|

چگونه بفهمیم واتساپ هک شده است؟

اپلیکیشن واتساپ یکی از برنامه‌هایی است که برای ارائه حداکثر امنیت و حفظ حریم خصوصی برای کاربر، کار می‌کند. با این حال، این سؤال همیشه از طرف کاربران وجود دارد که چگونه بفهمم واتساپ هک شده؟ مانند بسیاری از برنامه‌های آنلاین دیگر، واتساپ تمام تلاش خود را می‌کند تا داده های کاربران خود را خصوصی و ایمن نگه دارد. این پلت فرم با ویژگی‌هایی مانند یک بار ورود به سیستم و احراز هویت دو مرحله‌ای نسبتاً ایمن است.

چگونه بفهمیم واتساپ هک شده است؟

اما مانند هر چیزی که به اینترنت متصل است، آسیب‌پذیری‌های امنیتی وجود دارد که افراد شرور به دنبال کشف آن‌ها هستند. با توجه به ماهیت واتساپ، اگر فکر می‌کنید حساب شما هک شده است، ضروری است که سریع وارد عمل شوید. در این مقاله با دیجی رو همراه باشید تا به سرعت بفهمید واتساپ شما هک شده یا خیر. همچنین برای خرید موبایل شیائومی و سامسونگ با قابلیت‌های امنیتی بالا که کمتر مورد نفوذ هکرها قرار می‌گیرند می‌توانید به سایت اینترنتی فرنا مراجعه کنید.

 

نشانه‌هایی که به ما می‌فهماند واتساپ هک شده است

علیرغم استفاده گسترده و ویژگی‌های مفید واتساپ، این برنامه دارای نقاط ضعف خاصی از جمله مستعد بودن برای هک است. هر نرم افزار، سیستم یا وب سایتی ممکن است هک شود، بنابراین باید از آخرین نسخه آن استفاده کنیم. بدون شک هیچ دستگاه یا سروری از هک مصون نیست. با این حال، نفوذ به سرور واتساپ تقریباً سخت است. بنابراین، هک واتساپ بسیار بعید است. اما با 5 روشی که در ادامه به آن ها اشاره شده است می‌توانید پاسخ سؤال چگونه بفهمیم واتساپ هک شده را بگیرید.

1. یک دستگاه متصل ناشناخته (An unknown linked device)

اتصال یک دستگاه ناشناخته

به لطف این قابلیت، کاربران واتساپ وب ممکن است مستقیماً از مرورگر وب خود از برنامه واتساپ استفاده کنند. این یک ویژگی فوق العاده است، اما متأسفانه، هکرها می‌توانند از این طریق به واتساپ دسترسی داشته باشند و تاریخچه چت و به روز رسانی وضعیت شما را مشاهده کنند. کسانی که می‌خواهند واتساپ را در رایانه شخصی خود مورداستفاده قرار دهند، می‌توانند از وب واتساپ استفاده کنند. این قابلیت به شما امکان می‌دهد از واتساپ در رایانه خود استفاده کنید. به عنوان مثال، آشنا، دوست، عضو خانواده یا هکر ممکن است یک کد QR را با تلفن شما اسکن کند تا از واتساپ شما در رایانه یا لپ تاپ خود استفاده کند. بنابراین، چگونه بفهمیم واتساپ هک شده یا خیر؟

دستگاه پیوند داده شده همیشه در زیر منوی «دستگاه‌های مرتبط» در تلفن‌های iPhone یا Android ظاهر می‌شود. در آنجا، گزینه‌ای برای قطع ارتباط فوری دستگاه دریافت می‌کنید که با استفاده از آن می‌توانید دسترسی هکر را قطع کنید.

2. افزایش مصرف داده موبایل یا وای فای

اگر به سؤال «چگونه بفهمیم واتساپ هک شده » فکر می‌کنید، این دو واقعیت را در نظر داشته باشید:

هنگامی که دستگاه‌ها به اینترنت متصل می‌شوند، یک برنامه جاسوسی نصب شده روی تلفن شما شروع به جمع‌آوری داده ها و انتقال آن به هکر می‌کند. تلفن هک شده ممکن است از داده های اینترنت بیشتری استفاده کند و گهگاه سرعت اینترنت پایینی را تجربه کند. اگر این دو مورد در گوشی شما مشکوک به نظر می‌رسید، ممکن است واتساپ شما هک شده باشد.

3. فعالیت‌های عجیب روی گوشی

نصب برنامه جاسوسی یا مانیتورینگ تلفن مانند mSpy و EyeZy بر روی تلفن هوشمند شخصی، گزینه دیگری برای نفوذ به حساب واتساپ شماست. بنابراین هکرها ممکن است به ارتباطاتی که فرد ارسال و دریافت کرده است دسترسی داشته باشند. با این حال، شما می‌توانید به سرعت این برنامه‌های نظارت بر تلفن را در تلفن خود پیدا کنید.

علاوه بر این، نرم‌افزار آنتی‌ویروس معمولاً برنامه‌های نظارت بر تلفن را تشخیص می‌دهد، بنابراین ممکن است گاهی اوقات با استفاده از یک برنامه آنتی‌ویروس، اسکن امنیتی انجام دهید. یکی دیگر از نشانه‌هایی که نشان می‌دهد اکانت واتس‌اپ شما هک شده این است که تلفن شما شروع به نشان دادن عملکرد عجیب از خود به شرح زیر می‌کند:

  • صفحه گوشی به صورت تصادفی روشن و خاموش می‌شود؛

  • دوربین گوشی روشن است یا چراغ نشانگر آن چشمک می‌زند؛

  • برنامه‌های ناشناخته‌ای را در گوشی خود پیدا می‌کنید.

4. پیام‌های ناشناس و چت‌های گروهی

پیام‌ها یا گروه‌های ناشناس زیر منوی چت‌ها نشانه دیگری از هک شدن واتس‌اپ است. توجه به این نکته مهم است که پیام‌های ناشناس و چت‌های گروهی از حساب شما نشان می‌دهد که شخصی اکانت واتس‌اپ شما را هک کرده است. اگر در حال خواندن مکالمات و چت‌های گروهی عجیب و غریب در حساب WhatsApp خود هستید که هرگز خودتان انجام نداده‌اید، ممکن است قربانی یک حمله سایبری شده باشید.

5. باتری گوشی به سرعت تخلیه می‌شود

زود تخلیه شدن باتری گوشی

برنامه مانیتورینگ تلفن باتری گوشی شما را تخلیه می‌کند تا به طور مداوم در پس زمینه کار کند. در مورد سایر برنامه‌ها هم همینطور است. اگر برخی از برنامه‌ها ساعت‌ها در پس زمینه کار کند، باتری شما را مصرف می‌کند و باتری گوشی به سرعت تخلیه می‌شود. علاوه بر این، گوشی داغ‌تر می‌شود. در نتیجه، یک برنامه نظارت بر تلفن نصب شده روی تلفن شما ممکن است به میزان قابل توجهی بر سرعت تخلیه باتری شما تأثیر بگذارد. علاوه بر این، گاهی اوقات باعث می‌شود باتری گوشی شما به طور خود به خود تمام شود.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا به سؤال چگونه بفهمیم واتساپ هک شده، پاسخ دهیم. ما برای این کار 5 روش را توصیه کرده ایم که در صورت هک واتساپ، شما را متوجه این موضوع خواهد کرد. اما نکته‌ای که باید توجه کنید، این است که خرید گوشی هایی با سیستم عامل به روز و امن برای جلوگیری از هک هرگونه برنامه از جمله واتساپ مؤثر است. خبر خوب این است که می‌توانید انواع گوشی شیائومی و سامسونگ را سیستم عامل‌های مدرن و امن از فروشگاه اینترنتی فرنا خریداری کنید. برای اطلاع از قیمت تمامی مدل‌های گوشی نیز می‌توانید از این سایت کمک بگیرید. برای مثال جهت اطلاع از قیمت گوشی a24 128 گیگ تنها کافی است نام گوشی را در سایت فرنا سرچ کنید تا قیمت روز آن را مشاهده کنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها