|

آیین پایانی دومین جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی‌سینا برگزار شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در آیین پایانی شب‌های موسیقی هگمتانه با اشاره به هنرنمایی موسیقی در فطرت پاک انسان گفت: هنرموسیقی محاسبه متکی به طبیعت و فطرت بشر است که خرد انسانی آن محاسبه را براساس تجربه استخراج کرده است و این هنر تلفیقی از دانش، اندیشه و فطرت خدادادی است که در درجه اول حنجره انسان‌ها و در درجه دوم انواع سازهای ساخت بشر است.

آیین پایانی دومین جشنواره شب‌های موسیقی هگمتانه در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی‌سینا برگزار شد

به گزارش شرق، مسعود ویژه در ادامه به الهی بودن این هنر اشاره کرد و گفت: صدایی که از حنجره خواننده صادر می‌شود مربوط به خدای متعال است که باید در راه خدا باشد.
ویژه ضمن تشکر و قدردانی از اجرای برنامه تمام گروه‌های موسیقی سنتی و محلی استان در تمام شهرستان‌ها و برگزاری کلاس‌ها با حضور اساتید کشوری که حاصل چندین ماه تلاش و کوشش انجمن موسیقی بود ابراز امیدواری کرد این اتفاق مهم هرساله در استان هنرمندپرور رقم بخورد.
مدیرعامل انجمن موسیقی ایران نیز در آیین پایانی شب‌های موسیقی هگمتانه ضمن تقدیر و تشکر از همراهی هنرمندان و مردم هنردوست همدان گفت: سال‌هاست موسیقی به عنوان یک چراغ هر شب فروزان در خانه‌های ما روشن است و دور از جناح بازی‌ها ارتباط عمیقی با مردم ما دارد.
امیر عباس ستایشگر در ادامه از پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برای ارتقای شب‌های موسیقی هگمتانه و تعمیم به سراسر کشور گفت: امیدواریم بتوانیم با حمایت‌های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر متولیان امر یک هفته را در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته موسیقی ایرانی نامگذاری کنیم و در همه ٣4 استان کشور این اتفاق مبارک برقرار شود.
رئیس انجمن موسیقی استان هم گزارشی از فعالیت‌های این انجمن ارائه کرد و گفت: در مدتی که خدمتگزار اهالی موسیقی بودم سیصد برنامه اعم از برگزاری کنسرت، ورکشاپ کلاس‌های موسیقی برگزار کردیم.
علی آقامحمدی به فعالیت انجمن موسیقی در ایام همه گیری ویروس کرونا هم اشاره کرد و گفت: در ایام کرونا هم جشنواره‌های آنلاین برگزار کردیم که یکی از آنها جشنواره آوای سلامت بود.
آقامحمدی درباره شب‌های موسیقی هگمتانه گفت: بعد از انتشار فراخوان 53 گروه از استان همدان که شامل ٢5 گروه موسیقی ایرانی و ٢٨ گروه موسیقی عاشقی اعلام آمادگی کردند که در نهایت ١٩ گروه به اجرای برنامه پرداختند.
به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، در این اختتامیه که همزمان با سالروز خجسته میلاد حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) و روز پدر برگزار شد، دو گروه موسیقی آوای فاخته و آئین به اجرای برنامه پرداختند

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها