|

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان همدان:

همدان جزو نخستین استانها در زمینه اخذ مجوز صنایع پاک است

مدیرکل صنعت در آئین کلنگ زنی شرکت دانش بنیان لبخند که با حضور استاندار همدان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ملایر برگزار شد، گفت : تکمیل زنجیره های تولید، ایجاد ارزش افزوده و راه اندازی صنایع پاک از اولویتهای ما در توسعه صنعتی استان است.

همدان جزو نخستین استانها در زمینه اخذ مجوز صنایع پاک است

به گزارش شرق، احمد شانیان اظهار کرد: با حمایت استاندار همدان شاهد تجلی رونق تولید در استان هستیم،تکمیل زنجیره های تولید، ایجاد ارزش افزوده و راه اندازی صنایع پاک از اولویتهای ما در توسعه صنعتی استان است. 

وی اظهار کرد: همدان جزو نخستین استانها در زمینه اخذ مجوز صنایع پاک است که شرکت لبخند خورشید نمونه بارز این دسته از صنایع است. 

مدیرکل صمت استان همدان گفت: این واحد تولیدی در چند فاز طراحی و وارد چرخه تولید می شود و در فاز اول برای ۵۰ نفر شغل ایجاد می کند. 

شانیان افزود: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری 2 هزار و 500 میلیون ریال در زمینه فراوری زعفران فعالیت خواهد کرد.

مدیرکل صمت استان همدان یادآوری کرد: این واحد تولیدی در ۵ هزار متر مربع وسعت احداث می شود و ظرفیت ۵۰۰ میلیون نخ کروسین از زعفران را دارد. 

وی با اشاره به پشتیبانی دولت سیزدهم از بخش تولید خاطرنشان کرد: با تدابیر و حمایت های استاندارهمدان شاهد تجلی رونق تولید در این منطقه هستیم. 

 

ایجاد اشتغال ۳۹۲ نفر با اجرای طرحهای در حال ساخت 

احمد شانیان بیان کرد: هزار و ۸۳۸ طرح تولیدی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان همدان مراحل مختلف ساخت و ساز را طی می کنند.

 مدیرکل صنعت،معدن و تجارت همدان همچنین اظهار کرد: مجموع واحدهای صنعتی بهره بردار در زمان فعالیت دولت سیزدهم حدود هزار و ۵۰۰ واحد بود که با راه اندازی واحدهای تولیدی در دست ساخت با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد که نیازمند زمان زیادی نیست تحول خوبی را در صنعت استان همدان شاهد خواهیم بود.

این مسوول همچنین گفت: با حمایت های ویژه استاندار همدان و حضور فعالانه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شاهد اتفاقات خوبی در تکمیل طرح های تولیدی و احیای واحدها راکد شاهد هستیم.

شانیان در ادامه از احیا و بازگشت به چرخه تولید بیش از ۱۰۰ طرح صنعتی راکد در همدان در دوران فعالیت دولت سیزدهم خبر داد و گفت: احیای واحدهای تولیدی راکد از اولویت های دولت و وزارت صمت به شمار می رود.

این مسوول اظهار کرد: احیای این واحدها مستندسازی شده و همگی قابلیت اثبات دارند و تور رسانه ای برای آشنایی اصحاب رسانه با این واحدها برگزار شده و آمادگی داریم تا بازهم برای خبرنگاران در این خصوص تور برگزار کنیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها