|

آیا می‌توان بلیط هواپیما را ارزان خرید؟

بلیط هواپیما معمولا بخش عمده هزینه سفر را دربرمی‌گیرد، اما آیا می‌توان بلیط هواپیما را با قیمت مناسب خریداری کرد؟ توجه به برخی از نکات مانند زمان خرید بلیط، انعطاف‌پذیری در برنامه‌ سفر یا استفاده از ابزارهای آنلاین جستجو و خرید بلیط می‌تواند در یافتن بلیط ارزان به ما کمک کند. در واقع قیمت بلیط‌های هواپیما تحت‌تأثیر متغیرهای مختلف قرار می‌گیرند و بسته به شرایط ممکن است تغییر کنند. تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید تا این متغیرهای تاثیرگذار بر قیمت بلیط را بررسی کنیم.

آیا می‌توان بلیط هواپیما را ارزان خرید؟

چگونه بلیط ارزان بخریم؟

برای خرید بلیط قیمت ارزان باید به برخی نکات دقت کرد. در زیر به برخی از مهمترین این نکات اشاره شده است.  

  • قبل از خرید بلیط تحقیق کنید

عجله نکنید. ازآنجاکه شرایط بازار تحت تاثیر تقاضا، عرضه و عوامل دیگر قرار می‌گیرد، نوسانات قیمت امری طبیعی است. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در بازار رقابتی امروز تخفیف‌های متعددی را ارائه می‌دهند. برای خرید بلیط با بهترین قیمت، بهتر است قبل از اقدام به خرید خوب تحقیق کنید. امروزه ابزارهای آنلاین بسیاری برای جستجو و خرید بلیط هواپیما موجود هستند. این ابزارها به شما امکان می‌دهند قیمت‌ها و گزینه‌ها را به‌صورت دقیق مقایسه و سپس بلیط خود را خریداری کنید.

  • در روزهای شلوغ به سفر نروید

سفر نرفتن در روزهای شلوغ یک تصمیم هوشمندانه است که می‌تواند تجربه‌ سفر شما را بهبود بخشد. روزهای شلوغ معمولاً با ترافیک شدید در جاده‌ها و مسیرهای ورودی و خروجی فرودگاه‌ها همراه است. علاوه بر این با زیاد شدن تقاضا برای خرید بلیط، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. در فصول کم مسافر راحت‌تر می‌توانید بلیط ارزان‌قیمت بیابید و از تخفیف‌ها و پیشنهاداتی که توسط آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های هواپیمایی ارائه می‌شود، بهره‌مند شوید.

  • برای اواسط هفته بلیط بخرید

خرید بلیط در اواسط هفته می‌تواند یک استراتژی خوب برای کاهش هزینه‌های سفر باشد. اغلب مواقع قیمت‌ بلیط‌ هواپیما در روزهای آخر هفته بیشتر است. پرواز در روزهای وسط هفته و همچنین پروازهای شبانه معمولاً ارزان‌تر هستند.

در نهایت، باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت بلیط‌های هواپیما تحت‌تأثیر متغیرهای مختلف قرار می‌گیرند و بسته به شرایط ممکن است تغییر کنند. مهم است که در زمان رزرو بلیط این متغیرها را مدنظر قرار دهید.

2

 

چگونه بلیط چارتری ارزان بخریم؟

خرید بلیط چارتری ارزان می‌تواند یک گزینه خوب برای کاهش هزینه‌های سفر باشد. همان طور که می‌دانید بلیط‌های هواپیما در دو نوع سیستمی و چارتری به فروش می‌رسند. بلیط‌های سیستمی قیمت پایه یکسانی دارند و توسط شرکت‌های هواپیمایی عرضه می‌شوند.

بلیط‌های چارتری به بلیط‌هایی گفته می‌شود که توسط آژانس‌های هواپیمای به اصطلاح چارتر می‌شوند. به عبارت ساده‌تر زمانی که تمام بلیط‌های یک پرواز یک جا اجاره می‌شوند تا توسط شرکت یا آژانس مسافرتی به فروش برسند، می‌گویند پرواز چارتر شده و به بلیط‌های این پرواز بلیط چارتری گفته می‌شود.  

بلیط‌های چارتری اغلب ارزانتر از بلیط‌های سیستمی هستند و معمولا اگر با نزدیک شدن به زمان پرواز صندلی خالی در هواپیما باقی مانده باشد این بلیط ها با قیمت خیلی پایین به فروش می‌رسند. پس برای خرید بلیط چارتری ارزان باید منتظر بمانید تا آژانس عرضه کننده بلیط چارتری، بلیط‌های خود را با قیمت پایین در معرض فروش بگذارد. گاهی ممکن است حتی تا 80 درصد تخفیف بلیط هواپیما شامل حال شما شود.

قابل ذکر است که ارائه بلیط هواپیما با تخفیف معمولا در فصول کم مسافر رخ می‌دهد. مثلا قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد رفت و برگشت در فصل زمستان ارزانتر است و می‌توانید با خرید یک بلیط لحظه آخری ارزان در زمانی که مشهد چندان شلوغ نیست، به زیارت امام رضا (ع) بروید.

3

آیا همیشه می توان بلیط ارزان پیدا کرد؟

متأسفانه، هیچ‌گونه تضمینی وجود ندارد که بتوان همیشه بلیط ارزان پیدا کرد. قیمت بلیط‌ هواپیما تحت ‌تأثیر عوامل متعددی قرار دارد که ممکن است در طول زمان تغییر کند. در ادامه به چند عامل کلیدی اشاره می‌کنیم که بر قیمت بلیط‌ها تأثیر بسزایی دارند.

  • تاریخ سفر: در تعطیلات و روزهای پرترافیک، قیمت‌ بلیط‌ها معمولاً بالاتر از روزهای عادی است. اگر توانایی انتخاب تاریخ‌های مناسب‌تر برای سفر دارید، می‌توانید با تغییر تاریخ سفر خود از قیمت‌های کمتر بهره ببرید.

  • زمان رزرو: رزرو زود هنگام گاهی می‌تواند به شما کمک کند تا بلیط را با قیمت مناسب‌تر خریداری کنید. اکثر مواقع قیمت بلیط‌ها با گذشت زمان افزایش می‌یابند.

  • تعداد پروازها: اگر در یک مسیر، تنها یک شرکت هواپیمایی پرواز فعالیت داشته باشد، احتمالاً قیمت‌ها بیشتر خواهد بود. در مقابل، رقابت بین شرکت‌های هواپیمایی مختلف ممکن است منجر به ارائه بلیط‌هایی با قیمت‌ پایین‌تر شود.

  • شرکت هواپیمایی: هر شرکت هواپیمایی سیاست‌ها و تخفیف‌های مخصوص به خود را دارد. برخی شرکت‌های هواپیمایی به دلایل مختلف تخفیفاتی را در نظر می‌گیرند که افراد می‌توانند این فرصت را غنیمت بشمارند. مثلا خرید بلیط هواپیما ماهان ممکن است در برخی از مواقع باصرفه باشد و در برخی از مواقع دیگر خرید از یک شرکت هواپیمایی دیگر باصرفه خواهد بود.

به‌طورکلی، ممکن است در برخی مواقع نتوانید بلیط ارزان پیدا کنید. اما در اغلب موارد با توجه ‌به این عوامل و انجام تحقیقات دقیق، می‌توانید بلیط ارزانتر پیدا کرده و هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید.

انتخاب بهترین و مناسب‌ترین بلیط برای سفر هوایی نیازمند داشتن اطلاعات و تحقیقات دقیق است. با جستجو در پلتفرم‌های آنلاین خرید بلیط می‌توانید قیمت‌ها را با توجه به شرکت هواپیمایی، تاریخ پرواز یا کلاس پروازی مقایسه کرده و مناسب‌ترین بلیط را خریداری کنید.

همچنین اگر همیشه آماده سفر بوده یا تاریخ منعطفی برای سفرتان داشته باشید، می‌توانید چمدان خود را بسته و منظر اطلاعیه فروش بلیط هواپیما با تخفیف بمانید و یک سفر اقتصادی اما خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها