|

با بهترین جاهای دیدنی دبی آشنا شوید

دبی شهر عجایب و شگفتی‌ها است که با جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فردش، هر ساله میلیون‌ها گردشگر را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین جاهای دیدنی دبی آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا سفری هیجان‌انگیز به این شهر شگفت‌انگیز داشته باشیم.

با بهترین جاهای دیدنی دبی آشنا شوید

1. برج خلیفه؛ نماد مدرنیته و پیشرفت دبی

برج خلیفه نماد مدرنیته و پیشرفت امارات و یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی دبی محسوب می‌شود. این برج با ارتفاع ۸۲۸ متر بلندترین ساختمان جهان است که از هر نقطۀ شهر دبی دیده می‌شود. بیشتر مسافران تور دبی بازدید از این برج را در برنامه سفر خود قرار می‌دهند.

برج خلیفه علاوه‌بر ارتفاع، از نظر امکانات و خدمات نیز بسیار پیشرفته محسوب می‌شود. در این برج هتل‌های مجلل، رستوران‌های لوکس، مراکز خرید و امکانات تفریحی متعددی وجود دارد. برج خلیفه یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی است و هر ساله میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا از آن بازدید می‌کنند.

2. برج العرب؛ نماد شهر دبی

برج العرب هتلی مجلل در شهر دبی محسوب می‌شود و با ارتفاع ۳۲۱ متر، یکی از بلندترین هتل‌های جهان است. این هتل در سال ۱۹۹۹ افتتاح شد و به دلیل شکل کشتی بادبانی خود به یکی از نمادهای شهر دبی تبدیل شده است. برج العرب یکی از نمونه‌های برجستۀ معماری مدرن به شمار می‌آید و روی یک جزیرۀ مصنوعی در ساحل جمیرا ساخته شده است.

2

 

برج العرب؛ از زیباترین جاهای دیدنی دبی در شب

3. آکواریوم لاست چمبرز؛ گنجینه ای از شگفتی های زیر آب

آکواریوم لاست چمبرز، یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین آکواریوم‌های جهان است. این آکواریوم در هتل آتلانتیس دبی قرار دارد و از طریق یک تونل شیشه‌ای ۳۶۰ درجه بازدیدکنندگان را به دنیای زیر آب می‌برد. آکواریوم لاست چمبرز ۱۱ میلیون لیتر آب را در خود جای داده است و در آن ۶۵ هزار موجود زنده از جمله کوسه‌ها، سفره‌ماهی‌ها، ماهی‌های رنگارنگ، مرجان‌ها و صدف‌ها زندگی می‌کنند. این آکواریوم به ۲۱ آکواریوم کوچک‌تر تقسیم شده است که هرکدام گونه‌های خاصی از موجودات زنده را در خود جای داده‌اند. آکواریوم لاست چمبرز یکی از بهترین جاهای دیدنی دبی است که هر ساله میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا را به خود جذب می‌کند. این آکواریوم تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از دنیای زیر آب را برای شما رقم خواهد زد.

4. باغ پروانه های دبی؛ دنیایی رنگارنگ از زیبایی و شگفتی

باغ پروانه‌های دبی در منطقۀ دبی لند و در مجاورت باغ معجزۀ دبی قرار دارد. این باغ، مساحتی بالغ‌بر 5 هزار مترمربع دارد و بیش از ۱۵ هزار پروانه از ۵۰ گونه مختلف را در خود جای داده است. پروانه‌های این باغ از سراسر جهان به دبی آورده شده‌اند. در میان این پروانه‌ها می‌توان پروانه‌های رنگارنگ و زیبایی مانند پروانۀ ملکه الکساندرا، پروانۀ مورفو و پروانه‌ دم‌چلچله‌ای را مشاهده کرد. باغ پروانه‌های دبی محیطی گرم و مرطوب دارد که برای زندگی پروانه‌ها مناسب است. در این باغ می‌توانید چرخۀ زندگی پروانه‌ها را از نزدیک مشاهده کنید.

5. پارک سافاری دبی؛ از بهترین جاهای دیدنی دبی در زمستان

پارک سافاری دبی بزرگ‌ترین پارک سافاری خاورمیانه محسوب می‌شود که بیش از 3 هزار حیوان از ۳۰۰ گونۀ مختلف را در خود جای داده است. این حیوانات از سراسر جهان به این پارک آورده شده‌اند و در محیطی طبیعی و شبیه‌سازی‌شده زندگی می‌کنند.

یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های پارک سافاری دبی، سافاری با جیپ است. در این سافاری می‌توانید با یک جیپ روباز به قلب پارک بروید و از نزدیک با حیوانات وحشی مانند شیر، ببر، فیل، زرافه و ... آشنا شوید. خوشبختانه این مجموعه تفریحی در فاصلۀ کمی تا فرودگاه دبی قرار دارد که با کمتر از نیم ساعت رانندگی می‌توان به آن دست یافت؛ بنابراین می‌توانید بازدید از آن را به روز آخر سفر خود موکول کرده و پس از بازدید، با بلیط هواپیما دبی تهران به کشور خود بازگردید.

6. دهکده جهانی دبی؛ بهشت گردشگری و سرگرمی

دهکده جهانی دبی یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در امارات متحده عربی است. این دهکده یک مجموعۀ گردشگری، تفریحی، خرید و سرگرمی محسوب می‌شود که در آن نمادهای فرهنگی ۹۰ کشور از سراسر دنیا به نمایش گذاشته شده است. در دهکده جهانی دبی با فرهنگ‌های مختلف آشنا می‌شوید، غذاهای خوشمزه کشورهای مختلف را امتحان می‌کنید، از خرید سوغاتی‌های منحصربه‌فرد لذت می‌برید و از تفریحات هیجان‌انگیز این دهکده بهره‌مند می‌شوید.

 

دهکده جهانی؛ از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری دبی

7. پیست اسکی دبی؛ شگفتی زمستانی در قلب بیابان

پیست اسکی سرپوشیده دبی یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین پیست‌های اسکی در جهان و از جذاب‌ترین جاهای دیدنی دبی محسوب می‌شود که در مرکز خرید دبی مال قرار دارد. این پیست مساحتی بالغ‌بر ۲۲۵۰۰ مترمربع دارد و دارای پنج مسیر مختلف با سطح دشواری متفاوت است.

این پیست برای اسکی‌بازان و اسنوبردسواران با هر سطح مهارتی مناسب خواهد بود. پیست اسکی دبی یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی و فرصتی عالی برای تجربۀ هیجان اسکی و برف‌بازی در قلب بیابان است.

3

8. مرکز خرید مرکاتو؛ سفری به دنیای رنسانس

مرکز خرید مرکاتو، یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید دبی، در منطقه جمیرا این شهر واقع شده است. این مرکز خرید در سال ۲۰۰۲ افتتاح شد و معماری منحصربه‌فرد آن یادآور دوران رنسانس اروپایی است. این مرکز خرید به‌گونه‌ای طراحی شد که شبیه یک شهر مدیترانه‌ای در دوران رنسانس است. مرکاتو فقط یک مرکز خرید معمولی نیست؛ یک تجربه‌ متفاوت و منحصربه‌فرد است. این مرکز خرید، با معماری منحصربه‌فرد خود گردشگران را به سفری به دنیای رنسانس می‌برد. در مرکاتو می‌توانید در فضایی زیبا و آرامش‌بخش به خرید و تفریح بپردازید.

9. دبی مال؛ از جاهای دیدنی دبی با مترو

دبی مال بزرگ‌ترین مرکز خرید خاورمیانه و یکی از پربازدیدترین مکان‌های گردشگری در جهان است. این مرکز خرید در سال ۲۰۰۸ در مجاورت برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان، افتتاح شد. دبی مال بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه، بیش از ۲۰۰ رستوران و کافه، باغ وحش زیر آب و آکواریوم دبی و شهربازی و یک سالن سینما دارد. این مرکز خرید دارای یک آب‌نمای موزیکال است که یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین آب‌نماهای موزیکال جهان به شمار می‌رود. خوشبختانه بازار دبی مال فاصله کمی تا ایستگاه مترو دارد و با نیم ساعت پیاده‌روی می‌توان به ایستگاه مترو Financial Center رسید.

10. بازار مدینه جمیرا؛ تلفیقی از سنت و مدرنیته

بازار مدینه جمیرا ترکیبی از سنت و مدرنیته است و در آن می‌توانید تجربه‌ای منحصربه‌فرد از خرید و گردشگری را داشته باشید. بازار مدینه جمیرا در زمینی به مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع ساخته شده است و ۲۴۰ غرفه و رستوران دارد. این بازار با الهام از معماری سنتی عربی ساخته شده است و طاق‌های بلند، بادگیرهای زیبا و کانال‌های آبی دارد. بازار مدینه جمیرا یکی از ارزشمندترین جاهای دیدنی دبی است و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را از خرید و گردشگری برای شما به ارمغان می‌آورد.

تماشای جاهای دیدنی دبی با تور تریپ

دبی شهری بی‌نظیر و خارق‌العاده در جهان است. اماکن دیدنی دبی نه‌تنها تفریحات مدرن و کاملی را شامل می‌شود، بلکه از نظر مناظر طبیعی نیز چیزی از شهرهای دیگر دنیا کم ندارد. تور دبی تریپ فرصتی بی‌نظیر برای تجربۀ سفر به این شهر گرم در فصل زمستان است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت www.trip.ir از قیمت بلیط دبی و شرایط تور آن مطلع شوید و سفری را که مدت‌ها منتظرش بوده‌اید، برنامه‌ریزی کنید. آژانس مسافرتی تریپ با ارائۀ انواع تور، هتل و بلیط هواپیما در تلاش است تا امکان گردشگری در کشورهای مختلف را برای گردشگران عزیز ایرانی فراهم کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها