|

انجمن بلاک‌چین هشدار داد:

کیف پول تلگرام برای ایرانیان امن نیست

انجمن بلاکچین ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که کیف پول تلگرام برای ایرانیان امن نیست. در این اطلاعیه با اشاره به اسنادی تاکید شده که نمونه‌هایی از بلوکه کردن دارایی‌های شناسایی شده توسط مردم در کیف پول تلگرام توسط این پلتفرم مشاهده شده است.

کیف پول تلگرام برای ایرانیان امن نیست

انجمن بلاک‌چین ادعا کرده است به تازگی تعداد عکس‌العمل و اقدام پذیرندگان و پلتفرم‌های خارجی روی دارایی‌های رمزنگاری شده ایرانیان افزایش چشم‌گیری داشته است. این انجمن گفته است این اتفاق با افزایش فشار شناسایی و برچسب‌زنی بر دارایی‌های رمزارزی متعلق به ایرانیان چه از طریق آدرس‌های کیف پول‌های اعلام شده و چه از طریق ارتباط بین آدرس کیف پول‌ها یا آی پی یا اظهار شخص کاربر، صورت گرفته است.

انجمن در اطلاعیه خود با تاکید بر امن نبودن کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی نوشته است: «آخرین نمونه آن، اقدام فوری و سریع پلتفرم تلگرام و کیف پول مخصوص در این پیام رسان برای دارایی های رمزنگاری شده ایرانیان است. باتوجه به تعداد بسیار بالای کاربران این پیام رسان در کشور، این خطر و هشدار گوشزد می شود که ولت معروف آن پلتفرم نیز برای ایرانیان امن نبوده و طبق اسناد واصله، نمونه‌هایی از بلوکه کردن داراییهای شناسایی شده توسط مردم در کیف پول تلگرام توسط آن پلتفرم مشاهده شده است.»

انجمن در ادامه این اطلاعیه خود اعلام کرده که شواهد نشان می‌دهد نام کاربری مخصوص این کیف پول متعلق به خود تلگرام است و این مسدودسازی و روی چند رمزارز مختلف  (نه فقط TON) انجام داده است. این انجمن در پایان باز هم هشدار داده که  کاربران هرگز دارایی‌های داخلی خود را به صورت مستقیم از کسب‌وکارهای ایرانی به کسب‌وکارهای خارجی انتقال نداده و با ریسک استفاده از‌ پلتفرم‌های خارجی آشنا باشند. همچنین انجمن بلاکچین  به کسب‌وکارها توصیه کرده هرچه سریع‌تر افزایش اقدامات ایمنی برای جلوگیری از شناسایی آدرس‌های تجمیعی دارایی‌های رمزنگاری شده خود را در دستور کار خود قرار دهند. کیف پول تلگرام (Telegram Wallet) با نام تجاری TON Space، یک کیف پول رمزنگاری‌شده است که بر بستر بلاک چین TON راه‌‌اندازی شده است. در واقع، کیف پول تلگرام یک ک لایه‌ی پیشرفته از زیرساخت‌های شبکه‌ی TON بوده و امکان تعامل میان کاربران و دارایی‌های موجود در این بلاک‌چین را فراهم می‌کند.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها