|

رئیس صداوسیما: حق پخش سریال‌های فاخر خانگی را خریداری می‌کنیم

رئیس صداوسیما گفت: برخی از طرح‌هایی که به ساترا ارائه شده کاملاً با اولویت‌های فرهنگی جامعه و ضرورت‌ها و نیازهای فرهنگی جامعه منطبق است.

رئیس صداوسیما: حق پخش سریال‌های فاخر خانگی را خریداری می‌کنیم

به گزراش شبکه شرق، رئیس سازمان صداوسیما برخی از طرح‌هایی ارائه شده به ساترا را با اولویت‌های فرهنگی جامعه و ضرورت‌ها و نیازهای فرهنگی جامعه منطبق دانست و گفت: ما به شیوه‌های مختلف مشارکت می‌کنیم و تبلیغ و ترویج و تیزرهای آن‌ها را در سیما خواهیم داشت و حتی می‌توانیم حق پخش آن‌ها را خریداری کنیم.

پیمان جبلی در حاشیه اختتامیه جشنواره پژواک رادیو در جمع خبرنگاران درباره ادغام شبکه‌های تلویزیونی توضیح داد: هیچ ساختاری برای ما اصالت ندارد. دو حوزه تحولی در محتوا و رویکرد برای ما اهمیت دارد که اگر هر اتفاقی متناسب با این دو رویکرد نیاز به تغییر ساختار و سازگاری داشته باشد حتماً اتفاق می‌افتد.

وی با یادآوری ایجاد سه ساختار جدید در تلویزیون افزود: مرکز سیمرغ، مرکز فیلمنامه و مرکزی برای برنامه‌های کوتاه سه ساختار جدید هستند. برای رسیدن به تحولی که داریم هر ساختار و ساز و کاری که نیاز باشد تغییر می‌کند و کم و زیاد می‌شود. مرکز سیمرغ متولی تولید برنامه‌های سیت کام (کمدی موقعیت)، برنامه‌های تلویزیونی به اصطلاح بیگ پروداکشن (الف ویژه) و همچنین احیای حوزه‌هایی مثل تله تئاتر است که در سال‌های اخیر به آنها کمتر توجه شده است.

جبلی در پاسخ به سوالی درباره پخش سریال‌های خانگی از تلویزیون بیان کرد: برخی از طرح‌هایی که به ساترا ارائه شده کاملاً با اولویت‌های فرهنگی جامعه و ضرورت‌ها و نیازهای فرهنگی جامعه منطبق است. ما هم اینها را با دوستانمان در ساترا بررسی کرده‌ایم هم طرح‌های این چنینی را تشویق می‌کنیم و هم اگر طرح‌های این چنینی وجود دارد به حوزه‌های مختلف سیما معرفی شود. اگر حتی امکان داشته باشد مشارکت در تولید آنها برای تبلیغ و ترویجش وجود دارد. ما به شیوه‌های مختلف هم مشارکت می‌کنیم و تبلیغ و ترویج و تیزرهای آن‌ها را در سیما خواهیم داشت. حتی می‌توانیم حق پخش آن‌ها را خریداری کنیم. تا الان مورد خاصی اسم نبرده‌اند اما اخبار خوبی می‌رسد که طرح‌های خوبی رسیده است. به محض اینکه کارهای فاخری که قابل حمایت و پشتیبانی است وجود داشته باشد به این وعده عمل می‌کنیم.

رئیس صداوسیما درباره دستمزد اهالی رادیو نیز توضیح داد: ما بازنگری جدی در حوزه پرداخت‌های رادیو و ایجاد عدالت دریافت و پرداخت را جزو اولویت‌ها قرار داده‌ایم. از رادیو خواسته‌ایم به صورت جدی به پیشکسوت‌ها توجه کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره استفاده از کلمات خارجی در آگهی‌های بازرگانی گفت: مجوز فعالیت شرکت‌های آگهی‌های بازرگانی از وزارت فرهنگ گرفته می‌شود و قاعدتاً ارشاد هم قوانین خود را دارد ما برای پخش آگهی شرکت‌ها و بنگاه‌ها در نظر می‌گیریم مجوزهایی است که به لحاظ قانونی از نهادهای دیگر گرفته‌اند مثلاً در حوزه سلامت، در حوزه ادبیات فارسی و… اما خودمان هم اعمال نظارت دقیق‌تر می‌کنیم که اگر به هر دلیلی از مراجع دیگر مجوزهایی گرفته شده که با راهبردهای کلان ممکن است در تعارض باشد خود ما اعمال نظارت دوباره داریم.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها