|

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی:

معلمان باید طلایه‌داران عرصه تحول و پیشرفت در جامعه باشند

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان به عنوان طلایه‌داران عرصه تحول و پیشرفت جامعه، مهمترین نقش را در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش ایفا می‌کنند

معلمان باید طلایه‌داران عرصه تحول و پیشرفت در جامعه باشند

 

به گزارش شرق، حجت الاسلام و المسلمین علی لطیفی در نشست مشترک شورای معاونین آموزش و پرورش استان همدان و روسای ادارات تابع، گفت: یکی از مهمترین ارکان حوزه تعلیم و تربیت، معلم و نقطه شروع تحول در آموزش و پرورش معلم است و بر این اساس اجرای برنامه‌های توانمندسازی معلمان به یک اولویت فراگیر مبدل شده است.

معاون وزیر درخصوص ضرورت توجه ویژه به آموزش‌های مهارت‌محور، عنوان کرد: ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در قالب برگزاری دوره‌های توانمندسازی، باید یک برنامه اولویت‌دار شود و بر این اساس با اجرای برنامه‌های توانمندسازی، آموزش و پرورش گام مهمی در خصوص ارتقای شاخص کیفی نیروی انسانی خواهد داشت.

لطیفی با تأکید بر جایگاه والای تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش، ابراز امیدواری کرد با گفتمان سازی عمومی درباره ضرورت تولید بسته‌های تربیت و یادگیری تمرکز مطلق به کتاب درسی را کمتر کرده و به سمت تنوع در منابع آموزشی حرکت کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در ادامه با بیان اینکه نظام آموزشی مجموعه‌ای از مسائل به هم پیوسته و پیچیده است که یکی از آن عوامل کتاب درسی است، اظهار داشت: نقطه مشترک تمام کسانی که درگیر نظام آموزش و پرورش هستند، این است که ما در وضعیت فعلی نظام آموزشی، کتاب درسی و محتواهایمان قطعاً ضعف‌ها و نقص‌هایی داریم اما در تلاش هستیم و اقداماتی ترتیب داده ایم تا با تامین منابع متنوع و چندرسانه‌ای این مهم را مرتفع نماییم.

وی با اشاره به اینکه بهره‌گیری از زمان حضور دانش‌آموزان در کلاس درس و مدرسه دغدغه اصلی است، خاطرنشان کرد: درباره نوع استفاده مناسب از زمان در مدرسه، برنامه ریزی های مطلوبی انجام نشده است و نیاز به باز طراحی برنامه ریزی آموزشی داریم.

گفتنی است: در ابتدای این جلسه محمود نقوی مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه پژوهش و برنامه ریزی آموزشی استان ارائه داد و روسای ادارات آموزش و پرورش ناحیه دو، قلقلرود، ملایر و تویسرکان به نمایندگی از روسای مناطق نوزده گانه، دغدغه های مربوط به حوزه پژوهش و برنامه ریزی آموزشی را بیان نمودند.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها