|

بیانیه مشترک کانون کارگردانان سینمای ایران و شورایعالی تهیه‌کنندگان سینما در مورد ممنوع‌الکاری زنان بازیگر؛

در کنار همکارانمان ایستاده‌ایم

کانون کارگردانان سینمای ایران نوشت: هنوز در غم و اندوه فاجعه قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی فر هستیم که خبر ممنوع الکاری تعدادی از بازیگران زن سینما توسط وزارت ارشاد اعلام‌ می شود.

در کنار همکارانمان ایستاده‌ایم

به گزارش شبکه شرق، کانون کارگردانان سینمای ایران و شورایعالی تهیه کنندگان سینما در مورد ممنوع الکاری زنان بازیگر در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند:

هنوز در غم و اندوه فاجعه قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی فر هستیم که خبر ممنوع الکاری تعدادی از بازیگران زن سینما توسط وزارت ارشاد اعلام‌ می شود.

در حالی که تعدادی از این بازیگران گرامی اعلام کردند مایل به ادامه فعالیت سینمایی نیستند، اعلام این خبر از جانب مسئولین وزارت ارشاد مصداق بارز بحران زایی در سینما و فراتر از آن، نقض استقلال قوا و خلاف قانون اساسی و  قوانین پایین دستی آن است.

ما ضمن حمایت کامل از سخنان آقای عسگرپور رئیس هیات مدیره خانه سینما، که لزوم ممنوع الفعالیت شدن مسئولان بحران زا به جای سینماگران را عادلانه تر می داند، اعلام می کنیم که کانون کارگردانان سینمای ایران و شورایعالی تهیه کنندگان سینما، همچون گذشته، در کنار همه همکاران بازیگر زن سینمای ایران ایستاده و ضمن احترام به انتخاب آنها، حق پیگیری و تقاضای رسیدگی حقوقی و حق خواهی قانونی را به قانون شکنی مسئولان اجرایی، در هر رتبه و جایگاهی که باشند، برای خود محفوظ می دانند.

 

منبع: دیده بان ایران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها