|

برگزاری همایش هوش مصنوعی و دیپلماسی‌های نوین با حمایت همراه اول

همایش هوش مصنوعی و دیپلماسی‌های نوین با همراهی و حمایت همراه اول در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

 برگزاری همایش هوش مصنوعی و دیپلماسی‌های نوین با حمایت همراه اول

پنجمین همایش سالیانه بین المللی انجمن ایرانی مطالعات جهان با موضوع «هوش مصنوعی و دیپلماسی های نوین» و حمایت همراه اول فردا سه شنبه 8 اسفند 1402 در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران آغاز به کار می کند.

 

در جریان برگزاری این رویداد، کارگاه آموزشی جانبی «هنر مذاکره با هوش مصنوعی» نیز سه شنبه ۸ اسفند با تدریس محمدعلی اخایی، دانشیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و حمایت همراه اول از ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار می شود.

 

این کارگاه با هدف ایجاد درکی عمیق برای شرکت کنندگان در راستای چگونگی استفاده از فناوری های هوش مصنوعی برای توانمندسازی و بهینه سازی فرآیندهای مذاکره برگزار می شود.

 

با گسترش استفاده از فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی در جهان، روابط خارجی کشورها نیز تحت تاثیر پیشرفت های فناورانه دچار تحولاتی می شود. 

 

هوش مصنوعی در کنار سایر دستاوردهای فناوری اطلاعات، قابلیت ایفای نقش در عرصه روابط بین الملل را دارد و می تواند در رقابت اقتصادی و نظامی بین کشورها برای کسب قدرت و نفوذ بیشتر بر منافع ملی آنها تاثیرگذار باشد. 

 

از سوی دیگر، دستگاه دیپلماسی به عنوان بازوی سیاست خارجی، بستر شکل گیری روابط رسمی دوجانبه، منطقه ای و بین المللی است. 

 

این همایش با هدف تولید ادبیات پژوهشی در زمینه روندهای پیش روی بازیگران دولتی و غیردولتی، در نظر دارد در سایه دستاوردهای نوین در عرصه هوش مصنوعی، به تبیین وضعیت فعلی و دورنمای پیوند بین این فناوری و مباحث مرتبط با دیپلماسی و سیاست خارجی بپردازد.

 

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این همایش می توانند به نشانی https://rubika.ir/HamraheDigitali مراجعه کنند.

 

منبع: اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها