|

حقیقت این است که ما هرگز نمی‌توانیم تمام کسانی باشیم که دلمان می‌خواهد!

با خواندن کتاب کتابخانه نیمه شب متوجه می‌شوید که ما در طول زندگی نمی‌توانیم به هر چیزی که دوست داریم دست پیدا کنیم و این موضوع کاملاً طبیعی است.

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که نمی‌توانیم خیلی راحت به همه چیز دست پیدا نماییم. در چنین جهانی، دیگر نمی‌توانیم خود و اطرافیانمان را در دنیاهای مختلفی ببینیم که همیشه آرزو داشتیم آن‌ها را بسازیم. در نتیجه ممکن است در سراسر جهان زندگی‌ها و شغل‌های فراوانی را ببینیم که در وجودمان حسرت داشتن آن‌ها را حس کنیم. حسرت تمام زندگی‌هایی که می‌توانستیم داشته باشیم اما فرصت زیستن به جای آن‌ها را نداریم. اما چه چیزی باعث می‌شود تا بخواهیم در این مقاله درباره کتاب کتابخانه نیمه شب صحبت کنیم؟ در واقع این کتاب تلنگری است که در مسیر زندگی خود با حس و حال بهتری حرکت کنیم و دست از حسرت خوردن درباره زندگی‌هایی که می‌توانستیم داشته باشیم برداریم. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به بررسی این کتاب بپردازیم.

 

خلاصه کتاب کتابخانه نیمه شب

در طول زندگی مطمئنا برای هر فرد پیش آمده که یک بار از خود بپرسد اگر به گذشته برگردم و حق انتخاب داشته باشم چه کار می‌کنم و چه تصمیماتی می‌گیرم؟ اما واقعیت این است که همه افراد به طور کامل نمی‌توانند به آن شکلی که دوست دارند زندگی کنند. در واقع ما نمی‌توانیم در طول زندگی خود همه مهارت‌ها و توانایی‌هایی که به آن علاقه داریم را یاد بگیریم. کتاب کتابخانه نیمه شب داستان زندگی دختر جوانی را روایت می‌کند که با مشکلات زیادی در زندگی روبرو می‌شود و این مشکلات آنقدر جدی هستند که تصمیم می‌گیرد به زندگی خود پایان دهد. اما به طور اتفاقی سر از یک کتابخانه جادویی در می‌آورد که باعث می‌شود زندگی او به طور کامل تغییر کند. در این کتابخانه نورا شخصیت اصلی داستان این امکان را دارد که داستان زندگی خود را به طور کلی تغییر دهد و مسیر دیگری را انتخاب نماید.

همانطور که برای بسیاری از ما پیش آمده که به خودمان بگوییم اگر به عقب برگردیم زندگی دیگری انتخاب می‌کنیم در این کتاب نیز چنین شرایطی برای نورا فراهم می‌شود و می‌تواند زندگی خود را از ابتدا بار دیگر آغاز کند. نورا با کتاب‌های زیادی در این کتابخانه روبرو می‌شود که داستان هر کدام از آن‌ها مربوط به زندگی‌هایی می‌شود که نورا می‌تواند داشته باشد. به طوری که در طول تمام داستان‌ها نورا به آدم‌های متفاوتی تبدیل می‌شود‌. در هنگام مواجهه با هر کدام از آن‌ها از خود می‌پرسد که در کدام یک از این زندگی‌ها احساس خوشبختی بیشتری دارد. در پایان، داستان زندگی نورا که خیلی غمناک و ناراحت کننده‌ بود، به یک داستان شاد و سرزنده تغییر پیدا می‌کند.

نقطه عطف کتاب کتابخانه نیمه شب

اما نقطه عطف داستان کتاب کتابخانه نیمه شب این است که نورا سراسر وجود خود را در غم و ناراحتی حس می‌کند و دیگر هیچ انگیزه و امیدی برای ادامه زندگی ندارد. اما با شرایطی مواجه می‌شود که می‌تواند به زندگی گذشته خود برگردد و تصمیمات بهتری بگیرد. او از دیگر داستان‌های زندگی خود اطلاع پیدا می‌کند و در پایان می‌بیند که هیچ کدام از این داستان‌ها به اندازه داستان زندگی کنونی خود جذاب نیستند. در نتیجه، دیگر افراد ناراحت وغمگین نیستند و امید و اشتیاق بیشتری در زندگی به وجود می‌آید.

چه رده سنی می‌توانند این کتاب را بخوانند؟

اما پس از معرفی کتاب کتابخانه نیمه شب باید بگوییم که این کتاب برای تمامی سنین نوشته شده است. در نتیجه هر کسی می‌تواند از این کتاب درس‌های زیادی بگیرد. بنابراین در هر سنی که هستید فرصت مطالعه این کتاب را از دست ندهید. اگر در آستانه جوانی هستید با مطالعه این کتاب یاد می‌گیرید که خودتان باشید و از مسیر زندگی خود لذت ببرید و حسرت زندگی اطرافیانتان را نخورید. اگر هم در سنین بالاتر هستید، خواندن این کتاب می‌تواند شور و اشتیاق دوباره به شما برگرداند. حس خوبی که از این کتاب می‌توانید بگیرید با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست. در نتیجه اگر به کتاب‌های روانشناسانه علاقه دارید، خواندن این کتاب می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

سخن پایانی

معرفی کتاب کتابخانه نیمه شب را در همین جا به پایان می‌رسانیم. با خواندن این کتاب متوجه می‌شوید که ما در طول زندگی نمی‌توانیم به هر چیزی که دوست داریم دست پیدا کنیم و این موضوع کاملاً طبیعی است. درس‌هایی که این کتاب به شما می‌دهد شما را ترغیب می‌کند تا هرچه سریعتر آن را مطالعه کرده تا در پایان بتوانید به حسرت‌های خود غلبه نمایید. اگر دوست دارید هر چه سریعتر مطالعه این کتاب را آغاز کنید می‌توانید به سایت فیدیبو مراجعه نموده و نسخه الکترونیکی و یا کتاب صوتی آن را دانلود نمایید و از خواندن آن لذت ببرید‌.

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها