|

استاندار همدان :

دستاوردهای فناوری و پژوهشی باید تجاری سازی و در اختیار جامعه قرار گیرد

استاندار همدان گفت: افزایش فعالیت های فناورانه در استان ضرورت دارد و دستاوردهای فناوری و پژوهشی باید تجاری سازی و در اختیار جامعه قرار گیرد.

دستاوردهای فناوری و پژوهشی باید تجاری سازی و در اختیار جامعه قرار گیرد

استاندار همدان بر ضرورت افزایش فعالیت های فناورانه در استان تاکید کرد و گفت: دستاوردهای فناوری و پژوهشی باید تجاری سازی و در اختیار جامعه قرار گیرد.

به گزارش شرق، علیرضا قاسمی فرزاد روز یکشنبه در نشست شورای سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری افزود: قرار است که سه استان برتر کشور در زمینه پژوهش و فناوری انتخاب شود که امیدوارم همدان بتواند رتبه برتر را در این زمینه کسب کند.

وی با بیان اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن کشور است، ادامه داد: در مرحله نخست باید جایگاه و وضعیت پژوهش و فناوری در استان همدان تبیین و سپس برای ارتقای آن تلاش کرد.

استاندار همدان تاکید کرد: دستاوردهای فناورانه باید با کیفیت باشد و به گونه ای به مرحله تولید برسد که خریداران را به سمت خود جذب کند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های هفته پژوهش (۱۱ تا ۱۷) آذرماه اظهار کرد: پنج میلیارد ریال برای برگزاری هر چه بهتر این هفته اختصاص یافت.

قاسمی فرزاد از روسای دانشگاهها خواست از برگزیدگان دستاوردهای فناورانه حمایت لازم را داشته باشند.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: از مدعیان حقوق بشر باید پرسید چرا در برابر شهادت ۹ هزار و ۵۰۰ غیرنظامی که بیش از سه هزار نفر از آنها کودک بوده اند، سکوت کرده است.

قاسمی فرزاد خون بناحق ریخته شده فلسطینیان بی گناه را مقدمه ای برای نابودی و اضمحلال رژیم صهیونیستی در منطقه دانست.

۲۹۳ واحد فناور و ۴۰ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری همدان مستقر هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها