|

یوتیوب بازهم نرخ را بالا برد!

اکنون همه‌ی کاربران سرویس اشتراکی یوتیوب پریمیوم باید طبق نرخ جدید، هزینه‌ی اشتراک بپردازند.

یوتیوب بازهم نرخ را بالا برد!

به گزارش شبکه شرق، چند ماه پیش، گوگل قیمت سرویس یوتیوب پریمیوم و یوتیوب موزیک را در ایالات متحده افزایش داد. این سرویس‌ها به‌ترتیب ۱۰٫۹۹ و ۱۳٫۹۹ دلار در ماه از کاربر دریافت می کردند.

با این حال، مشترکان سرویس‌های قدیمی یوتیوب‌رد یا گوگل پلی موزیک که در سرویس یوتیوب پریمیوم ادغام شده‌اند از این افزایش قیمت موقتاً معاف بودند. حالا، گوگل تایید کرده است که این افزایش قیمت از ماه آینده برای این افراد نیز اعمال خواهد شد.

براساس گزارش 9to5Google، یوتیوب ایمیل‌هایی را برای مشتریان ارسال می‌کند و به آن‌ها اطلاع می‌دهد از ژانویه ۲۰۲۴ (دی و بهمن) باید ماهانه ۱۳٫۹۹ دلار برای یوتیوب پریمیوم پرداخت کنند.

در این ایمیل آمده است که: «گوگل این تصمیمات را به‌سادگی اتخاذ نمی‌کند، اما این به‌روزرسانی به ما اجازه می‌دهد تا به بهبود سرویس پریمیوم ادامه دهیم و از سازندگان و هنرمندانی که در یوتیوب تماشا می‌کنید، حمایت کنیم.»

مشترکانی که در حال حاضر باید مبلغ اشتراک یوتیوب پریمیوم را پرداخت کنند، پیش از این ۷٫۹۹ یا ۹٫۹۹ دلار در ماه پرداخت می‌کردند. این اقدام چندان تعجب‌برانگیز نیست؛ زیرا وقتی گوگل چند ماه پیش قیمت‌ها را افزایش داد، به این مشتریان گفت که حداقل سه ماه می‌توانند با همان قیمت قبلی از سرویس پریمیوم استفاده کنند تا قدردانی از مشتریان وفادار خود را نشان دهد.

یوتیوب پریمیوم سرویس اشتراکی این شبکه‌ی اجتماعی است که تجربه‌ی بدون تبلیغات، پخش در پس‌زمینه، امکان دانلود ویدیو با کیفیت 1080p و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

باید دید واکنش مشتریان به این افزایش قیمت چگونه خواهد بود؛ زیرا برای بسیاری از آن‌ها، هزینه تا ۷۵ درصد افزایش خواهد یافت که افزایش قیمت قابل توجهی است، به‌خصوص اگر این افراد ویژگی‌های اضافی یوتیوب پریمیوم را برای استفاده‌ی روزانه خود مفید ندانند.

 

منبع: زومیت
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها