|

تماشاخانه مهرگان میزبان پادشاه هوس‌باز ایرانی می‌شود

«جیجک علیشاه» به نویسندگی ایرج افشاری‌اصل و کارگردانی حمیدرضا محمدحسینی روز ۱۵ مهر در تماشاخانه مهرگان به روی صحنه می‌رود.

تماشاخانه مهرگان میزبان پادشاه هوس‌باز ایرانی می‌شود

به گزارش شبکه شرق، حمیدرضا محمدحسینی پس از گذشت ۲۳ سال از کارگردانی به دنبال بهار که این نمایش را در سالن‌های مختلفی از جمله فرهنگسرای خاوران و شهر سالم به روی صحنه برد، این بار با جیجک علیشاه به تماشاخانه مهرگان می‌رود.

محمدحسینی درباره انتخاب این نمایش گفت: به دلیل کمدی بودن و عامه‌پسند بودن داستان، نمایش جیجک علیشاه را به روی صحنه می‌برم.

وی که در کنار بازی در ۳۵ کار نمایشی در آثاری چون «رحیل» و «عشق کوفی» نیز ایفای نقش کرده است اظهار داشت: جیجک علیشاه درباره یکی از پادشاهان زن‌باره ایرانی است که ایرج افشاری اصل آن را بر اساس متن کتابی با همین عنوان بازنویسی کرده است.

تئاتر1

 

محمدحسینی با اشاره به این که جیجک علیشاه در زمان حاضر فقط یک روز به روی صحنه می‌رود، گفت: با توجه به عامه پسند بودن داستان، احتمال تمدید نمایش وجود دارد.

داستان جیجک علیشاه از این قرار است: پادشاهی هوس باز و زن‌باره کشور را پاره پاره می‌کند. سرانجام این پادشاه چه خواهد شد؟

خوانش گران این نمایش را پویاپورهمدانی، حمیدرضا محمدحسینی، راحیل عبدی، سحر دهقان، پارسا عبدالملکی، محمّدجواد برزگر، سمانه جوان، ماریا افشاری و شیده کریمی تشکیل می‌دهند.

دیگر عوامل این نمایش به تهیه‌کنندگی سید محمدصادق سیادت عبارتند از: مشاور کارگردان: پویا پورهمدانی، دستیار کارگردان: راحیل عبدی، مدیر رسانه: امیرخانزاده، روابط عمومی: سمیرا رحمانی، نور و صدا: علی صابری، طراح پوستر: مبینا نوروزی، گریم: غزل کمپانی، نوازندگان: پارسا کشاورز،

سارا نشیبی، غزل کمپانی، علی رادمنش و مجری طرح: موسسه فرهنگی و هنری کهکشان هنر.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها