|

افتتاح نشست «میراث فرهنگی ناملموس و تاب‌آوری در برابر تغییرات اقلیمی» با پیام مهندس ضرغامی

نشست «میراث فرهنگی ناملموس و تاب‌آوری در برابر تغییرات اقلیمی و تأثیرات آن در آسیای غربی و مرکزی» با پیام مهندس ضرغامی در اصفهان برگزار می‌شود.

افتتاح نشست «میراث فرهنگی ناملموس و تاب‌آوری در برابر تغییرات اقلیمی» با پیام مهندس ضرغامی

 

 نشست ۳ روزه «میراث فرهنگی ناملموس و تاب‌آوری در برابر تغییرات اقلیمی و تأثیرات آن در آسیای غربی و مرکزی» با حضور متخصصان و صاحب‌نظرانی از ۱۲ کشور، طی روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه - ۲۵ تا ۲۷ مهرماه - در اصفهان برگزار می‌شود.

این نشست با اجرای نمادین بازی چوگان - به عنوان میراث فرهنگی ناملموس جهانی - در میدان نقش جهان آغاز می‌شود. در ادامه، پیام مهندس ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرائت خواهد شد.

علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور به عنوان رئیس شورای حکام مرکز مطالعات منطقه‌ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی،‌ سخنران اصلی مراسم افتتاحیه است.

این نشست طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در پنل‌‌های تخصصی ادامه می‌یابد و هدف از آن، فراهم‌آوردن فرصتی برای‌ اشتراک‌گذاری تجارب صاحبنظران کشورهای منطقه از طریق ارائه‌ مطالعات موردی، رصد مشترک آثار تغییرات اقلیمی بر میراث‌فرهنگی ناملموس و پیشنهاد اجرای پروژه‌های آزمایشی در کشورهای منتخب به منظور ارتقای آگاهی‌ها در مورد چگونگی پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس است که به ارتقاء و تقویت تاب‌آوری اجتماعات محلی در مواجهه با تغییرات اقلیمی و آثار آن همچنین بهبود رفاه حال اجتماعات محلی می‌انجامد.

منبع:به گزارش میراث آریا

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها