|

رونمایی نماینده جدید قم از اینترنت ملی/ ویدئو

نماینده جدید قم در مجلس از تلاش برای تصویب طرح صیانت و ایجاد اینترنت ملی خبر داد..

رونمایی نماینده جدید قم از اینترنت ملی/ ویدئو

«قاسم روانبخش»، نماینده منتخب قم در گفتگو با صدا و سیمای قم، اعلام کرده که طرح‌های نیمه کار در مجلس قبل از جمله طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی باید به نتیجه برسد و طرح «اینترنت ملی» نیز دنبال شود.

روانبخش در این زمینه گفت: «قوانین نیمه تمام مانند عفاف و حجاب، قانون صیانت از کاربران در مجلس معطل مانده که باید برای سالم‌سازی فضای مجازی به نتیجه برسد. از طرف دیگر اینترنت باید توسعه پیدا کند، اما در کنار آن فضای مجازی باید سالم‌سازی شود تا خانواده‌ها به راحتی در این فضا فعالیت کنند.»

او در ادامه با اشاره به طرح «اینترنت ملی» ادامه داد: «طرح اینترنت ملی که مد نظر آقا است باید دنبال شود. این طرح‌ها و قوانین نیمه کاره باید به اتمام برسد تا در زندگی عملی مردم آثار و برکاتش دیده شود.»

در حالی روانبخش طرح صیانت از کاربران را نیمه‌کاره می‌داند که از سال گذشته و با شروع محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ گسترده اکثر نمایندگان مجلس اعلام کردند که این طرح به صورت چراغ خاموش در حال اجرا است. همچنین او در حالی از اینترنت به عنوان اینترنت ملی یاد می‌کند که وزارت ارتباطات به عنوان مجری این طرح بارها گفته است که طرحی به نام اینترنت ملی وجود ندارد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها