|

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان خبرداد:

کسب مقام برتر استان همدان در رفع نقاط پرتصادف اصلاح 31 نقطه حادثه‌خیز استان

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همداناز کسب رتبه یک این استان در رفع نقاط پر‌تصادف در کشور خبر داد.

کسب مقام برتر استان همدان در رفع نقاط پرتصادف اصلاح 31 نقطه حادثه‌خیز استان

به گزارش شرق، مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ضمن اعلام این خبر گفت: درخصوص نقاط پرتصادف باتوجه به آمار تصادفات رخ داده ۳ ساله ازسال 98 تا۱۴۰۰ و باتوجه به شیوه‌نامه‌ها و نرم‌افزارهای مربوط در نقاط پرتصادف و مصوب کل کشور در محورهای مواصلاتی کشور ۸۸۷ نقطه پرتصادف شناسایی شد که سهم استان همدان از این تعداد ۵۲ نقطه است .

وی افزود: رفع و اصلاح این ۵۲نقطه پرتصادف همدان با امکانات امانی و پیمانی در دستور کار قرارگرفت. آهکی ادامه داد: ابتدا آشکار سازی همه 52 نقطه پر تصادف انجام و سپس به رفع این نقاط اقدام شد .

در برنامه تدوین شده توسط سازمان راهداری مقرر شد 21 نقطه در سال 1402 و 31 نقطه در سال 1403 به بهره برداری برسد که در سال 1402 تعداد 31 نقطه (10 نقطه پر تصادف بیش از تعهدات) انجام و برای سال 1403 ، 21 نقطه باقی مانده که هم اکنون حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند لذا در رده بندی کشوری استان همدان حائز رتبه نخست گردید.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان تاکید کرد: باقی نقاط در صورت تامین و تخصیص اعتبار تا پایان امسال رفع خواهد شد که به طورحتم این اقدام در کاهش تلفات جاده‌ای استان بسیار مؤثر خواهد بود.

مهرداد آهکی مدیراین اداره کل گفت: هم اکنون عملیات اجرایی تعریض و ترانشه برداری در گردنه اسدآباد با فعالیت دو اکیپ امانی و پیمانی آغاز شده است و تاپایان فصل کاری ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برآوردهای اولیه برای اجرای تعریض گردنه اسدآباد بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان می باشد که در صورت تامین بموقع اعتبارات مورد نیاز این عملیات در سالجاری به نتیجه خواهد رسید.

وی با اشاره به اهمیت گردنه اسدآباد گفت: بمنظور تسریع در روند اجرایی عملیات تعریض از ظرفیت ماشین الات راهداری نیز در این طرح استفاده می شود چرا که گردنه اسدآباد مسیر عبوری ترافیک استانهای غربی کشور و راه کربلا نیز محسوب می شود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان یادآور شد: در سال گذشته به منظور ایمن سازی و حذف مقطع حادثه خیز نسبت به اجرای عملیات نصب حفاظ بتنی میانی نیوجرسی و ساماندهی و جایگزین سیستم روشنایی گردنه اسدآباد اقدام و طبق اعلام پلیس راه استان همدان با اجرای طرحهای فوق این گردنه جزء ایمن ترین گردنه های کشور شده است.

 

 

 

نظرسنجی

اگر در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کنید، به کدام یک از گزینه‌های تایید شده رای خواهید داد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها