|

پای دیدگاه‌های سیاسی پدر درمیان است

اسکی‌باز بلاروسی به لهستان پناهنده شد

اسکی‌باز بلاروسی به همراه خانواده از کشورش فرار کرده است. او به دلیل دیدگاه‌های سیاسی پدرش از حضور در رقابت‌های اسکی منع شده و به دلیل رفتارهای انتقام‌جویانه دولت از بلاروس فرار کرده است.

اسکی‌باز بلاروسی به لهستان پناهنده شد

به گزارش شبکه شرق، اسکی‌باز بلاروسی به همراه خانواده از کشورش فرار کرده است. او به دلیل دیدگاه‌های سیاسی پدرش از حضور در رقابت‌های اسکی منع شده و به دلیل رفتارهای انتقام‌جویانه دولت از بلاروس فرار کرده است.

خانم دریا دولیدوویچ، ۱۷ ساله و عضو تیم اسکی صحرانوردی بلاروس است. اما کد ورزشکاری این اسکی‌باز از سوی اتحادیه اسکی بلاروس در فدراسیون جهانی اسکی‌ غیرفعال شده است. به این ترتیب دریا حق حضور در هیچ مسابقه‌ای ندارد. او و پدرش در گفت‌وگو با رویترز این خبر را تایید می‌‌کنند.

آقای سرگئیی دولیدوویچ پدر دریا که از ورزشکاران المپیکی سابق بلاروس است و همچنین در حال حاضر مربی‌گری می‌کند می‌گوید این رفتارها نتیجه اظهارات من درباره انتخاب مجدد لوکاشنکو به عنوان رئیس‌جمهور در انتخابات سال ۲۰۲۰ است. من گفته بودم در آن انتخابات تقلب شده است.

دریا دولیدوویچ و خانواده اش پس از خروج از بلاروس در لهستان ساکن شده اند.

در ادامه این اتفاقات، کد فعالیت اسکی‌باز دیگر بلاروس، خانم اسوتلانا آندریوک هم به دلیل حمایت از مخالفان دولت در فدراسیون جهانی اسکی غیرفعال شده است.

شاید یادآوری این نکته بد نباشد که در دوران برگزاری المپیک توکیو، کریستیانا تیمانوفسکایا، دونده سرعتی بلاروس هم از ادامه حضور در این مسابقات منع شد؛ به این دلیل که او از مربی‌هایش انتقاد کرده بود.

خانم تیمانوفسکایا در اعتراض به تلاش دولت بلاروس برای بازگرداندن او به کشورش، مقامات بین‌المللی المپیک را خبردار کرد و سپس از سوی لهستان ویزای بشردوستانه گرفت و به این کشور رفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها