|

استاندار همدان؛

استان همدان نقاط برجسته کشور در حوزه سلامت است

استاندار همدان ضمن تبریک روز پزشک ‌وهفته دولت ،گفت:استان همدان نقاط برجسته کشور در حوزه سلامت است و پتانسیل و ظرفیت خوبی در این حوزه دارد.

به گزارش شرق، علیرضا قاسمی فرزاد ضمن اشاره به  رویداد مهم ثبت جهانی هگمتانه، گفت: هگمتانه در استان همدان در زمره میراث جهانی است که با ثبت در فهرست آثار جهانی یونسکو زمینه را برای رونق گردشگری و معرفی فرهنگ و تاریخ ایران کهن به جهانیان مهیا می‌کند.

وی با بیان اینکه همدان یک شهر تاریخی و از کهن‌شهرهای ایران است، بیان کرد: راه‌های رسیدن به ثروت در شهرهای تاریخی، ثبت جهانی و توسعه پایدار میراث فرهنگی و گردشگری است که پیگیری برای جهانی شدن هگمتانه و مرکز تاریخی همدان نیز بر همین اساس دنبال می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه امروز ارزیاب یونسکو  برای به همدان می آید،خاطر نشان کرد: با ثبت جهانی هگمتانه تحول و رخداد بزرگی در عرصه گردشگری همدان رقم خواهد خورد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه بافت تاریخی در شهر همدان و به خصوص سایت تاریخی هگمتانه برای مردم و مسئولان این استان اهمیت تاریخی، فرهنگی، و هویتی دارد، تأکید کرد: مردم ما با نام و نشان این شهر در کتب تاریخی از دوره‌های تاریخی مختلف از مادها گرفته تا هخامنشیان، اشکانی و…آشنا هستند اما لازم است این هویت ‌‌تمدن تاریخی در اذهان عامه مردم کشور و استان جلوه بیشتری پیدا کند.

وی با بیان اینکه پزشکی مرهون بوعلی سینا، کتاب قانون  گوتجربه‌ها و یافته های اوست ،گفت:از دانشگاه علوم پزشکی همدان کمال  تشکر و قدردانی که در حوزه های مختلف جهادگرانه تلاش می کنند دارم.

 

 استاندار همدان ضمن اشاره به اقدام  جهاد گری و ایثارگرانه مدافعین سلامت در ایام کرونا گفت: پزشکان و کادر درمان  با تلاش های بی وقفه خود روح‌وجسم مردم را التیام می بخشند.

قاسمی فرزاد ضمن اشاره به  تاکید و توجه دولت مردمی به حوزه بهداشت و درمان گفت:  در دوران کرونا    با ‌تلاش  وزرات بهداشت و جهادگران  اقدامات خوبی در حوزه واکسیناسیون  مردم انجام شد .

وی با بیان اینکه  در استان همدان طرح ها و برنامه ها خوبی در حوزه درمان   انجام گرفته ،اظهار کرد: بالغ بر  از یک هزار سیصد و پنجاه میلیارد تومان اعتبار به بخش درمان اختصاص یافته است 

این مقام مسئول با بیان اینکه با عزم اراده دولت سیزدهم و مسئولین خدوم و دغدغه مند دانشگاه علوم پزشکی بعد از چهارده سال در هفته دولت امسال بیمارستان اکباتان افتتاح خواهد شد،تصریح کرد:تکمیل بیمارستان های  نیم تمام استان ، رادیوتراپی مرکز جامع سرطان ،خوابگاه ریحانه ۲،افتتاح مرکز ناباوری   ۲شهرستان ملایر وغیره در دستور کار قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها