|

پردیس تئاترشهرزاد میزبان ۱۰ نمایش خواهد بود

پردیس تئاتر شهرزاد در تیرماه ۱۴۰۱ با اجرای ۱۰ نمایش میزبان مخاطبان خواهد بود.

پردیس تئاترشهرزاد میزبان ۱۰ نمایش خواهد بود
پردیس تئاتر شهرزاد در تیرماه ۱۴۰۱ با اجرای ۱۰ نمایش میزبان مخاطبان خواهد بود.

پردیس تئاتر شهرزاد تیرماه ۱۴۰۱ با رپرتوار نمایش‌های برگزیده میزبان مخاطبان خواهد بود و ۱۰ نمایش در این دوره روی صحنه خواهند رفت. در این دوره آثاری از کیومرث مرادی، محمد رحمانیان، بهرام افشاری، شهرام گیل آبادی، علی اصغری، احسان گودرزی و شهاب مهربان در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌روند.

 

کیومرث مرادی از «هملت۲۰۱۷» تا نمایش «مانش» در شهرزاد

کیومرث مرادی اردیبهشت ماه سال ۹۶ نمایش «هملت، تهران٢٠١٧» را در افتتاحیه پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه برد و تیرماه ۱۴۰۱ با نمایش «مانش» بار دیگر در این مجموعه میزبان مخاطبان می شود.

این نمایش با بازی مهدی حسینی‌نیا، نازنین کریمی و سام درخشانی روی صحنه می‌رود. نمایش «مانش» به تهیه کنندگی محمد قدس براساس نمایشنامه «اهالی کاله» نوشته پیام لاریان برای اجرا آماده شده است و از ۱۷ تیرماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.

 

رکوردشکنی «عاشقانه ها» در تئاتر شهرزاد

نمایش «عاشقانه‌ها» با نویسندگی مشترک محمد چرمشیر و بهمن عباسپور و طراحی و کارگردانی شهرام گیل آبادی، اجراهای خود را از آخرین روز بهار در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرد.

در این نمایش امیر عظیمی، حمیدرضا ترکاشوند، سیما تیرانداز، شقایق فراهانی و ژاله صامتی ایفای نقش می‌کنند و در بخش‌هایی از این اجرا، امیر عظیمی و حمیدرضا ترکاشوند خوانندگی و اجرای زنده دارند.

«عاشقانه‌ ها» روایتی خاص از عشق، زندگی پیچیده و دشوار زنان دستفروش مترو است. گیل آبادی پیش از این نمایش «یک دقیقه و سیزده ثانیه» را که اثری درباره بحرانِ زنان کارتُن‌خواب در ایران است در پردیس تاتر شهرزاد روی صحنه برده است.

 

«چه کسی جوجه تیغی را کشت» بهرام افشاری ۳ میلیاردی شد

بهرام افشاری در مقام نویسنده، بازیگر و کارگردان با نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر تماشاگر در کمتر از ۲ ماه داشته است.

تئاتر «چه کسی جوجه تیغی را کشت؟» هر شب در سانس ۱۸ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود. این نمایش با بازی بهرام افشاری و همراهی تینو صالحی و تهیه‌کنندگی محمد قدس تا پایان تیرماه میزبان علاقه‌مندان است.

 

تغییر نام کنسرت تئاتر «کافه لقانطه» به «لکانطه» با حضور مهدی یغمایی

کنسرت تئاتر «لکانطه» با کارگردانی مشترک ساقی عطایی و علی اصغری که پیرو شکایت مدیر یک رستوران با نام مشابه از «کافه لقانطه» به «لکاطه» کوچ کرد، هرشب ساعت ۲۱:۳۰ در سالن شماره ۲ تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.

‌در این نمایش که تهیه‌کننده آن حمیدرضا علی‌نژاد و مجری طرح آن را نورالدین حیدری ماهر بر عهده دارد، امیر غفارمنش، مهدی یغمایی، فرزاد حسنی، حسین پورکریمی، فرنوش نیک‌اندیش و آذین رئوف ایفای نقش می‌کنند. همچنین مهدی یغمایی در این نمایش در نقش خواننده ایفای نقش می‌کند و به صورت زنده برای مخاطبان اجرا دارد.

داستان این نمایش سرگذشت ۶ دوست صمیمی را از سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷ روایت می‌کند که سرنوشت آنها با سیاست و عشق و سینما گره خورده است.

 

آماده سازی یک بیمارستان روانی

محمد رحمانیان سال ۸۲ نمایشی را با نام «مرغ دریایی یا چخوف ساد» اجرا کرد. او در این ۱۹ سال نمایش‌های متعدد دیگری را روی صحنه برد اما همچنان گوشه‌ای از ذهنش درگیر «چخوف ساد» دیگری بود و اکنون قصد دارد نمایش «چخوف ساد» را با ترجمه‌ سروژ استپانیان روی صحنه ببرد.

این کارگردان برای اجرای این نمایش نیازمند فضای یک بیمارستان است و از آنجاکه به تازگی فضای بیمارستان امید در مجاورت پردیس تئاتر شهرزاد با عنوان بوتیک تئاتر ایران برای اجرای نمایش‌های خاص مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، رحمانیان از ۲۰ تیرماه تازه‌ترین نمایش خود را در همین مکان اجرا می کند.

او همچون اغلب نمایش‌های خود، طراحی صحنه را به محسن شاه‌ابراهیمی سپرده و این طراح صحنه این روزها مشغول طراحی فضای این بیمارستان است تا در این اجرا به عنوان یک بیمارستان بیماران روانی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین فردین خلعتبری برای این نمایش خاص درحال ساخت موسیقی است.

نمایش تازه رحمانیان در قالب کاری آف‌استیج در کل فضا و تمام طبقات این این بیمارستان اجرا خواهد شد.

 

«درهم تنیدگی» و رازهای وحشتناک یک زوج

نمایش «درهم‌تنیدگی» داستان آدم‌هایی است که درباره‌ رازهای وحشتناک زندگی خودشان حرف می‌زنند، این نمایش به کارگردانی احسان گودرزی هرشب ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شماره ۲ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

احسان گودرزی، نمایش‌هایی همچون «مثل شلوار جین آبی»، «آهواره» و «اسلحه ناموس منه» را در کارنامه کارگردانی خود دارد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «همه چیز از ۱۸ سال پیش شروع می‌شود. زمانی که خاطره حکیمی و احسان گودرزی در قبرستان شیراز از کنار هم عبور می‌کنند بدون اینکه همدیگر را بشناسند. آنها سال‌ها بعد با هم ازدواج کردند. آنها در نمایش «دَرهَم‌تَنیدگی» درباره‌ رازهای وحشتناک زندگی خودشان حرف می‌زنند. رازها و ترس‌هایی که پس از خواندن نامه‌های ۱۸ سال پیش، فاش می‌شوند. آنها به فاصله‌ای حمله می‌کنند که مرگ ایجاد ‌کرده است.»

بازیگران نمایش ۷۰ دقیقه‌ای «درهم‌تنیدگی»، خاطره حکیمی و احسان ‌گودرزی هستند.

 

پایان «بک تو بلک» با ۶۰ هزار مخاطب و هفت میلیارد فروش

نمایش «بک تو بلک» با حضور بیش از شصت هزار مخاطب در ۶ ماه ، ۲۳۳ اجرا و فروش نزدیک به هفت میلیارد تومان در تئاتر شهرزاد به پایان رسید.

نمایش «بک تو بلک» به نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان با همراهی مهدی زندیه و نیکو بستانی از ۲ دی ماه تا ۱۰ تیرماه در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا داشت.

 

«برگشتن افتخار آمیز مردان جنگی» در راه شهرزاد

نمایش «برگشتن افتخار آمیز مردان جنگی» به نویسندگی شهرام احمدزاده و کارگردانی حسین شهبازی از روز یکشنبه ۵ تیر ماه در سالن شماره ۲ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است.

ابوالفضل ‌جمشیدی، محسن ‌جلالی ‌راد، امیر ‌عباسی، آیدا ‌سرمست، ناصر ‌عزتی، اشکان ‌دلاوری، عارف ‌عباسی، فرشته ‌آلوسی، نصیر ساکی، علی ‌یعقوبی، نیلوفرحسنی، حامد ‌پورمحمد، محمود صفری تعدادی از بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: جنگ تمام شده است؛ سربازان آلمانی شکوهمندانه به کشورشان باز می‌گردند…

 

«بوکسور» و مرگ مشکوک ابی کلی

نمایش «بوکسور» به نویسندگی و کارگردانی شهاب مهربان از ۵ تیر ماه در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است و داستان ابراهیم دولابی معروف به ابی کلی است که طی تصادفی مشکوک در تیر ماه ۱۳۵۶ به قتل می‌رسد تا با مرگ او رازی مگو برای همیشه در خانواده وی پنهان بماند.

وحید ‌خوش ‌اقبال، جواد ‌پولادی، وحید ‌منتظری، فاطیما ‌بهارمست، میثم ‌نوروزی و علی ‌حسین ‌زاده در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

 

نگاهی کُمدی به مرگ در «سبکی»

نمایش «سبکی» به نویسندگی و کارگردانی داریوش علیزاده و بازی محمدرضا محمدپور، کیوان احمدی، مرتضی مرادی، الناز فرجی، الهام احمدی و علی غفاری هستند.

«سبکی» درباره رابطه پسری با پدر و پدربزرگ‌اش است و چالش میان آن‌ها، داستان این اثر را پیش می‌برد.

 

«مونوپلژی» و داستان یک خودکشی 

«مونوپلژی» به نویسندگی و کارگردانی علی ‌حاجی ‌ملاعلی از ۵ تیر در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است.

نسیم ‌بهادری، یگانه کلانتر، ابوالفضل گرجی نژاد، ستاره ‌دهقانی، علی ‌خورشیدی، سارا ‌قاسمی در این نمایش ایفای نقش می کنند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: خودم جراتش رو نداشتم … خودکشی جزو گناهان کبیره است …

 

اجرای تئاتر «پاهای خانوم هزارپا» با هنرمندان توان‌یاب

نمایش «پاهای خانم هزارپا» با این پیام که «گاهی حیات و در امان ماندن از بلایا وابسته به آن چیزی است که نقص خود یا گروهی از موجودات می‌دانیم»، در تئاتر شهرزاد روی صحنه است.

«پاهای خانوم هزارپا» تئاتری موزیکال و آموزشی در ژانر کودک ۴ تا ۱۲ سال است که این شب‌ها در پردیس تپاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. نمایشی با اجرای هنرمندان ناشنوا و توان‌یابان جسمی-حرکتی که توانسته طی ۲ هفته اجرا رضایت حداکثری مخاطبان کودک ونوجوان را به دست آورد و اجراهای خود را هر روز ساعت ۱۷ تمدید کند.

خلاصه‌ داستان از این قرار است که خانوم هزارپا از پاهای زیادش خسته شده‌ است در حالی که تنها راه نجات از سیل وابسته به همان پاهاست و تنها کرم بی دست و پا است که قدر آن پاها را می‌‌‌‌‌‌‌‌داند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها