|

مجلس: اطلاعات هک شده قابل استناد نیست

​مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه‌ای در مورد از دسترس‌خارج شدن سایت‌های مجلس توضیحاتی ارائه کرده و هک وب‌سایت خبرگزاری مجلس، سایت کتابخانه و مرکز اسناد مجلس را تایید کرده است.

مجلس: اطلاعات هک شده قابل استناد نیست

به گزارش شبکه شرق، مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه‌ای در مورد از دسترس‌خارج شدن سایت‌های مجلس توضیحاتی ارائه کرده و هک وب‌سایت خبرگزاری مجلس، سایت کتابخانه و مرکز اسناد مجلس را تایید کرده است. همچنین تاکید شده که اطلاعات هک شده غیرقابل استناد است.

در این اطلاعیه آمده که ابعاد این موضوع توسط تیم‌های فنی کارشناسی در حال بررسی است و به‌زودی اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.

در این اطلاعیه آمده است که بررسی اولیه اطلاعات هک شده نشان می‌دهد که برخی از این اسناد دستکاری شده و غیرقابل استناد است. در توضیح این موضوع آمده است: «هکرها احتمالا از طریق دسترسی محدود به برخی اسناد، اسناد واقعی را دستکاری کرده‌اند. به ‌عنوان نمونه در فایلی که باعنوان حقوق نمایندگان در خرداد ۱۴۰۲ منتشر شده یک ستون باعنوان جمع نهایی حاوی اعداد غیرواقعی درج شده است که در اسناد پرداختی مجلس وجود ندارد.»

صبح امروز ( ۲۴ بهمن) وب‌سایت خبرگزاری مجلس از دسترس خارج شد. همان زمان خبرگزاری ایلنا اعلام کرد که این وب‌سایت به دلیل انتشار تصاویری از منافقان هک شده است. همچنین در همین زمینه یک گروه هکری مدعی شد که این هک را انجام داده‌ است و توانسته به اطلاعات مهمی دست پیدا کند. همچنین از زمان هک، این گروه از طریق کانال تلگرامی اطلاعاتی از خبرگزاری مجلس، سایت کتابخانه و مرکز اسناد مجلس منتشر کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها