|

«چهره‌پرداز» به بخش مسابقه جشنواره روسی راه یافت

فیلم مستند «چهره‌پرداز» ساخته‌ جعفر نجفی به بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره «فلاهرتیانا» روسیه راه یافت.

«چهره‌پرداز» به بخش مسابقه جشنواره روسی راه یافت

به گزارش شبکه شرق، بیست و دومین دوره جشنواره  «فلاهرتیانا» از ۱۶ تا ۲۲ سپتامبر (۲۵ تا ۳۱ شهریور) در شهر پرم روسیه برگزار می‌شود و مستند بلند «چهره‌پرداز» در بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره معتبر به نمایش درمی‌آید.

 

رویکرد اصلی این رویداد سینمایی نمایش مستندهایی با ساختار زیباشناسی است در واقع ادای دینی به «رابرت فلاهرتی» از پایه‌گذاران سینمای مستند و خالق فیلم مستند «نانوک شمالی» است.

 

مستند «چهره‌پرداز» روایت تلاش‌های بی‌وقفه زن جوانی است برای آنکه در رشته چهره‌پردازی در دانشگاه مشغول به تحصیل شود. «چهره‌پرداز» دومین تجربه کارگردانی جعفر نجفی است که پیش از این ساخت مستند «آشو» را در کارنامه دارد که موفق به کسب جایزه بهترین مستند کودک و نوجوان از جشنواره مستند آمستردام (ایدفا) شد.

 

«چهره‌پرداز» تاکنون برنده‌ جوایز متعددی از جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی شده است که از جمله می‌توان به جایزه انجمن جهانی منتقدان فیلم «فیپرشی» از جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام (ایدفا)، جایزه استعداد برتر آسیا یاماگاتا ژاپن، بهترین فیلم مستند فیلم بلند بین‌الملل جشنواره فیلم مستند ایران (سینما حقیقت) اشاره کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها