|

ماوس جادویی «اپل» هک شد!

​محصولات اپل همیشه به دلیل طراحی زیبا و فناوری پیشرفته مورد تحسین قرار گرفته‌اند. با این حال، حتی غول‌های فناوری نیز از انتقادات در امان نیستند و یکی از موارد قابل توجه طراحی ماوس جادویی (Magic Mouse) اپل بوده است.

ماوس جادویی «اپل» هک شد!

به گزارش شبکه شرق، اگرچه طراحی ماوس جادویی تحت به‌روزرسانی‌های جزئی قرار گرفته است، اما تا حد زیادی تغییری نکرده است. ایوان کولشوف که ماوس اپل را بازطراحی کرده در این مورد می‌گوید: من ماوس جادویی را هک کردم و اولین ماوس جادویی ارگونومیک جهان را بدون هیچ نقطه ضعفی ایجاد کردم. بله، شما می‌توانید آن را از طریق کابل USB تایپ سی(USB-C) در حین کار شارژ کنید!

از طراحی آزاردهنده تا کاربر پسند

ماوس اپل از زمان رونمایی در سال ۲۰۰۹ با انتقادهایی به دلیل نقص‌های ارگونومیکی مواجه بوده است. کاربران متوجه شده‌اند که طراحی آن کمتر کاربر پسند است و درگاه شارژ آن که در زیر ماوس قرار دارد باعث آزار کاربران است.

ایوان کولشوف(Ivan Kuleshov)، مهندس سیستم JetBrains ماوس جادویی اپل را تحت نظر قرار داد تا آن را بهبود بخشد.

این مهندس در توییتر ماوس جادویی بازطراحی شده خود را به نمایش گذاشت و ادعا کرد که این ماوس «اولین ماوس جادویی ارگونومیک جهان بدون هیچ نقطه ضعفی» است.

دگرگونی فیزیکی آن آشکار است، به طوری که این ماوس اکنون بر روی یک پایه عریض‌تر و عمیق‌تر با چاپ سه‌بعدی قرار گرفته که استفاده راحت‌تر را ممکن می‌کند.

در حالی که ممکن است این تغییر ساده‌ای به نظر برسد اما کولشوف بر میزان کار مهندسی گسترده‌ای که برای این تحول انجام شده تاکید کرد و تلاش‌های مکرر و طراحی‌های مختلفی را که قبل از تصمیم‌گیری برای ساخت نسخه نهایی آزمایش کرده بود، به نمایش گذاشت.

کولشوف ماوس را به دو نیمه تقسیم کرد و برای اطمینان از اینکه دکمه‌ها همچنان کار می‌کنند، یک قاب آداپتور را با استفاده از چاپ سه‌بُعدی ساخت. ترکیبی از لحیم کاری، استفاده از نوار دو طرفه و چسب حرارتی ساخت آن را ممکن کرد.

یکی از شکایات اصلی در مورد ماوس جادویی اپل، موقعیت نامناسب پورت شارژ آن و نیاز به کابل لایتنینگ به جای کابل نوع سی(USB-C) است که بیشتر مورد استفاده است.

طراحی مجدد کولشوف با ارائه یک پورت شارژ نوع سی به کاربران اجازه می‌دهد تا ماوس را در حین استفاده از آن شارژ کنند.

به اشتراک گذاری طراحی جدید برای همه

کولشوف پس از طراحی مجدد و موفقیت آمیز ماوس جادویی، پیشرفت‌های خود را برای خود نگه نخواهد داشت. در عوض، او تمام مشخصات و جزئیات ماوس جادویی بازطراحی شده را در گیت‌هاب(GitHub) منتشر کرد و از دیگر علاقه‌مندان و مهندسان دعوت کرد تا نوآوری‌های او را بررسی کنند و حتی بهبود بخشند.

اگرچه طراحی مجدد کولشوف ممکن است اولین تلاش برای برطرف کردن محدودیت‌های این ماوس جادویی نباشد، او اذعان می‌کند که همیشه مواردی برای بهبود وجود دارد.

اپل قاطعانه از طراحی نسبتا ضعیف‌تر خود از ماوس جادویی حمایت کرده است اما شاید نبوغ فردی مانند کولشوف باعث شود آنها روی یک ماوس جادویی بهبود یافته کار کنند.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها