|

گفتگوی سه ساعته با معتمدین و همیاران محلات

شهردار همدان و مدیران شهری و روسای و نمایندگان منتخب همیاران محلات برگزار شد، مسایل محلات منطقه سه و چهار در محل شهرداری ستاد مورد بررسی قرار گرفت.

گفتگوی سه ساعته با معتمدین و همیاران محلات

 

به گزارش شرق، در جلسه ای که با حضور شهردار همدان و مدیران شهری و روسای و نمایندگان منتخب همیاران محلات برگزار شد، مسایل محلات منطقه سه و چهار در محل شهرداری ستاد مورد بررسی قرار گرفت، شهردار همدان پس از شنیدن مسایل روسا و نمایندگان همیاران محلات برگزاری این جلسه را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: 

نقش نخبگان محلات در حوزه مدیریت شهری بسیار مهم است و انشالله این جلسات تداوم داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه ارتباط با گروه همیاران محلات باعث افتخار است و گفت: تلاش داریم مشکلات محلات را دقیق ثبت کنیم و آنها را در بودجه بیاوریم تا شاهد شهری توسعه یافته باشیم.

 

حسینی با تاکید بر برنامه ریزی و ترسیم چشم انداز در مدیریت شهری افزود: نیازها و توقعات مردم از شهرداری‌ها بالاست و تلاش همکاران مجموعه شهرداری رفع مشکلات سطح شهر و محلات با حداکثر توان و امکانات است. 

 

شهردار همدان افزود: همیاران محلات می توانند به سرمایه های ارزشمندی تبدیل شوند و انتظار داریم تعامل شهرداری و همیاران محلات تقویت شود.

 

این مقام ارشد مدیریت شهری با تاکید بر رسیدگی به مطالبات شهروندان عنوان کرد : نیازها و مطالبات هر نقطه از شهر همدان متفاوت است و با کار کارشناسی و نیازسنجی و مطالعات درست این مطالبات باید به بهترین شکل احصا و‌ رفع شود. 

 

حسینی به بحث توانمند سازی در بافتهای فرسوده اشاره کرد و گفت: توجه دولت به بافتهای فرسوده است و شهرداری همدان هم این موضوع را در منوچهری، حصار امام خمینی ره و خضر سایر مناطق در بافت پیگیری می‌کند تا ارزش افزوده در این مناطق ایجاد شود که نیازمند همکاری همه مجموعه هاست.

 

وی جابجایی مغازه‌های سوغات سراهای ابتدای بلوار سردار همدانی را ارزشمند دانست و تصریح کرد: اقدامات مربوط به پیگیری جابجایی مشاغل مزاحم در ورودی های شهر مثل سنگ فروشها، سنگ مزار فروش‌ها و ... در حال انجام است.

 

شهردار همدان به تصویب طرح جامع اشاره کرد و گفت: تصویب طرح جامع حاصل تلاش کار کارشناسی شهرداری ، شورای شهر و راه و شهرسازی و سایر مجموعه ها بود که می تواند تاثیر خوبی بر توسعه شهر همدان خواهد داشت.

 

سید مسعود حسینی عنوان کرد: باید همیاران محلات تفکر شهری داشته باشند و به درستی آسیب های محلات را بشناسند. 

 

شهردار همدان به ساماندهی ساخت و سازهای غیر مجاز و روز بازارها اشاره کرد و گفت: این موضوع که منجر به رانت و فساد شده نباید رها شود و باید راه حل مناسب برای این موضوع اندیشیده شود. 

 

وی به موضوع آسفالت در سطح شهر اشاره کرد: تلاش کردیم آسفالت در سطح شهر به خوبی صورت گیرد و دستگاهی به قیمت ۷۰ میلیارد تومان آسفالت را می کند و بازیافت می کند و خرید در حال پیگیری است.

 

این مقام ارشد مدیریت شهری به پوشش رودخانه ها اشاره کرد و افزود: علیرغم اینکه جزو مطالبات جدی شهروندان است و انجام این کار منع قانونی دارد که باعث ایجاد معضلات در فرهنگیان، مدنی، کوثر و قانتور شده و ما معطل دستگاه‌های دیگر نمی مانیم و پوشش رودخانه‌ها در سیاست کاری ماست. 

 

حسینی به افزایش سرانه‌ های فضای سبز و ایجاد سالن های ورزشی اشاره کرد و گفت: احداث پارک برای بانوان در اولویت قرار دارد و احداث پارک به ویژه پروژه آمادای که پارک فرامنطقه ای است که بخشی از آن در محدوده میراث فرهنگی قرار دارد، نیازمند کمک همیاران محلات و سایر دستگاه‌های متولی است . 

 

سید مسعود حسینی به تشریح اقدامات لازم در سایر موضوعات مرتبط با شهر پرداخت و تصریح کرد: جابجایی میدان بار و ساماندهی معتادان با بهره گیری از ماده ۱۶ که از خواسته‌های شهروندان است در اولویت قرار دارد.

 

در ادامه مدیران مناطق سه و چهار و معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهری و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان ضمن ارایه گزارش عملکرد خودشان ، پاسخ سوالات اعضای حاضر در جلسه را دادند.

 

در ادامه روسا و نمایندگان همیاران محلات به طرح مسایل محله از جمله احداث کمربندی، کمبود فضای سبز ، معبر گشایی ، تعیین تکلیف پارک آمادای، زیباسازی، رفع ترافیک، احداث سالن های ورزشی، جابجایی مشاغل مزاحم، احداث پارکینگ طبقاتی ، تقویت حمل و نقل عمومی ، افزایش آسفالت، احداث مراکز خرید ، ایجاد امنیت و رفع آسیب های اجتماعی ، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز ، المان ها، رفع زواید بصری و ارتباط گسترده با شهروندان پرداختند.

 ‌

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها