|

مجموعه داستان «کرونایی ها همراه ندارند» منتشر شد

مجموعه داستان کوتاه «کرونایی ها همراه ندارند» نوشته امیر پروسنان با ۲۱ داستان توسط انتشارات صدای معاصر منتشر و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد.

مجموعه داستان «کرونایی ها همراه ندارند» منتشر شد

به گزارش شبکه شرق، این مجموعه داستان کوتاه با قیمت ۳۷ هزار و ۲۰۰ تومان و در ۱۲۴ صفحه توسط انتشارات صدای معاصر منتشر شده است. مجموعه «کرونایی ها همراه ندارند»، پنجمین کتاب و سومین مجموعه داستان امیر پروسنان است.

این داستان نویس درباره تازه‌ترین کتاب خود گفت: داستان‌های این مجموعه از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ نوشته شده و  فضای داستان‌ها مانند دو مجموعه داستان قبلی با عنوان «مرگ خاموش آقای نویسنده» و «زن ها همیشه همین طور هستند» در شهرهای رشت و تهران می‌گذرد.

پروسنان اظهار کرد: آنچه در داستان همواره به آن فکر می‌کنم و در شخصیت پردازی‌ها و طرح‌های داستان‌هایم می‌آید، روابط میان انسان‌ها و مشکلات اجتماعی و برخی از وقایع است. داستان‌هایی مانند «آدم‌ها یک جور نیستند»، «چند تکه عتیقه»، «چای تلخ»، «گل گلدون که می‌زدی، نوجوان بودم» از جمله مواردی است که به خاطره آدم‌ها و نوع زندگی در عصر حاضر می‌پردازد. برخی از داستان‌ها مانند «ممد قاضی»، «می‌گفت که شگون ندارد»، «سیما آدم ماندن نبود»، «ته ریش نشست به تیغ»» به موضوع تنهایی انسان در این دوران توجه دارد و این معضل را در قالب شخصیت پردازی و طرح داستان گنجانده‌ام.

این خبرنگار اجتماعی ادامه داد: جزییات بسیاری از روابط انسانی وجود دارد که می‌تواند منجر به آسیب‌های اجتماعی و بروز مشکلات روانی شود. پرداختن به این موارد در قالب داستان منجر به حساس شدن جامعه در روابط انسانی می‌شود. البته این به شرطی است که کتاب در سبد خرید خانواده‌ها قرار بگیرد. با توجه به شرایط اقتصادی موجود و قیمت کتاب‌ها، بسیاری از افراد سراغ خرید کتاب نمی‌روند، اما یکی از وظایف اجتماعی نویسندگان، پرداختن به همین مضامین اجتماعی و روابط انسانی و وقایع تاریخی است.

وی افزود: در برخی داستان‌ها به موضوع بیماری ناشی از ویروس کرونا پرداخته شده و فضای اجتماعی دو سال اخیر در قالب تک گویی روایت شده است.

پیش از این، دو مجموعه داستان کوتاه «مرگ خاموش آقای نویسنده» و «زن ها همیشه همین طور هستند» و همچنین داستان بلند «سمت چپ اتاق اول» از امیر پروسنان منتشر شده بود. همچنین مجموعه شعر «غصه های یک تبعیدی» از امیر پروسنان در سال ۱۳۸۵ در رشت منتشر شده بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها