|

به دنیای داستان‌های برجسته خارجی سفر کنید: معرفی آثار مشهور ادبی جهان

در سراسر جهان آثار کلاسیک از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند و بدون شک خواندن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

به دنیای داستان‌های برجسته خارجی سفر کنید: معرفی آثار مشهور ادبی جهان

همانطور که می‌دانید کتاب‌هایی که جزو شاهکارهای ادبی جهان محسوب می‌شوند، مستقل از زمان هستند؛ به این معنا که گذشت زمان نه‌ تنها باعث فراموش شدن آن‌ها نمی‌شود، بلکه باعث افزایش معروفیت و محبوبیت آن‌ها نیز می‌شود. از جمله بهترین رمان‌ های جهان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کتاب صوتی کتابخانه نیمه شب

  • کتاب صوتی وقتی نیچه گریست

  • کتاب صوتی برادران کارامازوف

در ادامه این مطلب قصد داریم اطلاعات کامل‌تری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

 

کتاب صوتی کتابخانه نیمه شب

یکی از رمان‌های معروف در سراسر جهان در حال حاضر، کتاب صوتی کتابخانه نیمه شب است که به دست فردی انگلیسی تبار، به نام مت هیگ نوشته شده است. این کتاب در سال ۲۰۲۰منتسر شد و موفق به دریافت جایزه بهترین کتاب داستانی گودریدز و باشگاه کتاب آمریکا شد. علاوه بر این کتاب صوتی کتابخانه نیمه شب، به عنوان یکی از ده کتاب برتر سال معرفی شد و در لیست کتاب‌های پرفروش قرار گرفت. ماجرای این رمان فانتزی درباره دختری به نام نورا است که با ورود به کتابخانه‌ای جادویی، فرصت جبران اشتباهات گذشته‌ خود را می‌یابد. اگر علاقمند به خواندن ادامه‌ ماجرای نورا هستید، می‌توانید از طریق سایت اینترنتی فیدیبو برای خرید کتاب صوتی کتابخانه نیمه شب اقدام کنید.

افراد با مطالعه رمان کتابخانه نیمه شب به این فکر می‌افتند که به دنیای دیگری برای جبران اشتباهات گذشته سفر می‌کنند. پیام اصلی این کتاب این است که افراد نباید تاثیری که اطرافیان می‌توانند بر زندگی ما بگذارند را نادیده بگیرند. طبق نظر نویسنده همه چیز در زندگی مهم است؛ حتی اگر خیلی کوچک و ناچیز باشد. همچنین این داستان به افراد یاد می‌دهد که باید همواره به لحظه لحظه زندگی‌مان فکر کنیم و آن را تحلیل کنیم. این اثر مجموعه‌ای از پیام‌های زندگی را در قالب یک طرح داستانی جالب برای خواننده دارد.

معرفی کتاب صوتی وقتی نیچه گریست

کتاب صوتی وقتی نیچه گریست یک رمان آموزشی است که سعی دارد درمان‌های رایج برای وسواس فکری را به افراد بیاموزد. نویسنده این کتاب فردی به نام دکتر اروین د. یالوم است. این فرد استاد روان‌پزشکی دانشگاه استنفورد، گروه درمانگر و روان‌درمانگر اگزیستانسیال است. کتاب صوتی وقتی نیچه گریست، دو شخصیت اصلی دارد که هر دو آن‌ها به نوعی گرفتار اختلال وسواسی فکری هستند. به طور کلی هدف اصلی نویسنده نشان دادن اهمیت روان‌درمانی اگزیستانسیال و رابطه پزشک و بیمار است.

لازم به ذکر است که بیشتر شخصیت‌های کتاب صوتی وقتی نیچه گریست و ارتباط میان آن‌ها واقعی است ولی داستان تخیلی است. از جمله قسمت‌های واقعی کتاب نامه‌های ناامیدانه نیچه به لو سالومه است، که نویسنده قسمتی از آن‌ها را در کتاب خود آورده است. خواندن این کتاب می‌تواند شبیه به شرکت در جلسات روان‌درمانی باشد و بدون شک خواندن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود. اگر قصد خرید کتاب صوتی وقتی نیچه گریست را دارید، می‌توانید از طریق سایت اینترنتی فیدیبو خرید خود را انجام دهید.

معرفی کتاب برادران کارامازوف

کتاب صوتی برادران کارامازوف جزو آخرین کتاب‌هایی محسوب می‌شود که نویسنده معروف کشور روسیه فیودور داستایفسکی منتشر کرده است. کتاب صوتی برادران کارامازوف از جمله‌ کتاب‌های بسیار مشهور به شمار می‌رود و نویسنده برای نوشتن آن سه سال زمان گذاشته است. این کتاب در سال ۱۸۸۰ به پایان رسید. بدون شک اگر فیودور داستایفسکی از دنیا نمی‌رفت، داستان این کتاب ادامه داشت. برخی از افراد معتقدند که کتاب برادران کارامازوف جزو معروف‌ترین آثار داستایفسکی به شمار می‌رود. این کتاب به‌حدی بزرگ است که محال است کسی بتواند در یک معرفی به همه جنبه‌های کتاب اشاره کند. با این حال امیدواریم در این معرفی شما را ترغیب کنیم که این اثر بزرگ را بارها و بارها بخوانید. اگر قصد خرید این کتاب را دارید، می‌توانید از طریق سایت فیدیبو برای خرید آن اقدام کنید.

اگر جزو طرفداران فیودور داستایفسکی باشید، بدون شک آثار این نویسنده بزرگ را مطالعه کرده‌اید. با خواندن کتاب برادران کارامازوف، حتی در اوایل کتاب نیز متوجه خواهید شد که این کتاب با دیگر آثار این نویسنده فرق می‌کند. در ابتدای داستان نویسنده به موضوع مهمی در داستان اشاره می‌کند؛ آن هم مرگ اسرارآمیز و دلخراش زمیندار مشهور فئودور پاولوویچ کارامازوف است. این کتاب درباره این فرد و پسران او نوشته شده است. فیودور پاولویچ دو بار ازدواج کرده است و سه پسر دارد. بزرگ‌ترین پسر او یعنی دیمیتری فیودورویچ از زن اولش است و دو پسر دیگر یعنی ایوان و آلیوشا از زن دومش هستند. در فصل‌های اول رمان داستان این خانواده کوچک بیان و سرگذشت این دو ازدواج و هر کدام از پسرها روایت می‌شود.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم چند آثار معروف جهانی را به شما معرفی کنیم. اگر شما جزو افرادی هستید که از خواندن ادبیات داستانی لذت می‌برید، بدون شک خواندن این کتاب‌ها برای شما لحظات خاطره انگیزی را ثبت خواهد کرد. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها