|

رئیس دانشگاه صنعتی همدان خبرداد:

دانشجویان در مسیر جهاد علمی حرکت کنند

رئیس دانشگاه صنعتی همدان نیز در این مراسم گفت: باید تلاش کنیم در مسیر جهاد علمی حرکت کنیم، ما امروز قله‌های علم و دانش را در منطقه فتح و تا پیمودن مسیر به قله‌های معنویت و علم در جهان راه چندانی نمانده است.

دانشجویان در مسیر جهاد علمی حرکت کنند

به گزارش شرق، امیر مومنی در این آیین ضمن تبریک روز دانشجو و گرامیداشت مقام دانشجو، اظهار کرد: ما همواره خود را جوینده عرصه دانش و دانشجو می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه روز دانشجو روز همه اعضای دانشگاه است، بیان کرد: قدر و منزلت روز دانشجو بسیار بالاست، روز دانشجو را باید روز جدال با نادانی و جهل و روز پاسداری از عرصه علم و دانش بنامیم.  

 

مومنی با بیان اینکه روز دانشجو روز نه گفتن به استکبار و استبداد است، اضافه کرد: ۱۶ آذر را باید روز تلفیق دین و دانش، تلفیق علم، خرد، اخلاق و معنویت بنامیم، روز دانشجو روز آینده‌ساز و آینده‌سازی است.

 

وی با اشاره به اینکه بازخوانی تاریخ بر همه جویندگان دانش واجب است، گفت: تاریخ در همه اعصار معلم انسان بوده و ما باید از این معلم بزرگ یاد بگیریم و برای یادآوری وقایع آذر سال ۱۳۳۲ نیز رجوع به تاریخ ضروری است. 

 

مومنی اضافه کرد: ۱۶ آذرماه در طول سالیان متمادی همراه با جنبش دانشجویی همراه بوده است، بنابراین لازم است بدانیم حرکت دانشجویی چگونه تکامل پیدا کرده و خاستگاه آن کجا بوده و امروز به کجا رسیده است. 

 

رئیس دانشگاه صنعتی همدان عنوان کرد: روز دانشجو تجمیع تمام ویژگی‌هایی است که در بالا آمد و در یک عبارت می‌شود گفت جهاد علمی است، جهاد علمی نیاز امروز و آینده و تضمین کننده سربلندی کشور است. 

 

وی ادامه داد: جهاد علمی نه گفتن به استکبار و استبداد است و زمانی که قله‌های علم با همت دانشجویان فتح می‌شود هیچ دولت و قدرتی نمی‌توانند به کشور زور بگوید. 

 

مومنی افزود: جهاد علمی حرکت جهاد گونه برای فتح آینده و حرکت در مسیر اخلاق، علم، دانش، خرد و معنویت است و باید تلاش کنیم در مسیر جهاد علمی حرکت کنیم قله‌های علم و دانش را در منطقه فتح و تا پیمودن مسیر به قله‌های معنویت و علم در جهان راه چندانی نمانده است 

 

رئیس دانشگاه صنعتی همدان در پایان خاطرنشان کرد: از دانشجویان درخواست داریم حداکثر تلاش خود را برای تحقق اهداف علمی و سربلندی و توانا شدن کشور در عرصه مختلف و جهاد علم به کار گیرید.

 

در این مراسم از دانشجویان برتر آموزشی دانشگاه تقدیر و قدردانی شد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها