|

اعلام جزئیات فعالیت مرکز تربیت اسلامی کودک وابسته به دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه‌ «مرکز تربیت اسلامی کودک (تاک) وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی» را به رؤسای استان‌ها و واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

اعلام جزئیات فعالیت مرکز تربیت اسلامی کودک وابسته به دانشگاه آزاد

به گزارش شبکه شرق، در این بخشنامه تأکید شده است؛ براساس سند تحول و تعالی دانشگاه و با عنایت به رسالت دانشگاه در حوزه مسئولیت اجتماعی و قانون خانواده و جوانی جمعیت، هیأت امنا ضمن موافقت اصولی مقرر کرد دانشگاه با تشکیل مرکز تربیت اسلامی کودک (تاک) نسبت به تأسیس و مدیریت مستقل مهدهای کودک تحت نظر دانشگاه با رویکرد اسلامی و تربیتی اقدام کند.

اهداف و وظایف مرکز تربیت اسلامی کودک (تاک) شامل «برنامه‌ریزی، نظارت، مدیریت عالی و راهبری ارتقای دانش تعلیم و تربیت اسلامی و کاربست آن برای کودکستان‌های وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی»، «زمینه‌سازی برای تکوین و تعالی هویت اسلامی-ایرانی و رشد همه‌جانبه کودک در ابعاد فردی و اجتماعی»، «برنامه‌ریزی، نظارت و راهبری تربیت مربیان کودک متعهد، متخصص و انقلابی جهت اشتغال در کودکستان‌ها در چارچوب مدل‌های تربیتی»، «ایجاد زمینه‌های مناسب برای مشارکت و همیاری همه‌جانبه مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد در امر گسترش، توسعه و اعتلای کودکستان‌ها» و... است.

براساس این بخشنامه؛ گستره فعالیت «تاک» در دو بازه سنی از چهارماهگی بارداری مادر تا دو سال تمام کودک و از شروع سه سالگی تا پنج سال تمام کودک است. «تاک» مرکزی علمی، تربیتی و فرهنگی غیرخصوصی و غیردولتی است که از حیث سیاست‌گذاری، نظارت، اجرایی و مالی تحت قواعد دانشگاه آزاد اسلامی است و ذیل معاونت علوم تربیتی فعالیت دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در این بخشنامه به موارد دیگری ازجمله ارکان تاک، شورای تاک و وظایف و اختیارات آن، ستاد مرکزی تاک و وظایف و مسئولیت‌های آن اشاره شده است.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها