسمت جایگاهی است که در مرکز ورزشگاه واقع شده است.

* بلیت درجه چهارم که ارزان‌ترین بلیت به شمار می‌رود، مخصوص شهروندان کشور میزبان، قطر است که بهای آن بسیار نازل‌تر از سایر بلیت‌ها خواهد بود و یک تخفیف ویژه برای قطری‌ها محسوب می‌شود.

* همه بلیت‌ها با ریال قطر فروخته خواهد شد که حدود 7200 تومان ایران ارزش دارد.

* بلیت بازی افتتاحیه که بین قطر و یکی از تیمهای گروه اول برگزار خواهد شد، در ارزان‌ترین قیمت 200 ریال (1.5 میلیون) خواهد بود که در اختیار ساکنین قطر قرار می‌گیرد. بلیت درجه سوم 1100 ریال (8 میلیون)، درجه دوم 1600 ریال (11.5 میلیون) و بهترین بلیت (16 میلیون) به فروش خواهد رسید. به عبارتی ارزان‌ترین بلیت برای خارجی‌ها همان هشت میلیونی خواهد بود.

* در بازیهای مرحله گروهی اما با رقم بسیار کمتری می‌توانید بازی را تماشا کنید. فارغ از بلیت 40 ریالی (300 هزار تومان) که در اختیار شهروندان قطر خواهد بود، با پرداخت یک میلیون و هشتصد هزار تومان تا شش میلیون تومان، می‌توانید بازیهای مرحله گروهی را تماشا کنید.

* باتوجه به صعود ایران به جام جهانی، در صورتی که برای تماشای سه بازی تیم ملی علاقه‌مند باشید، حداقل شش و حداکثر 18 میلیون تومان باید هزینه کنید. در صورت صعود به مرحله حذفی این رقم افزایش خواهد یافت.

* نکته مهم اینکه باتوجه به نزدیکی استادیوم‌ها در قطر، طرفداران فوتبال حتی می‌توانند 4 بازی را در یک روز تماشا کنند. این شاید باعث شود تا حتی دیدارهای نه چندان مهم نیز با استادیوم پر از تماشاگر به انجام برسد.

* بازیهای یک هشتم نهایی که 8 دیدار خواهد بود نیز بهای مختلفی دارد؛ ارزانترین بلیت (مخصوص قطری‌ها) 500 هزار تومان خواهد بود اما سایر بلیت‌ها به ترتیب 2.5 میلیون، 5 میلیون و 8 میلیون تومان خواهد بود.

* احتمالا تا همینجا هم متوجه شده‌اید که کمیته برگزاری جام جهانی قطر چه تخفیف شگفت انگیزی را برای شهروندان این کشور در نظر گرفته اما هنوز به طور رسمی اعلام نشده که چه مقدار بلیت درجه چهارم برای هر بازی در نظر گرفته شده است.

* بلیت یک چهارم نهایی حدود یک و نیم برابر گرانتر خواهد بود. حداقل قیمت برای شهروندان خارجی 5.4 میلیون تومان اعلام شده و حداکثر 11.1 میلیون تومان است.

* نکته جالب اینکه بلیت نیمه نهایی سه برابر گرانتر از بلیت یک هشتم و دو برابر گرانتر از یک چهارم خواهد بود که احتمالا به خاطر حساسیت بالای این دیدار است؛ حداقل 3.6 میلیون (شهروندان قطر) و حداکثر 25 میلیون تومان.

* بلیت بازی رده بندی هم رده دیدار یک چهارم نهایی است. معمولا بازیهای رده بندی با استقبال حداقلی مواجه می‌شود.

* دیدار فینال طبیعتا گرانترین بلیت را خواهد داشت اما تخفیف ویژه شهروندان قطر پابرجاست؛ فقط 5 میلیون تومان!

* بلیت فینال در حالی با رقم 750 ریالی در اختیار مردم کشور میزبان قرار خواهد گرفت که سایرین باید 15، 28 یا 42 میلیون تومان هزینه کنند.

* محاسبه ساده نشان می‌دهد که اگر یک طرفدار فوتبال 8 بازی از مرحله گروهی تماشا کند و همین تعداد بازی را هم از سایر مراحل ببیند، باید چیزی حدود 35 تا 100 میلیون تومان هزینه کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها