|

راهنمای چاپ و طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت نوعی کارت است که افراد برای تبلیغ کسب‌وکار خود از آن استفاده می‌کنند

 

کارت ویزیت نوعی کارت است که افراد برای تبلیغ کسب‌وکار خود از آن استفاده می‌کنند. این کارت‌ها در ابعاد مختلفی طراحی و چاپ می‌شوند و روی آن‌ها اطلاعات شخصی یا اطلاعات مربوط به کسب‌وکار نوشته می‌شود. به‌عنوان‌مثال بر روی کارت ویزیت‌ها معمولاً آدرس، نام و نام خانوادگی فرد یا اسم شرکت، لوگو، نام شرکت یا مجموعه، خلاصه ای از خدمات، آدرس دقیق و آدرس شبکه‌های اجتماعی نوشته می‌شود. در هر کارتی بسته به دلخواه مشتری همه یا تعدادی از مشخصات نوشته می‌شود. کارت ویزیت‌ها ابزارهای بسیار کاربردی و محبوب هستند و اکثر صاحبان کسب‌وکارها از مغازه‌های کوچک گرفته تا برندها و شرکت‌ها بزرگ از آن استفاده می‌کند. هزینه طراحی و چاپ کارت ویزیت بسیار مناسب است و به همین دلیل همه کسب و کارهای کوچک و بزرگ می‌توانند از آن برای تبلیغات استفاده کنند. طراحی کارت ویزیت تاثیر بسیار زیادی بر روی مشتریان و افزایش فروش دارد و به همین دلیل بسیار مهم است، که چگونه طراحی شود. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با نکات مهمی که در طراحی و چاپ کارت ویزیت باید رعایت کنید آشنا می‌کنیم.

نکات مهم که در طراحی کارت ویزیت باید به آن‌ها توجه کنید

از آنجایی که کارت ویزیت‌ها در ابعاد کوچکی طراحی و چاپ می‌شوند توجه به طراحی آن‍‌ها برای جلب مشتری و افزایش فروش بسیار مهم است. زمانی که از کارت ویزیت برای تبلیغات یک کسب‌وکار استفاده می‌شود بسیار مهم است که محتویات و طرح‌های به کار رفته در آن نظر مشتری جلب کند. کیفیت و وضوح کارت ویزیت که به نوع چاپ بستگی دارد نیز بسیار مهم است. برای داشتن یک کارت ویزیت با کیفیت و زیبا می‌توانید به نکات زیر توجه کنید.

استفاده از فونت مناسب

بر روی کارت ویزیت‌ها به طور خلاصه اطلاعاتی در مورد کسب‌وکارها و خدمات آن‌ها نوشته می‌شود. نوشته‌های روی کارت ویزیت تاثیر زیادی بر روی مشتریان دارد و به همین دلیل باید با فونت مناسب نوشته شوند. استفاده از یک فونت مناسب برای نوشتن این اطلاعات، زیبایی و تاثیر گذاری آن‌ها را بیشتر می‌کند. برای نوشتن اطلاعات بر روی یک کارت ویزیت بهتر است، از فونت‌های استفاده شود که خوانایی بیشتری دارند. در یک کارت ویزیت حداکثر مجاز به استفاده از دو فونت متفاوت هستید. استفاده از فونت‌ها مختلف باعث شلوغ دیده شدن کارت ویزیت و از دست دادن تاثیر گذاری آن می‌شود.

استفاده از رنگ سازمانی

رنگ‌ها تأثیر بسیار زیادی بر روی مشتریان دارند و استفاده از رنگ‌های مناسب در موفقیت یک کسب‌وکار بسیار مؤثر است. بسیار از شرکت‌ها و برندهای معروف دارای یک رنگ سازمانی هستند. رنگ سازمانی به رنگی گفته می‌شود که در یک شرکت یا برند بیشتر از آن استفاده می‌شود. به‌عنوان‌مثال همه ما در ایران با دیدن رنگ زرد به یاد شرکت ایرانسل می‌افتیم. در واقع می‌توانیم بگوییم که رنگ زرد، رنگ سازمانی رنگ ایرانسل است. در طراحی کارت ویزیت برای تأثیر گذاری بیشتر بهتر است از رنگ سازمانی استفاده شود.

محتویات کارت ویزیت

یک کارت ویزیت دارای ابعاد کوچکی است و به همین دلیل فضای زیادی برای نوشتن ندارد. به همین دلیل باید بر روی آن اطلاعات به صورت کوتاه و مختصر نوشته شوند. محتویات یک کارت ویزیت از اهمیت بسیار زیادی برخورد دار هستند و باید با دقت انتخاب و نوشته شوند. برای اینکه یک کارت ویزیت تأثیر گذار طراحی کنید که بتواند به افزایش مشتریان کمک کند باید اطلاعات زیر را بر روی آن بنویسید.

خلاصه ای از خدمات و محصولات

آدرس دقیق ساختمان شرکت یا سازمان

شماره تماس ثابت و همراه صاحب کسب‌وکار یا شرکت

استفاده از لوگوی شرکت

عکس‌های مرتبط و با کیفیت

نام برند یا شرکت

اندازه و سایز کارت ویزیت

کارت ویزیت‌ها در ابعاد مختلفی طراحی و چاپ می‌شوند. برخی از کارت‌های ویزیت در اندازه‌های کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از حد استاندارد طراحی می‌شوند. در برخی موارد استاندارد نبودن اندازه کارت ویزیت مشکلات خاصی را به دنبال دارد. از این مشکلات می‌توانیم به افزایش هزینه‌های نهایی، کاهش سرعت چاپ در چاپ خانه و.. اشاره کنیم. استفاده از یک کارت ویزیت با اندازه استاندارد تأثیر بهتری بر روی مشتریان دارد و می‌تواند از هزینه‌های اضافی جلوگیری کند. شکل کارت ویزیت‌ها به صورت مستطیل است و گاهی اوقات طراحان با توجه به سلیقه خود آن را تغییر می‌دهند.

استفاده از طرح‌های زیبا و جذاب

همه کارت ویزیت‌ها دارای یکسری طرح‌ها و شکل‌های گرافیکی هستند که طراح با خلاقیت خود آنها را ایجاد می‌کند. اندازه، شکل و رنگ این طرح‌ها بر زیبایی کارت ویزیت تأثیر بسیار زیادی دارد. برای داشتن یک کارت ویزیت زیبا بهتر است از طرح‌های شلوغ استفاده نشود. این نوع طرح‌ها تأثیر گذاری کارت ویزیت را کاهش می‌دهند. استفاده از طرح‌های ساده که به خوبی طراحی شده‌اند می‌تواند زیبایی کارت ویزیت را بیشتر کنند.

رعایت محدوده‌های ناامن

در طراحی کارت ویزیت باید در هر چهار طرف آن به اندازه 5 میلی متر فضای خالی تعیین شود. این فضای خالی به این منظور است، که زمانی که کارت‌ها برش می‌خوردند عناصر اصلی کارت ویزیت دست نخورده باقی بمانند. در برخی مواقع پیش می‌آید که در هنگام برش کارت ویزیت‌ها اشتباهاتی رخ می‌دهد و این باعث می‌شود که قسمتی از متن کارت ویزیت نیز از بین برود. به همین دلیل باید در طراحی به اندازه 5 میلی متر فضای خالی وجود داشته باشد.

فرمت فایل ارسالی

زمانی که طراحی کارت ویزیت تمام می‌شود باید آن را ذخیره و به چاپخانه ارسال کرد. برای ذخیره کردن فایل‌های طراحی شده فرمت‌های مختلفی وجود دارد ولی بهترین فرمت برای چاپخانه‌ها فرمت pdf است. این فرمت در همه سیستم‌های کامپیوتری قابل نمایش و چاپ است. وضوح لازم برای چاپ کارت ویزیت نیز باید حداقل 300 dpi باشد.

سخن پایانی

به طور کلی می‌توانیم بگوییم که کارت ویزیت‌ها ابزارهای بسیار مناسبی برای تبلیغات هستند. استفاده از کارت ویزیت‌های که به خوبی طراحی شده‌اند می‌تواند به افزایش مشتریان و پیشرفت یک کسب‌وکار کمک زیادی کند. برای اینکه یک کارت ویزیت از کیفیت بالای برخورد دار باشد باید به نکات مهمی در طراحی آن توجه شود. ما در این مقاله همه نکات مهمی که در طراحی یک کارت ویزیت باید به آن توجه کنید را بیان کردیم.

منبع: سانترال چاپ

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها