|

بهترین شهر جنوب ایران برای زندگی

جنوب کشور مکان مناسبی برای زندگی، کار و تولید ثروت است. از این رو علاوه بر بومیان بسیاری از افراد از شهرهای دیگر به این خطه مهاجرت می‌کنند. این افراد در کنار کسب درآمد، تجربه جدید از زندگی را در این بخش کشور خواهند داشت. بنابراین احتمالا برای کسانی که قصد مهاجرت و کار در بخش جنوبی کشور را دارند این سوال پیش خواهد آمد که بهترین شهر جنوب ایران برای زندگی کدام است؟ در ادامه بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین شهر جنوب ایران برای زندگی

این که کدام شهر جنوب ایران مناسب ترین شهر برای زندگی است چیزی نیست که بتوان به راحتی به پاسخ قطعی و دقیقی درمورد آن رسید. به خصوص در مورد شهرهای جنوبی که مهجورتر از بسیاری از نقاط ایران بوده و امکانات آن ها قابل مقایسه با بسیاری از شهرهای بزرگ نیست. با این وجود همیشه انتخاب یک شهر به عنوان بهترین محل زندگی کار دشواری بوده است؛ چراکه سلیقه افراد متفاوت است و از طرفی انتظارات هر فرد درمورد محل زندگی با دیگر افراد متفاوت است. اما اگر بخواهیم کمی کلی‌تر و منطقی‌تر به این موضوع نگاه کنیم، می‌توان گفت برخی شهرها شرایط بهتری برای زندگی دارند. در ادامه این مطلب قصد داریم بهترین شهرهای جنوب ایران برای زندگی را به شما معرفی کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

زندگی در شهرهای جنوبی ایران

 

جنوب کشور مکان مناسبی برای زندگی، کار و تولید ثروت است. از این رو علاوه بر بومیان بسیاری از افراد از شهرهای دیگر به این خطه مهاجرت می‌کنند. این افراد در کنار کسب درآمد، تجربه جدید از زندگی را در این بخش کشور خواهند داشت. بنابراین احتمالا برای کسانی که قصد مهاجرت و کار در بخش جنوبی کشور را دارند این سوال پیش خواهد آمد که بهترین شهر جنوب ایران برای زندگی کدام است؟ در ادامه بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

زندگی در بندرعباس

زندگی در بندرعباس

بندرعباس مرکز استان هرمزگان و یکی از قطب‌های صنعتی و مهم ترین شهر جنوب ایران و همچنین بزرگترین بندر کشور است. به همین دلیل مهاجران بسیاری این شهر را به عنوان مقصدی برای کار و زندگی انتخاب می‌کنند.

آب و هوای بندرعباس شبیه اقلیم بیابانی و نیمه بیابانی است. به این ترتیب که نوار ساحلی در تابستان‌ها دارای آب و هوای بسیار گرم و مرطوب است. به طور کلی می‌توان گفت بندرعباس دارای یک دوره طولانی هوای گرم و یک فصل کوتاه خنک است.

همانطور که پیش از این هم گفتیم بندرعباس یکی از قطب‌های مهم اقتصادی کشور است و به دلیل موقعیت ویژه‌ای که دارد ظرفیت‌های قابل توجهی برای کار دارد. البته یک نکته قابل توجه برای کسانی که قصد مهاجرت و زندگی در بندرعباس را دارند این است که هزینه‌های زندگی در این شهر دست کمی از هزینه‌های زندگی در پایتخت ندارد، اما طبیعتا میزان درآمد در بندرعباس بیشتر از تهران خواهد بود. درواقع می‌توان گفت بندرعباس یکی از بزرگترین و پرهزینه ترین شهرهای کشور به حساب می‌آید. با این وجود هزینه اجاره سوئیت در بندرعباس خیلی مناسب‌‌تر از اجاره سوئیت در تهران است و اگر شما قصد مهاجرت کاری را دارید در بندرعباس اجاره منزل مبله مقرون به صرفه‌تر از اجاره روزانه خانه در تهران است.

زندگی در جزیره کیش

زندگی در کیش

جزیره کیش نیز یکی دیگر از انتخاب‌های افرادی است که قصد مهاجرت کاری دارند. علاوه بر این افرادی که قصد دارند از شلوغی و هیایهوی زندگی شلوغ شهری فرار کنند معمولا جزیره کیش را برای رسیدن به آرامش انتخاب می‌کنند. اما باید دید شرایط زندگی در این جزیره زیبا چیست؟

پیش از هر چیز به بررسی هزینه‌های زندگی در کیش می‌پردازیم. می‌توان گفت هزینه‌های مسکن در جزیره کیش به دلیل محدود بودن فضای جزیره کمی بیشتر از سایر شهرها است، اما قطعا پرداخت این هزینه به آرامشی که تجربه خواهید کرد می‌ارزد. شما در کیش می توانید برای اقامت خود اقامت در مجتمع‌های مسکونی، اقامت در شهرک‌ها و یا برج‌های جزیره را انتخاب کنید که هرکدام هزینه‌های متفاوتی دارند. یا میتوانید با اجاره ویلا در کیش یا خانه مبله و سوئیت در کیش اقامت راحتی برای مدتی در این شهر زیبا داشته باشید.

لازم به ذکر است که خدمات شهری مثل آب و برق و... خصوصی بوده و معمولا هزینه زیادی را در بر می‌گیرند. علاوه بر این هزینه خورد و خوراک و حمل و نقل نیز در این جزیره نسبتا بالاست. اما با تمام این شرایط این جزیره یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که قصد فرار از زندگی شهری و پناه بردن به آرامش و تجربه زندگی لوکس را دارند است.

عمده کار در کیش گردشگری هست و در مورد فرهنگ و مردم کیش نیز لازم است این موضوع را بدانید که بیشتر اهالی این جزیره مهاجر هستند و با این حال مردم بومی هنوز فرهنگ و اصالت خود را حفظ کرده‌اند.

جزیره قشم برای زندگی

جزیره قشم یکی از جزایر جنوبی ایران است که به دلیل موقعیت اقتصادی که دارد مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته و مهاجران بسیاری را به خود دیده است. این جزیره نیز مانند جزیره کیش به دلیل محدود بودن فضا از آرامش زیادی برخوردار است. اما می‌توان گفت در مقایسه با کیش قیمت‌ها و هزینه‌های زندگی در قشم مناسب‌تر است برای مثال هزینه اجاره سوئیت در قشم مناسب تر از اجاره سوئیت در کیش است و با هزینه خیلی کمتری میتوانید خانه مبله در قشم رزرو کنید. برای کسانی که به قصد کار و کسب درآمد به جنوب مهاجرت می‌کنند قشم گزینه مناسب‌تری است. از طرفی کسانی که قصد کار در بخش‌های تولیدی دارند نیز بهتر است به جای کیش جزیره قشم را برای زندگی انتخاب کنند.

 جزیره قشم هم مانند کیش جمعیت مهاجر زیادی دارد، اما به دلیل وسعت بیشتر، چندین روستای مختلف را در خود جای داده و اهالی این روستاها تا حد زیادی همچنان به فرهنگ و سنت‌های خودشان پایبند هستند.

زندگی در آبادان

آبادان یکی دیگر از شهرهای مهم جنوبی و قلب تپنده اقتصاد نفتی کشور است. این شهر اهمیت به سزایی در بخش بازرگانی و اقتصاد نفتی کشور دارد و از اهمیت استراتژیک فراوانی برخوردار است. آبادان به‌ علت قرار گرفتن در کنار اروند رود، بهمن‌شیر و کارون تابستان‌هایی بسیار گرم و زمستان‌هایی معتدل دارد.

پالایشگاه نفت آبادان موقعیت اقتصادی و کاری شهر را تغییر داده و به یکی از قطب‌های اقتصادی تبدیل کرده که مهاجران بسیاری را به سمت این شهر می‌کشاند.

از نظر هزینه‌های مسکن و زندگی در آبادان باید گفت که بعد از تبدیل آبادان به منطقه آزاد اروند، قیمت زمین و مسکن در این شهر به ‌شدت افزایش پیدا کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها