|

جاهای دیدنی کیش در پاییز کدامند؟

در این مقاله دیدنی های کیش در پاییز را بررسی خواهیم کرد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی کیش در پاییز کدامند؟

 

کیش جزیره ای چهار فصل است و این یعنی در هر زمان از سال می‌توانید به این جزیره سفر کنید. فصل پاییز را باید یکی از بهترین فصل ها برای سفر در نظر گرفت. آب و هوای مطبوع و پاکیزه، شرایط مناسب برای گشت و گذار در شهر، انجام تفریحات آبی و بازدید از مراکز خرید و جاهای دیدنی کیش همگی مزایای سفر به این جزیره در فصل پاییز هستند. پس به هیچ عنوان نباید فرصت سفر به کیش در فصل پاییز را از دست بدهید. در این مقاله دیدنی های کیش در پاییز را بررسی خواهیم کرد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری کیش در پاییز

برخی از دیدنیهای کیش که فصل پاییز زمان مناسب بازدید از آنهاست به شرح زیر هستند:

کشتی یونانی

کشتی یونانی را باید یکی از مشهورترین جاذبه‌های شهر کیش دانست که اگرچه از نظر تاریخی ارزش خاصی ندارد اما روایت جالب و نحوه به گل نشستنش، آن را به یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر تبدیل کرده است.

این کشتی که متعلق به کشور یونان بوده در سال 1996 در جزیره کیش به گل نشسته است.از آن زمان تا امروز کشتی یونانی در یکی از سواحل جزیره کیش باقی مانده و به جاذبه‌ای تبدیل شده که مسافران در ابتدای لیست بازدیدهایشان قرار می‌دهند. اگر تور کیش آذر را رزرو کرده‌اید، حتما تماشای غروب آفتاب در کشتی یونانی را در لیست برنامه‌های خود قرار دهید.  

شهر زیرزمینی کاریز

جاذبه بعدی که باید در لیست بازدیدهای پاییزیتان در جزیره کیش قرار دهید، شهر زیرزمینی کاریز است. قدمت این شهر به 2 هزار و 500 سال پیش باز می‌گردد و از چیزهایی که در این شهر زیرزمینی کشف شده است. ساختار شهر کاریز به‌صورت مرجانی است و می‌توان فسیل‌هایی با قدمت بالا در آن پیدا کرد. اگر به تاریخ علاقه دارید فرصت بازدید از این جاذبه بی‌نظیر را در سفر پاییزی خود به کیش از دست ندهید.

شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره هم گزینه خوبی برای بازدید پاییزی است. این شهر که در شمال جزیره قرار دارد مربوط به سده 5 تا 10 هجری قمری است. شهر حریره را در سال 1376 به‌عنوان یک اثر ملی به ثبت رساندند. شهر حریره از چند بخش اصلی خانه اعیانی، اتاق‌هایی با کف شیاردار و حمام تشکیل شده است که هر کدام از این بخش‌ها خود حکم یک جاذبه تاریخی را دارند.

تفریحات کیش در پاییز

همانطور که گفته شد، پاییز زمان مناسبی برای انجام تفریحات آبی در جزیره است. برخی از تفریحاتی که می‌توانید در این فصل در کیش انجام دهید به شرح زیر هستند:

غواصی

به دلیل آب‌های شفاف خلیج فارس، غواصی یکی از محبوب‌ترین تفریحات آبی جزیره کیش محسوب می‌شود، چه کسی دوست ندارد از دنیای زیر آب باخبر شود؟ در این جزیره حتی به افراد مبتدی هم آموزش غواصی می‌دهند که این یعنی لازم نیست برای اینکه به سراغ این تفریح بروید، حتما حرفه‌ای باشید.

عمق غواصی تفریحی در کیش 5 تا 8 متر است و 15 دقیقه طول می‌کشد.توصیه می‌شود که اگر در فصل پاییز به کیش سفر کردید، حتما زمانی را هم برای انجام این تفریح کنار بگذارید.

کشتی تفریحی

در جزیره کشتی‌های تفریحی زیادی هستند که با امکانات فراوانشان سفر شما را به کیش تکمیل می‌کنند. از میان این کشتی‌ها می‌توان به کشتی ام اس سی اسپلندیدا، کشتی ملوان دریاها، کشتی ام اس سی دیوینا، کشتی بریتانیا، کشتی رویای جهانی اشاره کرد.

کشتی آکواریوم

فراموش نکنید که در طول سفر به جزیره کیش در فصل پاییز، بلیط کشتی آکواریوم را نیز تهیه کنید. کف و پنجره‌های این کشتی یا قایق شیشه‌ای است و وقتی درحال حرکت درون دریا هستید، می‌توانید آب‌های شفاف خلیج فارس را زیر پایتان ببینید. دیدن انواع ماهی‌ها، لاکپشت‌ها، سفره ماهی، طوطیا، مرجان‌های زنده و... لحظاتی است که می‌توانید در کشتی آکواریوم شکار کنید.

تفریحات آبی کیش در پاییز

مراکز خرید کیش در پاییز

پاییز را باید زمان مناسبی هم برای خرید کردن در کیش دانست زیرا از طرفی هوا برای پیاده‌روی و پاساژگردی مطبوع است و از طرف دیگر اجناس تابستانی با تخفیف‌های ویژه در این فصل به فروش می‌رسند. مراکز خرید متنوعی برای خرید در کیش وجود دارد که برخی از آنها به شرح زیر هستند:

مرکز خرید زیتون

بازار زیتون در شرق جزیره قرار گرفته و سال تاسیس آن به 1367 باز می‌گردد. این مرکز خرید را یک بار مورد بازسازی قرار داده‌اند و درحال حاضر به‌عنوان یک جای لوکس و مدرن شناخته می‌شود. این بازار 108 غرفه دارد که 96تای آن تجاری و 12 مورد هم اداری هستند. در این غرفه‌ها کالایی همچون پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر، لوازم خانگی، اسباب‌بازی و ... به فروش می‌رسد.

مراکز خرید سارینای 1 و 2

در میان لوکس‌ترین مراکز خرید جزیره کیش نام مراکز خرید سارینا یک و دو به چشم می‌خورد. در سارینای یک می‌توانید پوشاک، لوازم ورزشی، وسایل دکوری و تزئینی، صنایع دستی، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، لوازم خانگی، لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل تهیه کنید و سارینای دو هم جای مناسبی برای تهیه جواهرات، لوازم خانگی، لوازم دیجیتالی، پوشاک مردانه و زنانه، عطر و ادکلن و کیف و کفش است. 

رویا مال

مجتمع تجاری اداری رویا مال یکی دیگر از مراکز خرید خوب کیش است که در سفر پاییزی خود به این جزیره می‌توانید در لیست بازدیدهایتان قرار دهید. در این مرکز خرید، انواع برندهای مشهور و معتبری همچون پاندا، اسپریت، گریماس، ماوی دلونگی، ال جی، بنتون، سامسونگ، اپل را می‌توانید پیدا کنید و همچنین خستگی خود را پس از یک خرید طولانی می‌توانید در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های موجود در آن در کنید.

مراکز خرید کیش در پاییز

نتیجه گیری

در این مطلب درباره اینکه در سفر پاییزی به کیش باید از چه جاذبه‌هایی دیدن کرد، به کدام مراکز خرید سر زد و چه تفریحاتی را انجام داد حرف زدیم. اینها فقط بخشی از این کارهایی است که می‌توانید در سفر پاییزیتان به جزیره انجام دهید. اگر می‌خواهید چیزهای بیشتری را به لیست خود اضافه کنید، سری به وبسایت لحظه آخر بزنید و درباره کیش تحقیق کنید. امید است این مقاله بتوانید دید خوبی از این سفر به شما بدهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها