|

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان همدان استان همدان :

اجرای ۷ طرح نوروزی توسط معاونت داوطلبان هلال‌احمر استان همدان در ایام نوروز

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان همدان از اجرای ۷ طرح نوروزی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.

اجرای ۷ طرح نوروزی توسط معاونت داوطلبان هلال‌احمر استان همدان در ایام نوروز

به گزارش شرق، سیلوانا صلح میرزایی اظهار کرد: با ابلاغ برنامه های طرح نوروزی در استان ۷ طرح مروجین سلامت، پایش و غربالگری سلامت، مرهم زائر، پویش بشردوستی، پویش هلال رحمت، نیابت و داوطلب یار امداد و نجات در ایام نوروز اجرا خواهد شد.

 

 

صلح میرزایی افزود: طرح پویش هلال رحمت با هدف حمایت از معیشت اقشار نیازمند آسیب پذیر و کمتر برخوردار جامعه و تامین بخشی از اقلام اساسی و مواد غذایی مورد نیاز این خانوارها در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان صورت می پذیرد که از ابتدای طرح تا کنون تعداد ۷۰۳ سبد توزیع شده است.

 

وی طرح مروجین سلامت که در چهارشنبه اخر سال با هدف کاهش مخاطرات چهارشنبه سوری و ارائه مشاوره و آگاه سازی اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان و توزیع بروشور و برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف با بهره مندی ۸۷۲۳ نفر صورت پذیرفت.

 

صلح میرزایی ادامه داد: اجرای طرح پویش بشردوستی با جمع آوری کمک‌های مردمی نقدی و غیر نقدی جهت سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان، اجرای طرح داوطلب یار امداد و نجات که با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت‌های پزشکان و پیرا پزشکان داوطلب در پایگاه‌های امداد و نجات جهت ارائه خدمات به مسافرین نوروزی به صورت حضوری و غیر حضوری می‌باشد.

 

وی افزود: طرح مرهم زائر برای سومین سال متوالی اجرا می شود که از طریق فراخوان عمومی جمع آوری کمک‌های نقدی و دارویی عموم مردم و شرکت های دارویی برای زائرین حسینی صورت می پذیرد.

 

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان همدان گفت :طرح نیابت که در آن داوطلبان علاقمند در ایام مختلف با مراجعه به سرای سالمندان و یا منازل شخصی به سالمندان نیازمند و آنانی که تنها زندگی می‌کنند و خانواده های معظم شهدا خدمات بهداشتی، درمانی و رفاهی ارائه می‌کنند که این طرح موجب شد تا سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در سال ۲۰۱۳ موفق به کسب جایزه توسعه داوطلبان فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر شد.

 

وی در پایان اجرای طرح پایش و غربالگری سلامت که با برپایی ایستگاه‌های پایش سلامت در جوار پایگاه‌های ثابت و سیار امداد و نجات و جوانان، کنترل فشار خون، قند خون و نیز نوار قلب و ضربان قلب از مسافرین انجام خواهد شد.

 

گفتنی است صلح میرزایی از همکاری پزشکان، خیرین، داوطلبان و همچنین کارکنان خدوم معاونت داوطلبان در اجرای طرح‌های نوروزی معاونت داوطلبان تقدیر و تشکر کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها